Dkarlsen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 hei, jeg stiller kansje et litt snålt spm. men har somsakt stoore planer om motorbytte, har en m52b20 i min e39 å føler den er steindau, hehe men så har jeg kontakt med gs bildeler å biltilsynet om å gå godkjent motor osv å har lyst å ikke bruke for mye penger , så har vurdert en 2.5l. er det en gledelig stor forsjell i bånndrag å toppdrag osv? mer kjøreglede ? har allti vær litt forveden på hva som møter meg viss jeg hiver inn en 2.5 l ? noen som vil dele noen erfaringer me et slikt motorbytte ? å hvordan er 2.5l i forhold til 2 literen ? eller er 2.8 literen å anbefale?
lagunilla Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Kjører både 523, og en 528. Ikke kjørt 520, men 320 derimot. Ingen av disse bilene er ikke akuratt en M5, men 528, skal jeg love deg at den drar merkbar. Topfart trenger du vel ikke her hjemme da, vi har jo lover og regler som sier at du ikke skal passere 110! Anyway, så er min anbefaling 2.8 liter. Dessutten så bruker den heller ikke så MYE mer enn 2.5 altså 523 en. Mulig folk skal sitte bak skjermen og le, men jeg pleier å ta turer ned til Hellas hvert år. Har møtt opp med biler som ikke har hatt sjans mot 2.8 en og det er blant annet 530d e60, 270 og 320 cdi. Audi a6 2.8, en kompis som jeg dro med. Sats på 2.8 så skal du vente deg en skikkelig bakover sveis:D
Dkarlsen Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 hehe rått! ja, har vurdert å hive inn en 2.8l men problemet med den er at det koster mer, me ombygg så må den ha nye calippere å ventilerte skiver bak. (er ikke et spesielt problem uten om pris osv) utenom : ny eksos, å kan være lurt å skifte utveksling å får å få mest futt i den er å programmere hjerne, så det er litt mye ekstra på den motoren + en saftig pris:P men 2.5l alså 523/525 så trenger man ikke eksos å skifte utveklsing å programmere å nye bremser osv, så har litt me prisen å gjør:P men det har seg sånt at dama liker ikke at jeg bruker så mye peng på bil -.- men hadde vært kult å trødd klampen i bånn med en 2.8l på kjærlighetstur for å kjøpe soft is x) sitter igrunnen igjen med et vanskelig valg!
lagunilla Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 For all ombyggings summen blir jo en original 528 fra finn Kanskje satse på det istedet, siden du uansett skal få det godkjent osv.
CrZyWiz Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Kjører både 523, og en 528. Ikke kjørt 520, men 320 derimot.Ingen av disse bilene er ikke akuratt en M5, men 528, skal jeg love deg at den drar merkbar. Topfart trenger du vel ikke her hjemme da, vi har jo lover og regler som sier at du ikke skal passere 110! Anyway, så er min anbefaling 2.8 liter. Dessutten så bruker den heller ikke så MYE mer enn 2.5 altså 523 en. Mulig folk skal sitte bak skjermen og le, men jeg pleier å ta turer ned til Hellas hvert år. Har møtt opp med biler som ikke har hatt sjans mot 2.8 en og det er blant annet 530d e60, 270 og 320 cdi. Audi a6 2.8, en kompis som jeg dro med. Sats på 2.8 så skal du vente deg en skikkelig bakover sveis:D Nei det er klart, 2.8n går bedre en de fleste biler som ikke gir gass
Dkarlsen Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 hehe er enig med deg e30-328 om isen jaaa er liksom det, vil ikke risikere å kræsje/skade noen med en 2.8 liter som ikke er godkjent :S bilen har vært i norge i mer en 10 år så slipper jo hk avgiften så det er et + MEN får jeg solgt den e34en så hadde ting blitt myyyye lettere (kjøpte den ganske billig å fiksa opp å fikk eu ok, skulle bruke den til vinterbil MEN, så sa en på jobben, hvorfor i alle dager kjøpte du den når du kunne kjøpt skinninteriør eller ny motor til den du har ) da ringte klokketårne i skallen å heiv ut bilen på finn/bimmers, må få vekk kjerra å få meg en motor heller hehe
lagunilla Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Kjører både 523, og en 528. Ikke kjørt 520, men 320 derimot.Ingen av disse bilene er ikke akuratt en M5, men 528, skal jeg love deg at den drar merkbar. Topfart trenger du vel ikke her hjemme da, vi har jo lover og regler som sier at du ikke skal passere 110! Anyway, så er min anbefaling 2.8 liter. Dessutten så bruker den heller ikke så MYE mer enn 2.5 altså 523 en. Mulig folk skal sitte bak skjermen og le, men jeg pleier å ta turer ned til Hellas hvert år. Har møtt opp med biler som ikke harhatt sjans mot 2.8 en og det er blant annet 530d e60, 270 og 320 cdi. Audi a6 2.8, en kompis som jeg dro med. Sats på 2.8 så skal du vente deg en skikkelig bakover sveis:D Nei det er klart, 2.8n går bedre en de fleste biler som ikke gir gass Gidder ikke å sitte å diskutere med sånne 14 åringer som deg:)
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 hehe rått! ja, har vurdert å hive inn en 2.8l men problemet med den er at det koster mer, me ombygg så må den ha nye calippere å ventilerte skiver bak. (er ikke et spesielt problem uten om pris osv)utenom : ny eksos, å kan være lurt å skifte utveksling å får å få mest futt i den er å programmere hjerne, så det er litt mye ekstra på den motoren + en saftig pris:P men 2.5l alså 523/525 så trenger man ikke eksos å skifte utveklsing å programmere å nye bremser osv, så har litt me prisen å gjør:P men det har seg sånt at dama liker ikke at jeg bruker så mye peng på bil -.- men hadde vært kult å trødd klampen i bånn med en 2.8l på kjærlighetstur for å kjøpe soft is x) sitter igrunnen igjen med et vanskelig valg! drit nå heller i dama sier jeg da
LianLi Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Gå for m52b28, denne er 99% lik m52b20 så det er tilnærmet umulig å skille de fra værandre uten å sammeligne nr på motor. Husker jeg hadde en e36 320i som jeg satte i 328i motor i, skal love deg du kjenner god forskjell på de to motorene. 523 har vel strengt tatt også ventilerte skiver bak? Det er værtfall slik at både 323 og 328 har ventilerte skiver bak mens 320 og 325 har skive uten vent bak hos e36.
Dkarlsen Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 har planer om det nå ble jeg litt usikker ang ventilerte på 523. men skal snakke me gs bildeler neste uke så ska jeg innom så finner vi ut hva som trengs osv for godkjenning å får å bilen i optimal ytelse med en 2.8, å finne ut om prisen på hver av dem (2.5l - 2.8l) osv
Dkarlsen Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 har hørt å sitt ekspempler på godkjenning å da er det snakk om ventilerte på 2.8 l å 2l til 2.5 har samme specs så å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå