Gå til innhold

Vurderer E39 hva ser man etter

mariusen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha tenkt opp og ned i mente og vurdert E46 og E39 har jeg funnet ut at jeg tror jeg kommer til å gå for en E39 Er det noen som har noe input på hva man burde se etter? Legger ved ett par eksempler på hva jeg kunne tenkt meg.

Er ute etter en bil med mye kjøreglede samt forholdsvis lave kostnader mtp vedlikehold da jeg kommer til å kjøre den endel. (vedlikehold utover vanlige slitedeler)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38321639

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38690321

Kunne tenkt meg noe i denne duren, men hvordan er bilene prissatt? er dette dyrt/billig for en E39 ?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må du ha touring? Vurderer å slippe min -98 528iA. Masse utstyr men uten den utdaterte navi`en.

Ellers er E39 flotte biler. Jeg er på min andre, og har ikke hatt noen problemer med noen av de.

Som alle andre biler så bør servicehefte medfølge, i tillegg til punktene nevnt over.

I forhold til pris, så får man utrolig mye bil for pengene om dagen i en E39. Hvordan disse to er prissatt er vanskelig å si uten å ha sett nærmere på de (rust!).

Ellers har jeg en -04 E46 også, og dette er to veldig forskjellige biler. Denne er noe stivere enn originalt, men det er utrolig deilig å sette seg inn i 528`n (med fullelektriske comfortstoler) i blandt og bare cruise... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha touring? Vurderer å slippe min -98 528iA. Masse utstyr men uten den utdaterte navi`en.

Ellers er E39 flotte biler. Jeg er på min andre, og har ikke hatt noen problemer med noen av de.

Som alle andre biler så bør servicehefte medfølge, i tillegg til punktene nevnt over.

I forhold til pris, så får man utrolig mye bil for pengene om dagen i en E39. Hvordan disse to er prissatt er vanskelig å si uten å ha sett nærmere på de (rust!).

Ellers har jeg en -04 E46 også, og dette er to veldig forskjellige biler. Denne er noe stivere enn originalt, men det er utrolig deilig å sette seg inn i 528`n (med fullelektriske comfortstoler) i blandt og bare cruise... :)

Utdatert navi?

På hvilken måte?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, alle disse punktene skal sjekkes ut.

Er det snakk om mye mer vedlikehold på E39 enn E46? Har alltid av en eller annen grunn sett på E46 som e bil som har mye problemer :/

Er ikke låst til touring, men synts den ser bra ut som touring og får ett litt mindre "rånepreg" i tillegg er det jo superpraktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solide biler, men vil ikke si E39 er en bil du kan "bare kjøre", det blir litt småplukk i blant.

Men kan du fikse litt selv er bilen veldig enkel å skru i, pluss at du finner veldig lett fram til informasjon og reparasjons-guider på nett!

Det negative jeg vil trekke fram er at bilen er bilen er ganske kresen på hvilke reservedeler som blir brukt, tenker da spesielt på hjuloppheng/understell, bruk original deler og tilsvarende.

-Ræva stereo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo e39 en god del år gammel, så at ting av og til nå fikses er jo ikke så rart.. :)

Ikke noe unormalt det.

Jeg bare kjører og kjører :P Da regner jeg ikke vedlikeholdsarbeid :)

Et annet tips er og se ut av norge når man trenger deler, der er det mye penger og spare! :)

Og ja, stereoen suger uansett hvilken type det er, så kjøp en uten dsp, gjerne med standard anlegg for da er det lettere og oppgradere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ja selvsagt e39 er jo gamle biler, men får håpe jeg er litt heldig - er ikke veldig dyktig med en skrutrekker. Eneste jeg vet jeg skal fikse er AUX/Iphone avspillingsmulighet, kan se for meg at det kan bli en komplisert jobb på en såpass gammel bil. har lest DIY tråden om AUX/Iphone, men så alikevel litt innviklet ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdatert navi?

På hvilken måte?

Man kan vel ikke akkurat kalle den gamle 4:3 navien fra midt/sent 90-tall for siste skrik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei siste skrik er det vel ikke, men den gjør jo nytten :)

Så lenge du har oppdatert kart selvfølgelig. Og oppdatert software! :)

Vis du vil ha aux ville jeg kjøpt en som er nyere en 09/2002, da har den AUX inngang på radiomodulen :) I tillegg til at du kan ha cd veksler samtidig!

Vis ikke så må du bruke vekslerinngangen. Men du får ikke skiftet sang på AUX da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei siste skrik er det vel ikke, men den gjør jo nytten :)

Så lenge du har oppdatert kart selvfølgelig. Og oppdatert software! :)

Tror faktisk det begrenser seg selv hvor mye du får oppdatert denne eldste versjonen.

Mener å ha hört at man må bygge om til MKII og 16:9 for å kunne få en nogenlunde oppdatert navi i E39.

Samtidig syns jeg midtkonsollen med denne navien ser veldig rotete og lite harmonisk ut. Men det er jo en smakssak... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...