Syltelabben Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Heisann Jeg fyller nå om noen få dager 17, og i den anledning ønsker jeg å få mor og far med på å kjøpe bil. Har i hovedsak kikket på BMW E36, og for å få de med på det trenger jeg noen gode for argumenter. Er veldig takknemlig hvis noen kan komme med noen Bil har jeg kjørt mye, men siden de bilene som tilhører familien bare er automat, er det ikke like utfordrende, da man ikke har fult så mange ting å tenke på. Noen argumenter jeg har er: - Man lærer å gire ordentlig, siden vi har automat bil. - Man lærer å vise ansvar ovenfor bilen, med tanke på at hvis man kantkjører en felg eller er oppe i autovernet er det min bil, og derfor blir det min utgift. Mvh. Syltelabben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Vell.. jeg meiner det er totalt feil å kjøp bil til en 18åring.. å få en bil av forendran sine.. er ikke det samme som å må ha jobba seg opp penga til å kjøp.. får ikke samme respekten før bilen.. å den`s verdi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Kjør bilene til foreldra dine så lenge som mulig er mitt råd. Kjedelig, men lønnsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg kjøpte selv min første bil ca et halvt år før jeg ble 18. Fikk meg noen strøjobber her og der, samlet opp 20.000,- og kjøpte meg en Opel Omega. Hadde mange fine turer med denne både før og etter jeg tok lappen. Mitt tips er å spare opp penger selv, å kjøpe bil selv. Det kan også være lurt med tanke på bonusbygging. Ikke lurt å starte med typisk ungdomsbil som E36 - har du råd til forsikringen og alle ekstrakostnadene er det en annen sak. Ikke forvent at foreldrene dine hoster opp en bil til deg - som du ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Vet ikke om det er misunnelse, eller hva det er fra dere andre her inne. Men om Syltelabben er en av de heldige der foreldrene vil kjøpe bil til han. Så er det klart han skal få seg en bil Forsikring setter du såklart på foreldrene dine de første årene. Er du litt interesert i bil. så lærer man veldig mye fortere om man har en bil man kan lese seg opp litt på hva som passer av deler, bytting av slitedele, osv jeg fikk en e36 318 sedan når jeg var 17 jeg byttet motor, byttet topp, slitedeler understell, Mtech osv. og det er nok derfor jeg holder på med bil nå, foreldrene mine ga meg muligheten til å finne ut om bil var noe for meg. og det klaffa jo kan man si Kjør på, gutten må jo ha egen bil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg er selv 17, og handlet e36 selv nå for ca. et halvt år siden. Jeg sparte å betalte selv, jeg har handlet meg et lite prosjekt, jobber når jeg har mulighet og været tillater det (Har ikke garasje å stå i). Jeg er enig med Dirty her, genialt å ha noe å lære å feile litt på. Få den i god stand før 18års dagen å lappen ligger rykende fersk i lomma er vertfall min plan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg er selv 17, og handlet e36 selv nå for ca. et halvt år siden. Jeg sparte å betalte selv, jeg har handlet meg et lite prosjekt, jobber når jeg har mulighet og været tillater det (Har ikke garasje å stå i).Jeg er enig med Dirty her, genialt å ha noe å lære å feile litt på. Få den i god stand før 18års dagen å lappen ligger rykende fersk i lomma er vertfall min plan husker den følelsen ja, pappa sto klar med Bmwn på trafikk stasjonen. kjøre heledagen og natta husker jeg overalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Herregud for en negativ gjeng som har svart her? Jeg fikk E28n når jeg ble 18, at jeg har manglet ansvarsfølelse og respekt er ikke riktig. Ved at jeg fikk velge bil selv (innen rimelighetens grenser med tanke på pris), fikk jeg valgt en bil jeg virkelig hadde lyst på, og behandlet den deretter. Forsikringen sto på min mor, da det totalt ble mye billigere enda vi regnet med manglende bonus, ungdomstillegg og blablabla. Det var først når jeg tegnet bl.a. innbo og reiseforsikring at prisene gikk ned til et mer normalt nivå, og det ikke kostet bein, armer, lever og nyrer å forsikre bil på meg selv lengre. Jeg hadde biler før jeg ble 18 også, men da uten skilter og kjøpt for egne penger. Jeg viste mer ansvar ovenfor bilen jeg fikk, enn bilene jeg hadde kjøpt selv. Jeg ville bevise at jeg var takknemlig og hvor mye det faktisk betydde for meg at jeg fikk bilen jeg hadde lyst på. Den har ikke skilter nå, men står og venter på ny motor og litt sveising til våren. Kunne jeg kun hatt én bil resten av livet, hadde jeg valgt E28n. Ikke hvilken som helst E28, men MIN E28. Jeg kjøpte hus med garasje, fordi jeg hadde ikke plass til den der jeg bodde. Så mye betyr den for meg, så å si at jeg ikke har respekt for bilen er helt feil. Folk er for all del forskjellige, men dette er erfaringen jeg har. Kjøper jeg ting selv og noe går skeis, så "jaja, det kommer mer penger neste måned". En gave er uerstattelig. Få deg en E36 du! Helst med sekser, for firer er grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Kjøp bil t.idligst mulig det er mitt råd Jo fortere du får en bil å klusse litt med, jo raskere lærer du om bil. kan være kjekt å lære seg litt hvis man mot formodning skulle stå fast midt på vidda en natt etter du har kjørt opp f,eks. Kjøp bil, å kjøp deg en håndbok om nettop den bilen du kjøper, og sett igang Lykke til. Du har en spennende tid forran deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg fikk selv bil av mine foreldre. Da jeg ble 18 vel og merke. Tror ikke den bilen kunne blitt bedre behandlet, og fått mer respekt av meg. Så bommet litt der MikaelR Dersom foreldrene dine har mulighet for å kjøpe en til deg, er det klart du skal ha en. Ingen her inne hadde takket nei til det, fordi det ikke viser ansvar etc. etc. Dersom du har råd til det vil jeg anbefale deg å forsikre den på deg, når den tid kommer. Svir litt første året. Jeg gjorde det samme, og angrer virkelig ikke i dag. Sammenligner med kamerater som har stått på sine foreldre, er en viss forskjell i bonusen der gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syltelabben Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Mange gode svar her, og jeg takker for det. Klarte nok ikke å formulere meg rett her.. Jeg kommer ikke til å få bil av de, men det jeg mener er gode argumenter for å få lov til det. Bilen må jeg ordne på egenhånd og betale selv Utdanner meg til å bli motormann, så det skal ikke stå om interessen når det kommer til motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Du trenger gode argumenter for å få lov til å kjøpe bil for dine penger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Få bil ja, foreldra mine sa seg villige til å være med på å spandere en bil til meg så lenge de var enige i bilvalget. Husker jeg maste og maste om å få fettern min sin støkene E34 525I som var til salgs, men ikke faen om jeg fikk den. Den var alt for ufornuftig å gammel Så vi inngikk ett kompromis, det ble en VW Passat som var forholdsvis ny og fornuftig men det var 1,8 Turbo utgaven som var riktig så sprek (iallfall for en 18 åring) En annen del av avtalen av at når jeg var ferdig med videregående så skulle jeg få kunne selge den å kjøpe hvilken bil jeg ville, ble til at jeg hadde over ett skole år igjen da jeg kjøpte 2002 E39 520I Så det gjelder å forhandle Å ragge rundt i foreldrenes biler ikke ikke like kult, men det avhenger også av bilen foreldrene har. En kompis måtte ta til takke med foreldrene Passat TDI, men med 4 motion og litt bunndrag så var det utrolig å gøy man kunne ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg fikk også beskjed om å være fornuftig når jeg handlet bil, hadde i utgangspungtet lyst på e28 eller e30. Så jeg ente opp med en e36 320 coupe, en ganske så kurrant førstebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Kjøpte min første bil som 15 åring, denne byttet jeg og pappa motor på(registerhavari), til en ny som fungerte som vi overhalte registeret på for å være sikker. Denne bilen sto kjøreklar da jeg ble 16år. Ved midnatt dagen jeg ble 16år var det rett ut og kjøre seg en tur med fattern Dææven, stolt øyeblikk må jeg si var ikke mangen av kompisene som hadde bil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå