big-p Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hei, Hvilke forskjeller er det mellom en BMW 316d og X1 sDrive 16d ? Hva er forskjellen på de sånn rent kjøremessig på vinterføre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hei,Hvilke forskjeller er det mellom en BMW 316d og X1 sDrive 16d ? Hva er forskjellen på de sånn rent kjøremessig på vinterføre? 3-serie e36, e46, e9/*, f3/* Hvilken av disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Det er jo selvsagt E9x eller F3x han mener da E36 og E46 ikke kom som 316d X1 er jo basert på 1-serie men har likevel merkbart bedre innvendig plass, likevel så vil jeg tro at en 3-serie vil tilby litt bedre plass og vesentlig bedre kjøreegenskaper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Hei,Hvilke forskjeller er det mellom en BMW 316d og X1 sDrive 16d ? Hva er forskjellen på de sånn rent kjøremessig på vinterføre? 3-serie e36, e46, e9/*, f3/* Hvilken av disse? E91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Så hvordan er kjøreegenskapene til X1 i forhold til en BMW 3-serie? Jeg har nå en 316d touring 2011 som jeg synes er god å kjøre men kunne ha tenkt meg en SUV. Har da forstått det som at X1 er da en mellomting mellom X3 og 3-serie touring. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Så hvordan er kjøreegenskapene til X1 i forhold til en BMW 3-serie?Jeg har nå en 316d touring 2011 som jeg synes er god å kjøre men kunne ha tenkt meg en SUV. Har da forstått det som at X1 er da en mellomting mellom X3 og 3-serie touring. Stemmer det? I den settinga så er X1 slik som helårsdekk, dårlig på begge deler Da får du en bil som ikke er like god og tight å kjøre, samt en bil som ikke har samme SUV egenskapene som X3 og langt ifra den høyt sittende følelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Så hvordan er kjøreegenskapene til X1 i forhold til en BMW 3-serie?Jeg har nå en 316d touring 2011 som jeg synes er god å kjøre men kunne ha tenkt meg en SUV. Har da forstått det som at X1 er da en mellomting mellom X3 og 3-serie touring. Stemmer det? I den settinga så er X1 slik som helårsdekk, dårlig på begge deler Da får du en bil som ikke er like god og tight å kjøre, samt en bil som ikke har samme SUV egenskapene som X3 og langt ifra den høyt sittende følelsen. OK, ja virker som om det er enten eller. Enten går man for touring eller X3. Skulle gjerne hatt X3 men den går langt over leasinggrensen for firmabiler der hvor jeg jobber :// Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Ja nye X3 er en fantastisk fin bil, den skal også ha ett ganske bra firehjulsdrift system og nok høyde til at man kan ta seg godt frem på ubrøyta veier. Er ikke uten grunn at denne er BMW sin mest solgte modell i 2012 og blandt de mest solgte bilene i landet i år. Men de er dyre desverre Men en F31 Touring er jo en fantastisk bil det også, og visst nok klassens beste bil skal vi tro de biltestene jeg har lest om den. Synd 320i er den minste bensinmotoren i disse, alt for dyr den også dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Vi har testet alle disse på jobb siste året. 316d er en suveren bil. X1 var en bil for gamle menn før faceliftet. Blitt en smule bedre etterpå, men fortsatt en temmelig døll bil å kjøre. Finishen er mye bedre på e91 enn på x1 og. Vet ikke om du skal ha nytt eller brukt, men på modeller før 13' (H12)modellene fikk du vel ikke 4x4 på minste motor? Og uten xdrive er bilen iallefall meningsløs. Jeg har kjørt x1 28 på autobahn i 225 og det gikk greit. Men da koster den idiotpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Sdrive er tohjulstrekk... X3 er en helt decent bil, men der er egentlig GLK-facelift en bedre og mer gjennomført bil. Ville uansett heller hatt en F10 med xdrive enn en x3, sånn rent kjøreegenskap-messig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Problemet med GLKen er jo at den ser ut som søstra til nøkken F31 er vel ikke kommet med X drive ennå men har hørt snakk om at 320I også skal få X drive isåfall en konge bil selv om prikken over Ien mangler, nemlig sekserlyden Menmen, i dag må man jo være millionær for å kjøpe ekte BMW ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 X1 får jo xdrive på minste motor nå, så logisk at F31 får det og. GLK er ikke pen nei. Og det sitter langt inne å si det. Men MB tar sine kunder på alvor med GLK, mens i dn X3 skal du tydeligvis føle deg litt kjip som ikke kjøpte X5. Men uansett om X5 og X6 er fete SUV'er, så er e91 fortsatt en bedre bil med tanke på kjøreegenskaper. SUV generelt er bare tull å sammenligne med lavere BMW'er med tanke på aktiv kjøring. Ikke meningen å høres brysk ut, jeg skjønner godt at trådstarter lurer på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 GLK er ikke pen nei. Og det sitter langt inne å si det. Men MB tar sine kunder på alvor med GLK, mens i dn X3 skal du tydeligvis føle deg litt kjip som ikke kjøpte X5. Der har du et godt poeng, dette er noe BMW burde skjerpe seg på. Dette føler jeg går igjen på alle modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2012 OK. Takk for mange gode svar. Hva vil eventuelt fordelene med X1 være? Jeg har firmabil via jobben som leaser hos Leaseplan så da er det vel kun nybil som gjelder, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Desember 29, 2012 Share Skrevet Desember 29, 2012 Fordelen er vel at du sitter høyere. Plassen er ca den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå