alpinab12 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 88 pr liter konsentrert, og 60 kroner literen for vanlig supercool.
alpinab12 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Fått bukt med at alt av galv å slikt ser helt jævli ut etter kontakt med rørheimen da? Jeg har brukt det 1 sesong, funker som rakkern og den som vi selger som konsentrat er enda mer stabil. det var den glucolfrie ultracoolen som gjorde det, den var tilsatt foliat som reagerte på det som ikke var rustfritt. må ikke sammenlignes med supercoolen da den er helt annerledes. (1.2 propandiol. )
Ballder Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 For de som er intr. i dette og har lyst til og få det overlevert personlig... Hvor kan det i såfall da kjøpes av deg f.eks?
ehrnst Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Bilen min vil også ha.... Mener det er en forhandler i Drøbak?
Jan E-28 Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 Men kan noen bekrefte at dette er lov å bruke i løp? Siden det finnes flere typer - hvilken er i så fall godkjent?
Kjell Z3 Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Husk bare en ting: Dersom dere har temp.problemer uten helt superekstrem bruk av bilen er det en feil et sted, da må dere fikse dette i stedet for å tømme på "tryllevæske". quandt1960 reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Har skrevet om dette for ett par år siden: viewtopic.php?f=1&t=157717&hilit=evans Har desverre ikke fått testet det ennda, man må få ut all vann/kjølevæske som er på motoren fra før av, det som er genialt med dette stoffet er at når man bruker vann med kjølevæske så oppstår det luftbobler inni motoren og det vil ikke gi kjøling på disse punktene noe som gir mer/ekstra slitasje. Dette skjer ikke med Evans da det legger seg rundt i hele motoren, disse andre produktene som det snakkes om kan jeg ikke uttale meg om, men det er mange Amerikanere i diverse forum som har testet Evans med gode resultater, eneste minuset er om det er ekstremt kaldt der hvor man bor da det blir mer geleaktig ved kaldere temperaturer. Fåes forøvrig kjøpt hos Amazon: http://www.amazon.com/Evans-NPG-Coolant ... ns+cooling
Jan E-28 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 spørs hvilke løp du kjører.? F.eks. BMWccn racingserien. En kamerat som kjørte der i fjor måtte kjøre med vann, siden kjølevæske ikke var lov. Om det er krav fra Bilsportforbundet, BMWccn Racing, Corsa Italiana, eller banen de kjører på som setter det vet jeg ikke. Noen i tråden her kan nok spesifisere litt?
Technech Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Hei. Hvordan er dette å bruke i båtmotorer? Har ikke noen problemer med kjøling, men motoren får kjørt seg hardt (prof bruk, 1000 timer i året), og det høres fristende ut å slippe å skifte kjøleveske. Motoren er en VP D6 310.
S.Hafsmo Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Er det noe problem å blande dette med vann? Jeg tenker f.eks i nødstilfeller, hvor man ikke nødvendigvis har tilgang på annet enn vann.
Haug530D Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Er det noe problem å blande dette med vann? Jeg tenker f.eks i nødstilfeller, hvor man ikke nødvendigvis har tilgang på annet enn vann. Evans må for all del ikke blandes med vann, hvordan det er med det andre stoffet vet jeg ikke men jeg regner med egenskapene er de samme.
S.Hafsmo Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Så dersom du får en lekkasje på en øde landevei, og ikke tilfeldigvis har med deg et par 5l dunker med Evans, er du egentlig ille ute?
Haug530D Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Så dersom du får en lekkasje på en øde landevei, og ikke tilfeldigvis har med deg et par 5l dunker med Evans, er du egentlig ille ute? Ja, men du har jo ikke noe trykk på systemet, så det er vel bare å kjøpe en tyggis å tette hullet med Men om du får en lekkasje med vann/kjølevæske på en øde landevei så kan det jo hende du får problemer da også, det er jo ikke bra å bare ha vann på motoren heller da det vil bli høyere kokepunkt. En tidligere arbeidsbil jeg hadde gikk tom for vann på ett litt øde strekk, med kun sjøen ved siden av, da jeg ikke var så nøye med bilen hev jeg sjøvann på motoren til jeg kom hjem og fikk spylt gjennom systemet (For de som lurte, nei det var ikke en Bmw men en Opel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå