Gå til innhold

Atle's F31 320i Glaciaresilver metallic M-Sport

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva forbruket er enda, da jeg ønsker å få dette riktig målt ved neste tanking. Jeg har kjørt ca. 46 mil og tipper at det er rundt 25-30 liter igjen på tanken. Det gir da et forbruk på rundt 0.76 liter pr. mil. Men dette er litt usikkert.

Da er det ca 50/50 by/landevei.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If forsikringa er bra første året, men stiger til himmels etter 1 år selv. Steg med rundt 4 lapper etter 1 år. Da ble det bytting. Jeg hadde 75% bonus.

Jeg skal ha valgt en 3år forsikring, den har samme pris i 3år, men kan stige 4% pr år mener jeg å huske.

Jeg skal kontakte IF idag og sjekke om Bavaria har lagt inn en IF 3års forsikring eller om de har glemt det, og lagt inn 1år.

Jeg hadde en sånn BMW forsikring på min E39 når den ble kjøpt, og den holdt seg lav i pris i 3-4år, men så begynte de å tulle, endte opp med at jeg byttet, da jeg fikk forskjellige summer hver gang jeg ringte å snakket med de. Kona ringte også, da ble det plutselig dyrere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If forsikringa er bra første året, men stiger til himmels etter 1 år selv. Steg med rundt 4 lapper etter 1 år. Da ble det bytting. Jeg hadde 75% bonus.

Jeg skal ha valgt en 3år forsikring, den har samme pris i 3år, men kan stige 4% pr år mener jeg å huske.

Jeg skal kontakte IF idag og sjekke om Bavaria har lagt inn en IF 3års forsikring eller om de har glemt det, og lagt inn 1år.

Jeg hadde en sånn BMW forsikring på min E39 når den ble kjøpt, og den holdt seg lav i pris i 3-4år, men så begynte de å tulle, endte opp med at jeg byttet, da jeg fikk forskjellige summer hver gang jeg ringte å snakket med de. Kona ringte også, da ble det plutselig dyrere :roll:

Ja jeg tok kun 1 år. Men får ganske bra forsikring hos Gjensidige nå så er fornøyd. Bil, båt og reiseforsikring ble omtrent samme som IF skulle ha på kun bilen 2 året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tanket opp bilen min idag, det ble 40.5 liter med bensin, og jeg har kjørt 48.5 mil.

Forbruket blir da 0.83 liter pr. mil med ca. 50/50 by/landevei.

Vent til bilen har gått et par tusen kilometer så går det nok ytterligere ned :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har du kjøpt takboks, eller skal du kjøpe?

Hva er dine tanker der, original BMW eller annet merke?

Jeg har en Thule skiboks, ikke av den peneste typen, men den duger når den trengs, den blir bare satt på ved behov, jeg orker ikke tanken på ha den permanent på, det støyer for mye, og ser ikke pent ut.

Blir kanskje ny boks senere, da jeg kanskje selger den med den "gamle" bilen.

Tipper at original BMW boks koster skjorta, og det er sikkert en Thule boks de også leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW boks i sort blank koster 5999kr for den største.. 420 eller 480 liter (Husker ikke)

Jeg vurderer å kjøpe en slik en, men det koster ca det samme som en ny thule dynamic boks og jeg tror eller hvertfall innbiller meg at den er bedre på alle måter.

Føler at den originale BMW boksen er mer lik mekonomen sin egen boks til ca 3000kr og at de bare tar mer penger fordi det står BMW på den :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW boks i sort blank koster 5999kr for den største.. 420 eller 480 liter (Husker ikke)

Jeg vurderer å kjøpe en slik en, men det koster ca det samme som en ny thule dynamic boks og jeg tror eller hvertfall innbiller meg at den er bedre på alle måter.

Føler at den originale BMW boksen er mer lik mekonomen sin egen boks til ca 3000kr og at de bare tar mer penger fordi det står BMW på den :?

Jeg kommer ikke til å kjøpe BMW skiboks, synes at Thule sine ser bra ut, og Thule Dynamics boksen ser bra ut. Men jeg trodde det BMW leverte var Thule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt noe særlig på Harman lyden enda..?

Jeg sliter litt med å finne optimal lyd, har hittil kjørt med alt helt "flatt" eller som det kommer fra fabrikk. Funker veldig bra da også, men jeg vet at det blir store forskjeller om man stiller inn EQ som man vil selv..

Problemet er at det er så mye å stille på ;)

Hører mest på rap selv.. Også noe annet innimellom. Rock, pop, noe techno..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt noe særlig på Harman lyden enda..?

Jeg sliter litt med å finne optimal lyd, har hittil kjørt med alt helt "flatt" eller som det kommer fra fabrikk. Funker veldig bra da også, men jeg vet at det blir store forskjeller om man stiller inn EQ som man vil selv..

Problemet er at det er så mye å stille på ;)

Hører mest på rap selv.. Også noe annet innimellom. Rock, pop, noe techno..

Jeg har ikke justert så mye på EQ, da jeg sliter med å finne en innstilling som fungerer til forskjellig musikk. Enten blir det for mye bass, eller for lite. Det er veldig avhengig av hva man hører på, radio, mp3, bluetooth streaming. Kunne tenkt meg å satt opp memory knappene 1-8 med forskjellige EQ settinger, men vet ikke om det går.

Men jeg har sett på DVD film, og det er ganske digg med full surround, faktisk like bra som kino lyd hjemme, dette var imponerende, mangler bare storskjerm så har jeg rullende kino på hjul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...