Gå til innhold

Tips ved ettermontering av tåkelys?

JonasFB
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ettermonterer tåkelys på bimmer, men...

Mulig det er jeg som er helt på jordet men klarer ikke kople leningene inn på bak på releen! Hvor hardt skal det være å sette dem inn. Har undersøkt alle mulige måter, men klarer ikke å få klipsa dem på plass.

Er samme prinsipp som på bildet, men min er litt anderledes:

012dsdcnrh5bs52uj73y.jpg

Hvordan er det BMW gjør dette? Altså trodde jeg kunne tre dem pent og pyntelig inn men dette går visst ikke. Har brukt halve dagen på å prøve å få dem på plass :P

Bruker man ett spesielt verktøy eller må man bruke rå makt? Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å sette inn disse ledningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstod utifra monteringsanvisningen og som jeg skrev til deg i den andre tråden så virker det som om reléet skal stå i en holder, og ledningene skal stå i bak på denne holderen. I denne holderen er det også en ledning fra før som går til lysbryteren, og uten at denne er koblet til i reléet vil du aldri kunne skrue de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Litt slurvete skrevet av meg. Er denne holderen til relen (som det allerede sitter en ledning i) jeg ikke har sjans til å få ledningene jeg har lagt opp inn i. Får ikke klipsa dem på plass. Bruker det jeg har av krefter og det går fortsatt ikke. Det må være en annen måte å få dem inn på? Bruker man et spesialverktøy eller noe? For å gjøre dette med bare henda virker umulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en siste gang her jeg :) Har tatt bilder så skjønner alle hva jeg mener.

Rele holderen:

wk50ek401olw7eh89xpw.jpg

Lednigene som jeg har lagt opp, og som skal koples i releholderen:

5q9nce0qw8jhb83bcvhj.jpg

Baksiden av releholderen:

zgcx899vckjqjezcp5bc.jpg

Mitt problem: Ledningene nekter å gå ordentlig på plass på baksiden av releholderen. Får ikke pushet dem inn uansett hvor mye kraft jeg bruker. Må være en eller annet måte å gjør dette på? Går ikke lenger inn enn på bildet...

9805p45tqtbc0eizkm61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke feil pins. Fikk dette settet tilsendt av koed etter regnummer. I såfall veldig irriterende om det er tilfellet. Spurte BMW om pris. De skulle ha 1500,- for å montere alt under hanskerommet. Jeg har jo lagt opp alt av ledninger, montert lys og ny bryter. Dette var en ordentlig drittjobb, orker ikke mer styr rundt de pinsa. Uutholdelig trangt å arbeide med det elektriske under dashen. Litt dyrt, men når blir det i hvertfall fikas om jeg får time til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare koble det rett på releet da? så slipper du og bruke masse penger på og få det montert... Finner vell alltids en klipsmulighet for og feste det så det ser fint ut

Vet at det kunne vært et alternativ, men nå er det flere slike pins som skal koples til også. To skal sitte i jordingsboksen, og en bak sikringsboksen. Kommer sikkert til å støte på samme problem der. Gidder ikke risikere å ødelegge noe. Må løsne hele sikringsboksen for å komme til, og med alle disse ledningene fra hele bilden rundt gidder jeg ikke ta sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig tåkelyktene koplet opp! :D Meen de klarte selvfølgelig å gjøre en feil på BMW så må ringe inn i morgen igjen. De skrur seg av hver gang jeg tråkker på bremsen. Jeg regner med at det ikke skal være slik? hehe

Må kjøpe ny pærer. Trodde jeg traff på fargen i forhold til angle eyesene men bommet litt. De som er påmontert nå heter xenon super white, men tror jeg må kjøpe noen som er lyseblå. Noen som vet hvor de selger HB4 55w 12v som lyser mer blått enn hvitt? Alt jeg har funnet er kun super white. Trenger noe som ser mer blått ut :)

Dårlig bilde da:

vvljq4j3eorhm176zz7k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...