CrZyWiz Skrevet Desember 27, 2012 Skrevet Desember 27, 2012 Det du etterspør er en olje som er tykkere en ein 30 olje, da får du finne en 40 olje da, men denne egner seg ikke spesielt bra på vinteren i områder med streng kulde. Mobil 1 sin 0w-40 er bra... F-eks så er en 10w-40 olje nesten som seig sirup på vinteren, dette medfører også at motoren bruker olje. Man må finne ut av dette selv hvilken olje man skal ha med bakgrunn i hvor man bor i landet ift kulde om vinteren, men instruksjonsboken indikerer som regel rett olje til din bil uavhengig hva du måtte mene om olje. Men har man en gammel motor som sluker olje så må man finne noe viskositet som er på midelvei. Jeg er av den oppfattning at tynnere olje desto bedre, nesten i alle sammenhenger er dette en fordel. Uavhengig av hva jeg måtte mene? Jeg har ikke nevnt noen olje her, og instruksjonsboken på en gammel E46 318i vil ikke anbefale en 0w-30 olje. Og jeg må spørre deg, hvorfor skal ikke en 0W-40 olje egne seg der det er kaldt? Castrol Edge 0W-40 selges til en hyggelig pris hos alle mekonomen butikker. Med mindre man bor på innlandet, så kan man trygt bruke 5w-40 også. Nei, det ville ikke alltid være en fordel, bla på en eldre motor som ikke er beregnet for så tynn olje. Og her må vi skille på når oljen er varm og kald, det er når den er varm vi snakker om her.
John Kr Skrevet Desember 27, 2012 Skrevet Desember 27, 2012 Dersom jeg har uttrykte meg slik at jeg mente at 0W-40 ikke passer, så beklager jeg det, mener at denne viskositeten passer godt. Både Castrol og Mobil 1 har 0W-40 olje.
vebjørn13 Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Skrevet Desember 29, 2012 Nå legger vi olje greia dø men et dumt spm hvor er oljefilterhuspakning, filterhus og veivhusfilter! noen som har en tegning, fant bare til e39
Lars89 Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... il_filter/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ntilation/
vebjørn13 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 Takk, slangen (del3) på link nr 2 er ødelagt! Kanskje derfor den bruker litt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå