Gå til innhold

Har noen tips til gode bremseklosser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte klosser foran og bak på min e60 m5 og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kjøpe orginale eller prøve noe annet.

Lurer litt på ebc yellowstuff eller redstuff, men også på brembo evt ferodo.

Sitter ikke med noe wow følelse av ebc, men ting kan jo ha forandret seg, de skriver ihvertfall det på sidene sine.

Noen som har noen tips erfaringer med forkjellige klosser?

Mvh

Einar

Skrevet

Ville også gått for Ferodo... EBC er for de som liker å få skeive skiver... opplevd det et par ganger med ebc. Vet ikke om de er noe bedre nå, for har holdt meg langt unna etter det :)

Ferodo har jeg bare positive anefalinger av. De jeg brukte var DS2500 syntes jeg huske. Men de støver en del, spesielt om du har slissa skiver... Men de stopper iallefall :D

Skrevet

Ja ser det er en del der ute som bruker ferodo ds2500.

Leter på ebay, men da finner jeg disse kun til e60 m5 bak.

Finner også en del billigere klosser fra ferodo og brembo, men aner ikke kvaliteten på disse.

Er også en del billige klosser der fra andre ukjente merker, div fra stoptech og klosser som er merket med oem. Kan dette være tilsvarende orginale? Noen som har noen formeninger?

Ebc er jo ganske billig fra ebay også, men jeg leser så mye delte meninger om disse at det ikke er å bli klok av. Tanken var yellowstuff R kombinert med de orginale M skivene som forøvrig er borret (orginalt), men om klossene gjør at de sprekker og blir kast i etter noen harde oppbremsinger faller jo interessen litt bort.

Trenger ikke noe som er så mye bedre enn orginale klosser, men tilsvarende til en billigere penge hadde vært ok.

Mvh

Einar

Skrevet

Satte på yellowstuff på en e30 325ix jeg har før jeg tok en tur på rudskogen, hadde aldri problemer med bremsene da. Skivene ble gode og varme, men bremsene fungerte allikevel utmerket,

Før jeg satte de på så prøvde jeg en5-6 harde nedbremsinger med org klosser, de lukta drit og begynte og virke dårlig da, mens yellowstuffene fungerte fint etter 10-20 harde nedbremsinger på rad,

Så jeg har god erfaring med yellowstuff klosser,

Kanskje ikke den beste sammenligninga til m5 menne alikevell

Skrevet

De skriver på sidene sine at yellow biter like bra som røde, og biter bra selv om de er kald med den nye fomulaen de er laget av :)

Skrevet

Ja var bla.annet de der jeg lurte på om er grei nok. Man får jo som regel det man betaler for, men vet ikke helt om orginalklossene tilsvarer prisen sin. Hvis de "billig" ferodoene der tilsvarer oem er ihvertfall orginal klossene sinnsykt overpriset, for disse var jo nesten gitt vekk i forhold.

Da var det bare og bestemme seg for billige ferodo eller yellowstuff?!

Skrevet
Ja var bla.annet de der jeg lurte på om er grei nok. Man får jo som regel det man betaler for, men vet ikke helt om orginalklossene tilsvarer prisen sin. Hvis de "billig" ferodoene der tilsvarer oem er ihvertfall orginal klossene sinnsykt overpriset, for disse var jo nesten gitt vekk i forhold.

Da var det bare og bestemme seg for billige ferodo eller yellowstuff?!

Nå er vel orginal deler laget av et annet firma en BMW og så stempla logo på. Og deretter satt opp x antall % i pris bare pga at det er en "orginal" del.

Nå vet jeg ikke om det er pagid, jurid, texar osv... om lager for bmw, det kan feks. være at noen lager for en modell, mens andre lager for en annen.

På audi/vw så er det iallefall pagid som lager de fleste klossene.

Men skal du ha oem kvalitet, så hadde jeg uansett gått for ferodo pga. ryktet de har.

Her kan du jo lese litt om de forskjellige ferodo klossene

http://www.ferodo.com/en-gb/Products/Pa ... ction.aspx

Her er forresten en link til ds2500 til m5 ;)

http://www.camauto.com/ferodo-ds2500-fo ... 09-2004-to

står ikke om det er framme eller bak så jeg nå, men kan jo høre... evt. søke på ferodo ds2500 e60 m5 på google :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...