Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg endelig kommet igang med karroserijobben! Ikke så spenende oppdatering, men legger ut noen bilder. Kom gjerne med noen tips og triks, ros og ris.

hg4t9u8zjro6miuw8sxg.jpg

Måtte lage meg en ¨kontursag¨

uz8965ze5udjhm3zettf.jpg

2f2nn71e3dgfkc882yub.jpg

ikwbmmm1mx71ces93bfh.jpg

3p2xdbtqbn65sgolmxr7.jpg

Skrevet

s9r1opd7gb20h11ccvhf.jpg

60e3rntpvlyc73gahuok.jpg

rsz73pnws3s9u9nbmr8n.jpg

cjvf35a0axold30wemn1.jpg

bc2b6xg3l872j1jxr6ag.jpg

Måtte sveise på den siste leppa da platebøyeren ikke klarte det så nærme den andre bretten. Denne biten har ikke blitt sveiset inn ennå.

Skrevet
Da har jeg endelig kommet igang med karroserijobben! Ikke så spenende oppdatering, men legger ut noen bilder. Kom gjerne med noen tips og triks, ros og ris.

Synes dette er spennende oppdatering jeg! Ser ikke ut som du trenger noen tips, for dette gjør jo du bedre enn de fleste ser det ut til! :applause:

Har du båndsliper til slipe siste finish på sveisene med? Hvis ikke - skaff deg, så slipper du å ta for mye av stålet rundt sveisene, og det er lettere å komme til på vanskelige plasser :)

Skrevet
Dette så jo bra ut, fortsett sånn !

Takk for det!

Oi, du er dyktig. Den siste platebiten der imponerte meg!

Veldig hyggelig å høre :) Ble fornøyd med dette selv, ihvertfall siden dette er første gang jeg jobber med stål.

dette blir bra ja, nydelig klassiker dette!

Takk, får håpe det blir bil til slutt :)

Synes dette er spennende oppdatering jeg! Ser ikke ut som du trenger noen tips, for dette gjør jo du bedre enn de fleste ser det ut til! :applause:

Har du båndsliper til slipe siste finish på sveisene med? Hvis ikke - skaff deg, så slipper du å ta for mye av stålet rundt sveisene, og det er lettere å komme til på vanskelige plasser :)

Veldig morro å høre! Har null erfaring med dette fra før av, så er fonøyd så langt. Du så kanskje på bilde der jeg hadde sveiset og pusset helt ned at det var tatt litt mye av stålet.. så skal absolutt handle meg en båndsliper veldig snart. Så nå bare grov pusser jeg sveisene til jeg har bedre redskap :)

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.....

Men tenkte å oppdatere litt, så slenger ut litt bilder. Er det noe dere vil ha fler bilder av etc er det bare å si i fra!

Nå som snøen er borte blir det ikke fult så mange timer med bilen da Trial sesongen tar mye av tiden, men har fått gjort noe :)

pfonh6uh0kk2or3zvhw8.jpg

Kjøpt og sveiset fast justerbare camber og toe in/out til bakstillingen

o5lkyfvowudi3g56lb8y.jpg

s85qomm6lp15mrji8dkv.jpg

yey7g97c0gsyrhie7dbo.jpg

her satt den gamle batteriplaten og trengtes litt jobb for å få dette bra igjen.

2n30d8kq845vlhmmifh5.jpg

Fornøyd med resultatet, litt tinning og sparkel blir dette gull!

Skrevet

2w9em5hsocf3eangcgxu.jpg

Min gamme travers var bulket.. Så fikk tak i en ny som er strøken.

h9ifkn0iasqapsrxve00.jpg

Skall bygge om til tannstag. Her fikk jeg låne ett fra Subaru bare for gøy, passet jo overaskende bra. Blit tannstag fra e36.

ciz4kdukmexar5oitvv1.jpg

Skjært av begge skjermene foran, samt øverste stålet på dempertårne. sender bilen sandblåsing en ny runde snart.

12jy3fmq23gfbq6xslin.jpg

Dette er en dritt jobb... men blir fint å kvitte seg med all tectylen.

k09zye0yp6cqrcfw2yoo.jpg

Fikk tak i en org skjerm som er veldig mye finere enn den jeg hadde.

Skrevet

s4n75u6fzlt17xbreg9s.jpg

Var greit å bytte ut denne! Aldri sett så dårlig arbeid før...

dccttwoyrmqrxgjyqzww.jpg

KJøpte meg noen Borbet felger 17" til en billig penge. Skal pusses opp.

Blir nok noen andre felger senere, men er greit å ha når bilen skal stå på egne ben.

bfq6sgu7gkhff3wx7nk2.jpg

Målet er noe rundt denne høyden!

fa21yh9wd9ts85j32wlu.jpg

Handlet også TIG apparat, så da blir det å sveise egne tanker, dempertårnstag osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...