Gå til innhold

Importere Bmw F10

vicky81
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har bestemt meg for å selge min E60 og kjøpe meg F10 :D

Vurderer å importere en fra tyskland evnt fra sverige. Men siden det blir første gangen jeg skal importere så trenger jeg litt hjelp. Hvor leter jeg etter bilene, hvor regner jeg ut hvor mye avgifter en må betale ol.

Del gjerne deres erfaring ved import :)

Sider jeg allerede kjenner til; mobile24.no, toll.no og seff finn.no.

På forhånd takk og riktig god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobile24 sin importhjelp koster 9900,- men da henter de bilen, ordner med tysk moms, Tysk EU godkjenning, toller og registrerer bilen i Norge :)

Lurer på å få tak i en F10 selv fra Tyskland og kommer nok til å bruke importhjelpen til disse :) Er forøvrig sykt store penger å spare på å importere disse bilene, nå vet jeg ikke hva slags motor du ser etter men på en 530d så er det fort 100 000,- spart fremfor å handle i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mobile24.no

På høyre side etter du har valgt bil, er det en kalkulator som regner ut alternativ beregning for deg.

Som sagt over ser det ut for at en lett kan spare 100-150 000,- nok, på ca 10 år gamle biler med litt motor og km på telleren.

Ja på eldre biler er det utrolig mye å spare på alternativ, men i dette tilfellet som det gjelder F10 så er ikke alternativ så mye å spare på. På disse bilene skiller det som regel kun noen tusenlapper fra vanlig til alternativ, men så er det mer styr med alternativ så vinninga går opp i spinninga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobile24 sin importhjelp koster 9900,- men da henter de bilen, ordner med tysk moms, Tysk EU godkjenning, toller og registrerer bilen i Norge :)

Lurer på å få tak i en F10 selv fra Tyskland og kommer nok til å bruke importhjelpen til disse :) Er forøvrig sykt store penger å spare på å importere disse bilene, nå vet jeg ikke hva slags motor du ser etter men på en 530d så er det fort 100 000,- spart fremfor å handle i Norge :)

For å ikke snakke om større utvalg og utstyrskomboer. Det ruller en del BMW`er der nede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke noe å hente på nyere biler stemmer det. Men når dette begynner bli kjent blant folk, må det bli ett skikkelig fall på litt eldre biler. Får jo e65 745i inn for 125 000 nok ferdig på norske skilt.

Ja på eldre biler er det utrolig mye å spare på alternativ, men i dette tilfellet som det gjelder F10 så er ikke alternativ så mye å spare på. På disse bilene skiller det som regel kun noen tusenlapper fra vanlig til alternativ, men så er det mer styr med alternativ så vinninga går opp i spinninga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Litt usikker på hvilken motor jeg skal gå for, men av utstyr så er automat, helskinn og komfort stoler et must :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal sette meg inn i det med import nå.

Er det ikke litt skummelt å kjøpe bilen usett ved å bruke noen til å frakte bilen og ordne med toll/registrering? Men på en annen side så er det jo litt kostnader ved å reise ned, opphold, mat og å reise rundt for å finne den riktige bilen..

Hvordan har dere gjort det når dere har importert biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal sette meg inn i det med import nå.

Er det ikke litt skummelt å kjøpe bilen usett ved å bruke noen til å frakte bilen og ordne med toll/registrering? Men på en annen side så er det jo litt kostnader ved å reise ned, opphold, mat og å reise rundt for å finne den riktige bilen..

Hvordan har dere gjort det når dere har importert biler?

Jo det er jo litt skummelt å kjøpe usett, men når det gjelder såpass ny bil som F10 og da gjerne en bil fra merkeforhandler med Premium Selection så hadde jeg tatt sjansen :wink: Tryggere å handle usett av Tyske merkeforhandlere enn Norske, de kan være noen skikkelige kjeltringer til tider :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke noe å hente på nyere biler stemmer det. Men når dette begynner bli kjent blant folk, må det bli ett skikkelig fall på litt eldre biler. Får jo e65 745i inn for 125 000 nok ferdig på norske skilt.

Hvor finner du denne 745'n? Gått 1.5 millioner og koster 1000 kroner i tyskland da eller?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mobile24.no

På høyre side etter du har valgt bil, er det en kalkulator som regner ut alternativ beregning for deg.

Som sagt over ser det ut for at en lett kan spare 100-150 000,- nok, på ca 10 år gamle biler med litt motor og km på telleren.

Kan du lett spare 100.000-150.000 på en 10 år gammel bmw? Har du noen konkrete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lett spare 100.000-150.000 på en 10 år gammel bmw? Har du noen konkrete?

På en 2002 E39 M5 som er original og har gått ca 160 000 km så sparer du rundt 150 000,- på alternativ beregning, da havner bilen på rundt 260 000 kr ferdig på skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige 745ere som har gått rundt 300 000 km og er over 10 år gamle.

Fikk ikke opp alternativ pris på de eldste nå pga for lite data i annonsene, dette er vel den billigeste jeg fikk opp nå:

http://mobile24.no/details.htm?id=171150136&offset=135&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

140 000,-

Eneste som kommer i tillegg er frakt, ev 9900,- i importhjelpen som også inkluderer DEKRA test hvis du vil det.

Ville ikke vært skeptisk til å kjøpe en bil usett med en slik test.

Hvor finner du denne 745'n? Gått 1.5 millioner og koster 1000 kroner i tyskland da eller?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...