mbruer Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Om kassa er bytta så har det ikke såååå mye å si. Du vil vel kanskje ha litt lengre tid på deg før den ryker. Kassene på biler før 04 er like dårlig uansett om de er byttet eller ikke.. Finns ikke noe forsterking til de heller. Så greia der er å passe på å skifte olje/filter jevnlig. hver 50 000km ellerno. Og IKKE chippe bilen, og ikke dra masse tung henger osv.. Synd, men sånn er det..En jeg kjenner hadde en chippa 02mod 3l diesel. Kassa røyk, fikk den overhalt, kjørte 10 000km, så røyk den igjen.. Fikk ny kasse, og fjernet chip og solgte greia.. X5en gamlingene hadde var chippet, ble brukt til hengertrekking osv. Kassa va like fin da de solgte den etter å ha gått 190,000km Hvor lenge var den chippet? Oljebytt på kassa? Forskjell på henger, og tung henger Kommer også litt ann på kjørestil. Fnnes alltid unntak Men stort sett så tåler ikke den kassa en dritt så det er sjangsespill uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Det er gjort forbedringer på disse kassene så når de blir byttet eller overhalt av folk som kan det så er de forbedret i forhold til slik de var originalt. De har en forbedret versjon av ventilhuset og så går de gjerne med høyere linjetrykk for å unngå glipping. Det er de samme kassene som sitter i 525D og 530D E39. Har selv en slik kasse i en 530Dat og den er gått 260.000km, de siste 80.000km med chip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Var ikke det GM som produserte de kassene for bmw, og de hadde stengt deletilgangen på de da? Synst å huske det fra en tråd om en E39 530d her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Det er GM kasser ja, A5S360R og A5S390R. Stengt deletilgang vet jeg ingenting om men det er flere Automatkasse verksteder som overhaler disse så noen får tydeligvis tak i deler ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2013 Ny kia Sportage exclusiv m 18" hjul 4wd 6-trinns automat 184 hk kommer rett over 500.000krBlanda kjøring bruker denne: 0.72 Viss du velger den med 136 hk så er det 50.000kr billigere med samme utstyr. Blanda kjøring ligger denne på 0.69. Du kan og få den exclusiv med 163hk Bensin motor får ca 460.000 kr hos oss, denne ligger på 0.85 på blandet kjøring. Her har du en ny bil til prisen av en gammel Bmw. Eg har kjørt Kia Sportage i 6 mnd nå å vil sei det er en fantastisk bil å kjøre med god Comfort. Men litt vanskeligt å sammenligne Sportage med X5 da det er over 500.000kr i forskjell på desse bilene nye Men eg kan virkelig anbefale Kia Sportage. Ja KIA Sportage e virkelig interessant det også, har vanskeligheter med å bestemme meg. Det å ha en helt ny bil med 7 års garanti føles så trykt i forhold til en del år gamlere BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 Fantastiske biler Spørs om du skal gå etter fornuft, en X5 uten garanti kan koste deg ein god del penger. Kia selger veldig bra fortiden og vi sliter faktisk å få nok biler produsert for å ha en lav leveringstid. Hvit fargen på Sportagen er veldig fin syns eg. Legger ved ett bilde når eg va ute å kjørte:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2013 Ja har egentlig sett på hvit sportage ja, syns den virker stilfull. Men vet ikke helt om jeg skal gå for helt ny, kanksje heller gå for 2011/2012 siden de da har droppet en del i pris? men fremdeles har mye igjenn av garanti og at det ikke er spesielt store forandringer fra de nyeste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 Ja har egentlig sett på hvit sportage ja, syns den virker stilfull. Men vet ikke helt om jeg skal gå for helt ny, kanksje heller gå for 2011/2012 siden de da har droppet en del i pris? men fremdeles har mye igjenn av garanti og at det ikke er spesielt store forandringer fra de nyeste? Hvit er klart den fineste spør du meg. Ja du kan spare litt på det, men det spørs om du vil ha en heilt ny bil eller synes det er ok med ein demokjørt eller lite brukt. Dei er stort sett like ja, noe små detaljer som er forskjellig. Men eg kan låve deg at du blir fornøyd med en Sportage:) Du kan jo f.eks selge etter 5 år å forsatt selge den med 2 år nybilgaranti det vil ver ett stort + for kjøper. Sko vist det litt før solgte akk en 2012 demobil. Hvilken motor ønsker du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2013 Ja skjønner, er et godt argument du her der altså! Akkurat nå så er jeg vell egentlig bare ute etter en litt større/spreker motor enn det jeg har nå (som er 318i e46) så blir vell fornøyd med det meste kan man jo egentlig si. Men hadde jo vært gøy med en litt ekstra når jeg nå først kjøper på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Ja skjønner, er et godt argument du her der altså!Akkurat nå så er jeg vell egentlig bare ute etter en litt større/spreker motor enn det jeg har nå (som er 318i e46) så blir vell fornøyd med det meste kan man jo egentlig si. Men hadde jo vært gøy med en litt ekstra når jeg nå først kjøper på nytt. Etter erfaring: 1,7 med diesel motoren med 115 hk er heilt grei å kjøre, fungerer fint til vanlig kjøring. Går du opp til 2.0 med diesel med 136 hk er det faktisk nok, du klarer deg veldig fint med denne motoren forbikjøringer går og heilt fint. Så har du 2.0 med 184 diesel hk den går veldig bra, men det er 55.000kr imellom noe som mangen synes er alt for dyrt og tar seg ikkje råd til. 48.000 av 55.000kr går til staten. Den største bensin motoren går veldig bra men bruker en del meir drivstoff. Alle kan selvfølgelig chippes. Men skal du falle på Kia Sportage ville eg gått for en topputstyrt, da vil det bli lettere å selge om noen år. Vi har solgt Kia i 6 år og det går bedre og bedre for hvert år og vi har faktisk utrolig lite problemer med nyere kia. Mangen vil nok meine at det er mye meir stas å kjøre en X5 men du kan fort få ei tynnere lommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Ja blir vell kanksje helst en diesel om jeg kjøper meg og det hadde jo vært gøy med en 184hk så må se hva jeg klarer å finne der ute på markedet. Og det blir nokk en topputstyrt en om jeg kjøper en sportage ja. Men hvordan er det med chipping på disse bilene da, mye ekstra effekt? og får ikke de slike problemer som en X5 får (iaf noen som mener det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Ja blir vell kanksje helst en diesel om jeg kjøper meg og det hadde jo vært gøy med en 184hk så må se hva jeg klarer å finne der ute på markedet.Og det blir nokk en topputstyrt en om jeg kjøper en sportage ja. Men hvordan er det med chipping på disse bilene da, mye ekstra effekt? og får ikke de slike problemer som en X5 får (iaf noen som mener det) Det er ikkje så mangen med 184 hk er enn så kanskje det blir greit å selge den med tanke på at det er lite av dei motorene på markede? Det er jo forholdsvis billige biler viss du sammenligner med andre suv er. I den 2,0L med 136 hk får du 180 hk viss du chipper. Eg vil anbefale å om programere den hos profisjonelle folk, mangen som trimmer bilene med å montere en boks selv og det er ikkje er bra for motor og gir. Det går heilt fint motoren, girkassen og driverket er bygd for å tåle meir hk. Er sikkert noen som hugger av meg den eine foten når eg seier dette men med litt erfaring har eg hørt og opplevd mye problemer med automatkassene i X5 før 2004 , Volvo XC 90, VW Sharan og VW Touran, desse tåler så vidt sin egen oppgitte effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 E53 x5 er nok ikke den beste bilen for pengene, (rent rasjonelt) men at det er mulig å vurdere kia forstår jeg ikke.. Sikkert bra biler for de som ikke er opptatt av kjøreglede, men for 200 000kr ++ får du trossalt mye bil for pengene hos bmw. Hva med e39? De pengene du taper på en eldre bmw hvis noe dyrt skulle bli ødelagt, taper du uansett i verdifall på kia... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 E53 x5 er nok ikke den beste bilen for pengene, (rent rasjonelt) men at det er mulig å vurdere kia forstår jeg ikke.. Sikkert bra biler for de som ikke er opptatt av kjøreglede, men for 200 000kr ++ får du trossalt mye bil for pengene hos bmw.Hva med e39? De pengene du taper på en eldre bmw hvis noe dyrt skulle bli ødelagt, taper du uansett i verdifall på kia... Trur ikkje du bør snakke alt for høgt her, Kjøper du en ny X5 eller en 5 serie kan du se etter 3 år hva du har tapt. Kia er begynnt å holde seg bra i pris pga at det begynner å bli ett merke mangen kjører og finner ut at det faktisk er bra biler. Hvorfor har ikkje Bmw 7 års garanti ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Trådstarter vurderer e53, noe som er en brukt bil. Jeg foreslår å velge en brukt e39 (eller annen modell for den del) for samme sum som han har tenkt å bruke på e53. Det vil, med mindre han virkelig kommer over en mandagsbil, være en langt billigere affære enn verditapet på ny kia. For meg er det likegyldig om trådstarter kjøper kia, ford, toyota, bmw eller ikke. Greit at kia tilbyr 7års garanti, men det betyr ikke at de lager bedre biler enn bmw.. Jeg mener hvertfall at sannsynligheten er stor for at trådstarter (med mindre han har et behov for suv) vil ha mer kjøreglede i e39 530dat facelift med litt utstyr, og komme bedre ut av det økonomisk enn både e53 og kia.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå