Gå til innhold

2.0l til 2.5l ? noe å glede seg til :P?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjører både 523, og en 528. Ikke kjørt 520, men 320 derimot.

Ingen av disse bilene er ikke akuratt en M5, men 528, skal jeg love deg at den drar merkbar.

Topfart trenger du vel ikke her hjemme da, vi har jo lover og regler som sier at du ikke skal passere 110!:-D

Anyway, så er min anbefaling 2.8 liter. Dessutten så bruker den heller ikke så MYE mer enn 2.5 altså 523 en.

Mulig folk skal sitte bak skjermen og le, men jeg pleier å ta turer ned til Hellas hvert år.

Har møtt opp med biler som ikke harhatt sjans mot 2.8 en og det er blant annet 530d e60, 270 og 320 cdi. Audi a6 2.8, en kompis som jeg dro med.

Sats på 2.8 så skal du vente deg en skikkelig bakover sveis:D

Nei det er klart, 2.8n går bedre en de fleste biler som ikke gir gass :applause:

Gidder ikke å sitte å diskutere med sånne 14 åringer som deg:)

Da kan du vell ikke diskutere med dama di heller da,haha! nei løp heller til mor og få kveldspuppen din :lol:

Å hevde at en 528 skal ha noen som helst sjanse mot en E60 530d\320CDI, det er like teit som å tro den kan kjøre på månen. 530d er over sekundet raskere 0-100(1,5sek med automat), og har 10km høyere toppfart.

har hørt å sitt ekspempler på godkjenning å da er det snakk om ventilerte på 2.8 l å 2l til 2.5 har samme specs så å si

Ifølge ETK, så har 520i samme delenr på bremseskivene bak som sine storebrødre. dvs delenr: 34216767060. Har du sedan eller touring?

Ergo skal det ikke være forskjell på om du kjøper deg en 2.5l kontra 2.8 når det kommer til bremsedilemmaet ditt.

Forbruket er bortimot identisk på 523 vs 528, med 0,01l pr mil i favør 523 på blandet kjøring.

Skrevet

Jeg durer rundt i en E-39 523 -98 og kan bekrefte at den IKKE har ventilerte skiver bak.

Kan være forskjellig etter facelift for alt jeg vet, men slik er det nå ihvertfall pre-face.

Uten å hevde for mye så mener jeg på at du må oppgradere bremsene til ventilerte bak om du skal stappe i en M52B28 motor.

Min er en sedan, vet ikke om det er forskjell på sedan eller touring.

Skrevet

Tøff kar!

1.5 sek raskere? Har du kilder. Det finnes 530d e60 med flere type motorer, men du er vist litt dum til å forstå sånt, siden du er så frekk regner jeg med du ikke er modig. Så ekle vits å skrive mer å ødelegge tråden.

Skrevet
Jeg durer rundt i en E-39 523 -98 og kan bekrefte at den IKKE har ventilerte skiver bak.

Kan være forskjellig etter facelift for alt jeg vet, men slik er det nå ihvertfall pre-face.

Uten å hevde for mye så mener jeg på at du må oppgradere bremsene til ventilerte bak om du skal stappe i en M52B28 motor.

Min er en sedan, vet ikke om det er forskjell på sedan eller touring.

Ser ut som det er skille på touring og sedan iflg. ETK. Touring(selv 520) har nevnte delenr som jeg skrev over.

Sedan har ikke ventilerte bak med delenr 34216767049. MEN biler med "For vehicles with

Usable load increased". Har ventilerte skiver med delenr: 34216767060. Altså samme som touring.

Skrevet
Tøff kar!

1.5 sek raskere? Har du kilder. Det finnes 530d e60 med flere type motorer, men du er vist litt dum til å forstå sånt, siden du er så frekk regner jeg med du ikke er modig. Så ekle vits å skrive mer å ødelegge tråden.

Tja, siden det ikke sirkulerer fort. Så kan jeg gi deg det med teskje.

0-100 Toppfart

E39 528i(193 hk) 7.9(8.8 )sek 236(234)

E60 530d(218 hk) 7.1(7.3 )sek 245(242)

E60 530d(231hk) 6.8(6.8 )sek 250(248)

Tallene i parentes er med automat, og her ser vi at E60 530d med selv den minste motoren. Er vesentlig raskere i alle økter, og spesielt mellomakselerasjoner.

523i er igjen 1sek tregere 0-100 med manuell, og 0.8sek tregere med automat, 7km\t lavere toppfart. Så kan TS se om han synest prisforskjellen er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...