Gå til innhold

Vannfri kjølevæske - Vidundermiddel?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Fått bukt med at alt av galv å slikt ser helt jævli ut etter kontakt med rørheimen da? ;)

Jeg har brukt det 1 sesong, funker som rakkern :)

og den som vi selger som konsentrat er enda mer stabil.

det var den glucolfrie ultracoolen som gjorde det, den var tilsatt foliat som reagerte på det som ikke var rustfritt. må ikke sammenlignes med supercoolen da den er helt annerledes. (1.2 propandiol. )

Skrevet

Husk bare en ting: Dersom dere har temp.problemer uten helt superekstrem bruk av bilen er det en feil et sted, da må dere fikse dette i stedet for å tømme på "tryllevæske".

Skrevet

Har skrevet om dette for ett par år siden:

viewtopic.php?f=1&t=157717&hilit=evans

Har desverre ikke fått testet det ennda, man må få ut all vann/kjølevæske som er på motoren fra før av, det som er genialt med dette stoffet er at når man bruker vann med kjølevæske så oppstår det luftbobler inni motoren og det vil ikke gi kjøling på disse punktene noe som gir mer/ekstra slitasje.

Dette skjer ikke med Evans da det legger seg rundt i hele motoren, disse andre produktene som det snakkes om kan jeg ikke uttale meg om, men det er mange Amerikanere i diverse forum som har testet Evans med gode resultater, eneste minuset er om det er ekstremt kaldt der hvor man bor da det blir mer geleaktig ved kaldere temperaturer.

Fåes forøvrig kjøpt hos Amazon:

http://www.amazon.com/Evans-NPG-Coolant ... ns+cooling

Skrevet
spørs hvilke løp du kjører.?

F.eks. BMWccn racingserien. En kamerat som kjørte der i fjor måtte kjøre med vann, siden kjølevæske ikke var lov.

Om det er krav fra Bilsportforbundet, BMWccn Racing, Corsa Italiana, eller banen de kjører på som setter det vet jeg ikke. Noen i tråden her kan nok spesifisere litt?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei.

Hvordan er dette å bruke i båtmotorer? Har ikke noen problemer med kjøling, men motoren får kjørt seg hardt (prof bruk, 1000 timer i året), og det høres fristende ut å slippe å skifte kjøleveske. Motoren er en VP D6 310.

Skrevet
Er det noe problem å blande dette med vann? Jeg tenker f.eks i nødstilfeller, hvor man ikke nødvendigvis har tilgang på annet enn vann.

Evans må for all del ikke blandes med vann, hvordan det er med det andre stoffet vet jeg ikke men jeg regner med egenskapene er de samme.

Skrevet
Så dersom du får en lekkasje på en øde landevei, og ikke tilfeldigvis har med deg et par 5l dunker med Evans, er du egentlig ille ute?

Ja, men du har jo ikke noe trykk på systemet, så det er vel bare å kjøpe en tyggis å tette hullet med :mrgreen:

Men om du får en lekkasje med vann/kjølevæske på en øde landevei så kan det jo hende du får problemer da også, det er jo ikke bra å bare ha vann på motoren heller da det vil bli høyere kokepunkt.

En tidligere arbeidsbil jeg hadde gikk tom for vann på ett litt øde strekk, med kun sjøen ved siden av, da jeg ikke var så nøye med bilen hev jeg sjøvann på motoren til jeg kom hjem og fikk spylt gjennom systemet (For de som lurte, nei det var ikke en Bmw men en Opel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...