Christiansen Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 Har en del småtteri jeg skal ta på bilen, (330 diesel e46 2002 mod). Noen som vet om rimelig og bra verksteder der nede? Reiser gratis til så må vel være penger på å tjene å ta service osv der? Skal bytte hjullager, eksos, foringer, speil, ++
awt Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 De fleste verkstedene vil være betydelig billigere enn her hjemme om det er snakk om merkeverksted. Selv har jeg bare positivt å si om Albert Bauer i Flensburg.
Christiansen Skrevet November 30, 2012 Forfatter Skrevet November 30, 2012 Takk for svar! Da blir det nok en tur nedover vet du om ventetiden er lang?
Kjell Z3 Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 Ring minst en uke før så er du sikker. Jeg har vært 6 ganger hos Alber Bauer på service, veldig bra. Jeg antar at du vil spare mellom 5 og 7000,-. Jeg byttet bakre del av eksosen i sommer på Z3'en, det er bakre potte, en rør og en liten potte til som er i ett stykke, eksosen var nærmere 2700,- billigere + arbeidet, så da blir den totale besparelsen bare på eksosen minst 3000,-. Jeg snakker da i forhold til orginale deler og merkeverksted i Norge,
awt Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Bumper denne litt jeg. Noen som har kjennskap til hvor lang ventetid det normalt er på verksteder i Tyskland på denne tiden av året med tanke på å ta en service? Har tenkt å ringe i morgen, men jeg kan ikke ta servicen senere enn på fredag, til nøds neste mandag, så hadde vært greit å kunne planlagt litt ferjer og slikt på forhånd.
Mariuse34 Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Bumper denne jeg og! Skal med på fredag og skulle gjerne sendt bilen på verksted en times tid!
Kjell Z3 Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Bumper denne jeg og! Skal med på fredag og skulle gjerne sendt bilen på verksted en times tid! Det er jo bare å ringe og spørre, bare de kan si hvilken ventetid de har. Fortell at du bare er i Tyskland på det tidspunktet så ordner det seg nok Albert Bauer :tlf: 004946199900 Schleswigerstrasse 65.
Daniel80 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Jeg har bestillt verkstedstime i Tyskland neste uke. Tenkte først å bestille hos BMW i Flensburg, men ble annbefalt å finne ett verksted utenfor storbyen da disse gjerne er billigere (siden det er så mange som kjører til flensburg for å fikse bilen skrur de prisene opp ) Har derfor nå bestillt time hos BMW Raudzus & Bossen GmbH & Co. KG Ostring 1. i 25899 Niebull , og lurer på om noen vet noe om dette verkstedet? De snakket engelsk og var veldig service orientert og hyggelig. Skal få fikset Oljeskift, inspeksjonsservice, fjærbeinslager forran, justere regnsensor mere følsom, og justere takluken for å fjerne vindstøy. Har ikke fått pris på dette , men regner med det uansett blir rimeligere enn i norge.
gen3ral Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Bumper denne litt:) Jeg har ei E61 525D. Jeg må bytte begge øvre bærebruen bak, eine øvre framme, og eksosmanifoilen. Tenkte å kjøre entur til Hamburg og få bytta di delene, lure på kor dåkker bestille time? Eventuelt om noen kunne være så snill å hjelpe meg med bestilling av time? Regne me det kommer under halve prisen av hva det koster i Norge. I Norge sku dæm ha 26000kr før å gjøre det. Tusen takk på forhånd:) Mvh Truls
Kjell Z3 Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Bumper denne litt:)Jeg har ei E61 525D. Jeg må bytte begge øvre bærebruen bak, eine øvre framme, og eksosmanifoilen. Tenkte å kjøre entur til Hamburg og få bytta di delene, lure på kor dåkker bestille time? Eventuelt om noen kunne være så snill å hjelpe meg med bestilling av time? Regne me det kommer under halve prisen av hva det koster i Norge. I Norge sku dæm ha 26000kr før å gjøre det. Tusen takk på forhånd:) Mvh Truls Spiller det noen rolle hvor vi bestiller time? Du har jo bestemt deg for Hamburg. Da søker du på BMW Hamburg, finner et verksted og bestiller time om du kan litt engelsk. Verre er det ikke. Variasjonene i pris på merkeverksted er ikke store, selv ville jeg valgt Albert Bauer i Flensburg. Bedre enn f.eks BMW i Lubeck. Jeg bruker A Bauer, selv om jeg skal lenger nedover i Tyskland, jeg har vært der på service/rep 6 ganger + en gang i Lubeck.
Thomaz Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Er vel og samme pris om ikke billigere i sverige ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kjell Z3 Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Er vel og samme pris om ikke billigere i sverige ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Nei, lønnsnivået er lavere i Tyskland, de har ikke steget i lønn på 10 år. http://www.abcnyheter.no/penger/oekonom ... i-tyskland
Daniel80 Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Jeg har nå kommet tilbake fra Tyskland etter å ha hatt bilen på verksted der, og har både positive og negative erfaringer. Hadde time hos Raudzus & Bossen i Niebull (rett vest for Flensburg), og når vi kom dit ble vi tatt i mot av en hyggelig engelsk-talende kundebehandler som tok en prøvetur i bilen sammen med meg og så gikk vi igjennom hva jeg ønsket utført. Jeg ønsket: Oljeskift Inspeksjons service Justering av takluke Justering av regnsensor Samt utbedring av en klunkelyd i forstillingen og evt annet som dukket opp måtte han ringe meg om. Han sa det totalt ville komme på ca145 euro, noe jeg ikke kunne forstå da det var usansynlig billig, så jeg sa at han skulle fikse så mye han kunne opp til en grense på 1000,- euro, men måtte ringe meg om det ble dyrere enn det. Derretter fikk vi utlevert en lånebil som vi kunne bruke mens bilen var på verksted. Jeg hadde på forhånd bedt om dette, men ikke spesifisert noe spesiel bil. Fikk låne en 2001 325i med 110tusen km på telleren, og det fungerte veldig greit for oss.. Måtte ikke betale for bilen, men fikk 15 euro i drivstoff på regningen, noe jeg synes var veldig greit og ryddig. Da vi hentet bilen litt før stengetid var de ikke helt ferdig, men de ble visst ferdig akkurat i tide og rakk og ta en kjapp kattevask av bilen i maskin også får de gav oss beskjed om at de var klar. Da hadde de byttet oljen og tatt inspeksjons service, samt byttet bremseklosser bak, og bilbatteriet som de mente var ødelagt. Vi har aldri hatt noe problemer med batteriet, så dette var litt uventet for oss, men de hadde visst funnet flere "low voltage" alarmer da de leste av diagnose loggen, så vi må nesten bare tro på de. Bremse klossene visste vi heller ikke om da jeg trodde de var gode nok.. menmen. På takluken hadde de byttet pakningen, og det var en vanvittig forskjell fra tidligere! Før vi leverte bilen var det vindsus hele tiden, men nå er det like stille som om vi ikke hadde hatt takluke! ) De har og gjort noe de kaldte en software oppdatering, som skulle gjøre at luken lukker med ett hardere press. Sikkert flott Totalt fikk vi altså tatt oljeskift, inspeksjons service, ny pakning på takluken, nye bremseklosser og nytt batteri, for under 10tusen, og det er vel ikke så gale. Litt skuffet er jeg likevel. Klunkelyden forran sa de bare var ødelagt støtdemper, men ingenting er gjort fordi de ikke hadde deler. Det er også kast i bremseskivene forran slik at det rister i rattet ved bremsing, men dette har de ikke nevnt engang. I tillegg oppdaget vi at når takluken sluttet å gi vindus så hører vi at hjullageret bak durer. Dette har de heller ikke nevnt. Alt dette er ting jeg gjerne ville ha ordnet , men som de ikke har nevnt eller utbedret. De nevnte heller ikke om de har gjort noe med regnsensoren, men denne virker helt perfekt nå likevel. Muligens pga softvare oppdateringen? Jaja, uansett må jeg nå få byttet bremseskiver forran, hjullager bak, samt støtdempere her i norge.. Men på tross av det vil jeg vel likevel annbefale verkstedet. Det er klart det er begrensninger i hvor mye de har tid til på en dag, og det var ingen mulighet til å få bestillt deler om montere de samme dagen, så om vi hadde vært der flere dager kunne de nok ordnet mere. Vi leverte bilen kl 11 og hentet den kl 17, så de har sansynligvis gjort så godt de kunne, og skal ha kred for det.
Kjell Z3 Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Jeg har nå kommet tilbake fra Tyskland etter å ha hatt bilen på verksted der, og har både positive og negative erfaringer. Hadde time hos Raudzus & Bossen i Niebull (rett vest for Flensburg), og når vi kom dit ble vi tatt i mot av en hyggelig engelsk-talende kundebehandler som tok en prøvetur i bilen sammen med meg og så gikk vi igjennom hva jeg ønsket utført. Jeg ønsket: Oljeskift Inspeksjons service Justering av takluke Justering av regnsensor Samt utbedring av en klunkelyd i forstillingen og evt annet som dukket opp måtte han ringe meg om. Han sa det totalt ville komme på ca145 euro, noe jeg ikke kunne forstå da det var usansynlig billig, så jeg sa at han skulle fikse så mye han kunne opp til en grense på 1000,- euro, men måtte ringe meg om det ble dyrere enn det. Derretter fikk vi utlevert en lånebil som vi kunne bruke mens bilen var på verksted. Jeg hadde på forhånd bedt om dette, men ikke spesifisert noe spesiel bil. Fikk låne en 2001 325i med 110tusen km på telleren, og det fungerte veldig greit for oss.. Måtte ikke betale for bilen, men fikk 15 euro i drivstoff på regningen, noe jeg synes var veldig greit og ryddig. Da vi hentet bilen litt før stengetid var de ikke helt ferdig, men de ble visst ferdig akkurat i tide og rakk og ta en kjapp kattevask av bilen i maskin også får de gav oss beskjed om at de var klar. Da hadde de byttet oljen og tatt inspeksjons service, samt byttet bremseklosser bak, og bilbatteriet som de mente var ødelagt. Vi har aldri hatt noe problemer med batteriet, så dette var litt uventet for oss, men de hadde visst funnet flere "lov voltage" alarmer da de leste av diagnose loggen, så vi må nesten bare tro på de. Bremse klossene visste vi heller ikke om da jeg trodde de var gode nok.. menmen. På takluken hadde de byttet pakningen, og det var en vanvittig forskjell fra tidligere! Før vi leverte bilen var det vindsus hele tiden, men nå er det like stille som om vi ikke hadde hatt takluke! ) De har og gjort noe de kaldte en software oppdatering, som skulle gjøre at luken lukker med ett hardere press. Sikkert flott Totalt fikk vi altså tatt oljeskift, inspeksjons service, ny pakning på takluken, nye bremseklosser og nytt batteri, for under 10tusen, og det er vel ikke så gale. Litt skuffet er jeg likevel. Klunkelyden forran sa de bare var ødelagt støtdemper, men ingenting er gjort fordi de ikke hadde deler. Det er også kast i bremseskivene forran slik at det rister i rattet ved bremsing, men dette har de ikke nevnt engang. I tillegg oppdaget vi at når takluken sluttet gi vindus så hører vi at hjullageret bak durer. Dette har de heller ikke nevnt. Alt dette er ting jeg gjerne ville ha ordnet , men som de ikke har nevnt eller utbedret. De nevnte heller ikke om de har gjort noe med regnsensoren, men denne virker helt perfekt nå likevel. Muligens pga softvare oppdateringen? Jaja, uansett må jeg nå få byttet bremseskiver forran, hjullager bak, samt støtdempere her i norge.. Men på tross av det vil jeg vel likevel annbefale verkstedet. Det er klart det er begrensninger i hvor mye de har tid til på en dag, og det var ingen mulighet til å få bestillt deler om montere de samme dagen, så om vi hadde vært der flere dager kunne de nok ordnet mere. Vi leverte bilen kl 11 og hentet den kl 17, så de har sansynligvis gjort så godt de kunne, og skal ha kred for det. I Flensburg skulle de skifte en sensor hos meg som de ikke hadde inne, de sa at den kunne de få inn om ettermiddagen om de bestilles om morgenen. Jeg ville ikke vente så lenge da jeg skulle til Lubeck. De skrev da et kort brev jeg hadde med til Lubeck at de hadde utført insp.2 og at de manglet kamakselføleren. Veldig greit. (betalte for føleren i Lubeck) Jeg vil anbefale dere Flensburg i stedet for å bruke steder i for å prøve å spare 300,- kr. Der får jeg alltid gode prisoverslag og de ringer om det er noe. De har selvsagt ikke alt på lager, men om du vet at f.eks demperne eller andre ting er dårlige så gi beskjed på forhånd om at de må byttes .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå