Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Spent på lyden i nye Harman anlegget jeg. 600w og 16 høyttalere såvidt jeg husker..? :mrgreen:

Lyd anlegget er det ikke noe å klage på, den fungerer utmerket, bra med punch i bassen, og veldig behagelig lyd.

Var ute å kjørte idag, og satte på en sang med masse trøkk i, og bilen i sport modus med padel giring, vips så glemte jeg meg ut og hadde 6000 o/min og langt over fartsgrensen før jeg visste ordet av det, lyden i anlegget overdøvet motoren, kan man si.

Her er det bare å glede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på lyden i nye Harman anlegget jeg. 600w og 16 høyttalere såvidt jeg husker..? :mrgreen:

Lyd anlegget er det ikke noe å klage på, den fungerer utmerket, bra med punch i bassen, og veldig behagelig lyd.

Var ute å kjørte idag, og satte på en sang med masse trøkk i, og bilen i sport modus med padel giring, vips så glemte jeg meg ut og hadde 6000 o/min og langt over fartsgrensen før jeg visste ordet av det, lyden i anlegget overdøvet motoren, kan man si.

Her er det bare å glede seg.

Det gjør jeg!

Henter mandag eller tirsdag.. Passer fint da jeg faktisk er billøs for første gang på mange år :)

Glemte du å bestille Speed limit eller var den ikke kommet med..?

Jeg er veldig spent på motoren, prøver å ikke forvente for mye, men har jo hørt mye bra om den.

Kos deg videre med ny bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte du å bestille Speed limit eller var den ikke kommet med..?

Jeg er veldig spent på motoren, prøver å ikke forvente for mye, men har jo hørt mye bra om den.

Kos deg videre med ny bil! :D

Jeg glemte faktisk å bestille speed limit, trodde jeg hadde gjordt det, men det er ikke så farlig, kan leve uten det.

Jeg synes motoren er deilig, greit med drag i den, har ikke presset motoren noe mer enn 4000 o/min. Og i morgen blir det "lang" tur rundt ca. 30mil tur/retur, da er vi 5 i bilen 3 barn og 2 voksne, så får vi se hvordan det fungerer, til nå har jeg bare hatt med 1 person i bilen. Er spendt på om motoren har drag til å takle "full" bil uten at den virker dau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en ting som jeg ikke likte. Etter at jeg monterte begge bil stolene for mine 2 barn, så viser det seg at ved bruk av isofix, blir vinkelen selen går inn i bil stolen på for stor, og belte har vanskelig for å gli når man skal feste beltet.

Lurer på hvor lenge det går før beltet begynner å bli slitt, da det stritter i mot plastikken der hvor beltet kommer ut av sete ryggen :roll:

[ Bilde ]

Hvorfor bruker du belte når du bruker isofix?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en ting som jeg ikke likte. Etter at jeg monterte begge bil stolene for mine 2 barn, så viser det seg at ved bruk av isofix, blir vinkelen selen går inn i bil stolen på for stor, og belte har vanskelig for å gli når man skal feste beltet.

Lurer på hvor lenge det går før beltet begynner å bli slitt, da det stritter i mot plastikken der hvor beltet kommer ut av sete ryggen :roll:

[ Bilde ]

Det lurer jeg også på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Det lurer jeg også på...

Jo det skal jeg svare på...

Bilstolen jeg bruker til min eldste sønn er en som er beregnet for 4-12år og har isofix montering.

Se bilde i link nedenfor.

http://www.britax.no/bilseter/bilseter/kidfix

Man må fremdeles bruke sele for å feste selve barnet, isofix fester ikke barnet.

Isofix gjør at stolen sitter fast i "bilen" og ikke henger "løst" i en sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en flott bil!

Venter bare på at selgeren skal ringe meg så skal jeg også hente meg en 320iA Touring hos Bavaria på Forus.

Har selvfølgelig en 3 dagers eksamen til uka så håper nesten at det blir neste uke slik at jeg klarer å konsentrere meg om skolen når det gjelder som mest. ;)

Jeg valgte selv estoril blå, men synes den så veldig lekker ut i glaciersilver også!

Ellers var det jo en ganske komplett utstyrsliste du hadde..

Er veldig spent nå, så det er moro å få en liten forsmak ved å lese erfaringene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på langtur med full bil.

Turen strekte seg over fjellet til Sirdalen, ned til Egersund for så å ta turen hjem til Stavanger for en rask spyling av bilen.

Turen ble på ca. 25 mil, i veldig ujevn vei. M-tech understellet taklet ujevnhetene veldig bra.

Idag var det også kona sin dag til å prøve bilen, hun kjørte bilen for første gang idag. Jeg fatter ikke at hun taklet å vente så lenge før hun ville prøve kjøre. Tror vi mannfolk har mer glede av bil en de fleste damene :D

Vi var heldig med været underveis, sola skinte en liten stund, noe som jeg oppdaget da var at ved lav sol, så reflekteres den via panser og rett i ansiktet, det var nytt for meg, da min E39 ikke har dette problemet. Men ellers var det hyggelig med sol etter flere dager med tåke og yr.

773kdipowkllsc625hz5.jpg

6beoura08n8udqg2e8hx.jpg

v65uetlouzl6pcl1y186.jpg

Det er ikke mye pent å se bilen bak etter 15 mil, takket være all salting og dritt av støv som ligger på veien.

08honyluovmdohum57c2.jpg

Etter dagens tur, så kribler det i armer og ben til å kjøre mer. Bilen er veldig god å kjøre, det synes også kona som var skeptisk til M-tech og sportstoler.

Jeg har fått veldig mye skryt av sportstolene, de fleste sier de ikke har sittet i noe bedre før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en flott bil!

Venter bare på at selgeren skal ringe meg så skal jeg også hente meg en 320iA Touring hos Bavaria på Forus.

Har selvfølgelig en 3 dagers eksamen til uka så håper nesten at det blir neste uke slik at jeg klarer å konsentrere meg om skolen når det gjelder som mest. ;)

Jeg valgte selv estoril blå, men synes den så veldig lekker ut i glaciersilver også!

Ellers var det jo en ganske komplett utstyrsliste du hadde..

Er veldig spent nå, så det er moro å få en liten forsmak ved å lese erfaringene dine :)

Du har mye å glede deg til, jeg kunne også tenkt meg Estoril blå, men siden vi har hatt 3 blå biler på rad, var det uaktuelt med blå igjen, men det er en fantastisk fin farge.

Men treger overhodet ikke på at vi valgte glaciersilver.

Hvilken selger har du handlet bilen din av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med litt forandring av og til, så ser den. Jeg synes kanskje at estoril blå er en anelse for lys og vurderte Tanzanite blå en stund, men slo det fra meg da jeg fikk se en fargeprøve som såg svart ut i lyset som var i butikken. BMW kler blått veldig godt synes jeg så blir nok fornøyd...

Jeg har handlet av Bjørn Christian. Ganske trivelig type og satt ikke igjen med inntrykk at han prakket noe på oss, men gav god veiledning på spørsmål.

Hvordan er dine erfaringer med Bavaria Forus? Har egentlig ikke hørt så mye bra om de. (Hovedsaklig serviceavdelingen forsåvidt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet av Bjørn Christian. Ganske trivelig type og satt ikke igjen med inntrykk at han prakket noe på oss, men gav god veiledning på spørsmål.

Hvordan er dine erfaringer med Bavaria Forus? Har egentlig ikke hørt så mye bra om de. (Hovedsaklig serviceavdelingen forsåvidt)

Jeg handlet av Thomas Stoudt, hyggelig kar, men følte ting ble litt tilfeldig etter at jeg begynte å spør hvordan det lå an med leveringen av bilen vår.

Ved kontrakt skriving skrev jeg opp at jeg ønsket å bruke mitt nåværende forsikringsselskap og det ble notert ned på kontrakten. Jeg fikk med meg en brosjyre fra IF med BMW "rabatt" noe som gjorde at forsikringen ble billigere enn hva jeg kunne få hos nåværende selskap. Vi ble enig om at når det nærmet seg levering skulle vi ta en avgjørelse om jeg skulle ha IF eller ikke. Trodde faktisk at selger skulle ringe meg for å høre hva jeg ville ha før bilen ble registrert, men hørte ikke noe fra selger. Ved henting av bilen hadde de brukt mitt nåværende selskap, men ble vi enige om at han skulle ordne IF for meg, og det gjorde han, så alt ordnet seg til slutt, men det ble litt rot akkurat rundt det.

Ellers har jeg hatt grei service og opplevelse fra salgs avdelingen til Bavaria Stavanger.

Tidligere kjøp har ikke vært like bra, men da har det vært verkstedet som har vært vanskelige, og da mener jeg veldig vanskelige. Det gjaldt noe garanti arbeid som jeg måtte krangle meg til for å få utført. Og det var ikke bare, bare å få det til.

Så nå er jeg spendt på hva som skjer når jeg eventuelt må inn med bilen nå om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW hadde veldig god forhandlerrabatt hos IF ja. Ble nesten 1000kr/år billigere for oss selv med rabatten samboeren min har gjennom Sykepleierforbundet i DNB.

Får håpe de har skjerpet seg i senere tid.. Forøvrig et veldig flott servicebygg de har fått seg, får håpe det letter litt på humøret til de ansatte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...