midlertidig Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Tror jeg kanskje har dratt opp dette før, å jeg beklager viss jeg har det! Men har fått litt mer kunnskap om det nå. Min 1998 E39, 520i har orginale H7 Halogen pærer. Dvs det gule'ish lyset. Har nå bestillt angel-eyes til bilen (som er til biler UTEN xenon) og tenkte da jeg skulle heller kjøpe meg et xenon-kit! MERK: Jeg er fullt klar over at det blir ulovlig å mye arbeid viss jeg ikke har xenon fra før av. For å få det godkjennt trenger jeg automatiskjustering motoren, en sensor som er festet til drivleddet (?) og lyktespylere. Jeg skal få tak i motoren, og lyktespylere har jeg, men for øyeblikket er jeg ikke redd for å kjøre med det "ulovlig" i en liten stund. http://www.trolltuning.com/index.php?op ... Itemid=101 Såg dette kittet var meget biligt. Å er det da altså bare plug-and-play? Er jo H7, å da tenker jeg at de passer i de lyktene jeg har bestillt, som skal ha H7 pærer i seg. Viss noen har svaret på dette hadde det vært flott!
Mantis Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Disse kittene skal være rimelig grei skuring ja. Monterte et likt sett på en E36 jeg hadde og dette var meget enkelt. Det ligger vanligvis koblingsskjema for dummies i boksen, så dette tror jeg du skal klare uten problemer Kan være greit å drill med trinnvis hull-borr, for du må normalt sett borre opp hull i dekselet på baksiden av lykta og et lite elektroskrin med kabelsko og sånn er også greit.
lagunilla Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 De passer ikke bilen din. E39 har H7 på nærlysa det stemmer helt men pærene sitter på en festning så blir litt vanskelig de der. Se her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=alt De passer rett i Fikk ikke mangel med det kittet der, mulig de har oversett men har bare lyktespyler.
midlertidig Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 Mantis: Ja jeg tenkte over at jeg kanskje måtte lage et annet hull, bore og styre litt på. Er litt redd for å gjøre dette i og med at viss jeg gjør noe feil må jeg kanskje kjøpe helt ny lykt igjen (?) å det er litt kjipe penger :/ Lagunilla: Såg på disse, å det er jo tross alt fra GS, så kvaliteten er jo solid. Men passer disse i angel-eyes lykter som er designet for biler UTEN xenon?
LK Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Du trenger ikke bore hull for å montere xenon på E39. Du kan bruke hvilket som helst billig h7 kit,men du trenger nye pæreholdere. Slike som disse: http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=H ... 0884686345 Skal du bruke 35w kit trenger du feilmldfjernere,bruker du 55w trenger du ikke. Jeg har selv Hella facelift halogenlykter med 35w kit i nærlys og 55w i fjernlys. Lyser meget bra.
Mantis Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Mantis: Ja jeg tenkte over at jeg kanskje måtte lage et annet hull, bore og styre litt på. Er litt redd for å gjøre dette i og med at viss jeg gjør noe feil må jeg kanskje kjøpe helt ny lykt igjen (?) å det er litt kjipe penger :/Lagunilla: Såg på disse, å det er jo tross alt fra GS, så kvaliteten er jo solid. Men passer disse i angel-eyes lykter som er designet for biler UTEN xenon? Nå snakket jeg om min E36. Kanskje uvesentlig og forvirrende å dra det inn her i tråden din, men der måtte jeg borre hull til kabelgjennomføring fra styreboksen og inn til pæra gjennom dekselet som man tar av for å komme inn til pæra. Det sa seg egentlig selv og diameter på hullet sto der også. Ikke var det fullstendig krise om hullet ble 1 mm for stort heller, for det skulle på en foring på gjennomføringa slik det ble tett. Som sagt slipper du å borre på E39. Tror du skal klare dette fint
midlertidig Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 LK: Åja, så greit da! Men kjøper jeg da et 35w kit og et 55w? Pæreholderene kan jeg vel få kjøpt hos min lokal BMW-forhandler (Bavaria) ? Vil helst ikke vente alt for lenge feilmeldingsfjerner er en sånn som dette sant? http://www.trolltuning.com/index.php?op ... Itemid=101 Mantis: Neida, det var bare greit å vite! I tilfelle jeg noen gang skal få meg en E36 hehe Men viss jeg slipper å borre og styre på, så er jo det kjempeflott! Takker så mye for svar! Tror jeg skal klare resten nå
Otis Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Pærehodler får du fra utlandet eller noe annet rart. BMW har ikke disse.
LK Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Pæreholdere får du kjøpt f.eks her: http://bilbelysning.no/produkt/xenonlys ... reholder-c Ser ut som riktig feilmldfjernere du har linket til ja. Jeg synes det passer bra med 35w på nær og 55w på fjenlys,ved riktig innstilte lykter blender det ikke andre så mye. Vær obs på at 55w har litt lengre tennetid enn 35w under første gangs oppstart.
m520 Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Jeg har 35watt i nærlys å klart å rote bort dem Canbus greiene til feilmeld å canbus system. Å kommer ingen feilmeld på min E39.. Jeg har selv DEPO lykter med angeleyes, bare plug and play med kittene..
LK Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Ja,har sett flere monterer 35w uten feil eller problemer. Prøvde selv siden det stod at det var digitale ballaster som ikke påvirket canbus. På min slo ikke nærlyset seg på i hele tatt og bilen varslet om feil ved baklyspærene. På fjernlys fungerte det uten problem. Satte på motstandere (feilmldfjernere) +35w kit i nærlys,og 55w i fjernlys og alt fungerte. Er nok bare å prøve uten og heller bestille feilmldfjernere etterpå hvis det ikke fungerer
midlertidig Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Lenge siden det har værrt noe innlegg her, men jeg kjøpte noen angel-eyes som ikke hadde holdere, så det prosjektet med å kjøpe xenon-set gikk ikke. Da lurte jeg heller på om jeg kunne kjøpe angel-eyes som var til E39'er med xenon og kjøpe kittet? Har orginalt halogen på min bil. Trenger ikke det automatiske lyktejusterings greiene kan heller ordne det en annen dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå