John Kr Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Hei Se vedlagt filmsnutt, jeg vet ikke om denne videosnutten er noe å ta hensyn til, men det er jo kjent at Castrol inneholder mye svovel som igjen gjør at oljen blir hurtig sort etter oljebytte. Kanskje denne filmen viser akkurat det. Ser også at testen kjører en urimelig høy oljetemperatur (204 grader celsius), ca det dobble av vanlig driftstemp på motoren, noe høyere i turbo. Det sies ikke noe om smøreegenskapene til oljene. Er det noen oljeeksperter inn her som har greie på castrol som har kunnskap rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hmm.. Eg som trudde at den originale Bmw-oljen er fra Castrol? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hva i all verden mener du den filmen forteller deg? 400 grader??? Uansett om vi snakker om celcius eller fahrenheit så er det helt usansynlig å oppnå et slik temperatur i en motor. Ting går til H... lenge før det blir så varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Hva i all verden mener du den filmen forteller deg? 400 grader??? Uansett om vi snakker om celcius eller fahrenheit så er det helt usansynlig å oppnå et slik temperatur i en motor. Ting går til H... lenge før det blir så varmt. Det er jo det jeg også skriver, men filmen indikerer etter min oppfattning at Castrol forkokser seg allerede ved 200 grader C og så varm kan det faktisk bli rundt turboen (oljekjølte lager). Filmen indikerer også at det er forskjell på Castrol og BMW olje, det er ikke det samme produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Men hva har det med smøreegenskapene? Man kan ikke teste flyegenskapene til ett fly ved å la det flyte på havet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Det kan fortsatt vær Castrol som har produsert denne oljen etter BMW sin spec. Du kan oppnå ganske høye temperaturer rundt turbo, men i en bil så har du mange liter med sirkulerende olje, så denne testen viser ikke hvordan det er i det virkelige liv. Men kanskje poenget med testen var bare å bevise at Castrol Edge 0W30 og BMW 0W30 ikke er samme produkt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Bmw 0W30 er IKKJE samme produktet som Castrol Edgde 0W30, men Castrol SLX 0W30 er akkurat samme produkt som Bmw 0W30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2012 Bmw 0W30 er IKKJE samme produktet som Castrol Edgde 0W30, men Castrol SLX 0W30 er akkurat samme produkt som Bmw 0W30 Hvordan vet du dette, har du noe referanser? EDGE og SLX er vell det samme... Forøvrig så trur jeg at SLX oljen er gått ut av sortimentet, de kjører EDGE, Magnatec og GTX for personbiler i dag. Hvist jeg ikke husker feil så ble SLX oljen laget til Volvo og ikke til BMW, ellers så er EDGE den beste oljen de har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Det blir ikkje laga en spesifikk olje for en spesifikk bilmodell!! Tror du at Bmw har sine egne plattformer der dei utvinner sin egen olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 http://www.castrol.com/castrol/multiple ... Id=6007939 Her har du forresten dokumentasjonen på at Bmw 0W30 er Castrol SLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Castrol SLX LL 01 FE 0W-30 – BMW OEM Før brukte de Vavoline,vet ikke hvilket år de skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2013 Ikke verst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå