matnes Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Hei! Jeg har nettopp fylt 18, og som mange andre 18åringer har jeg planlagt til å gå til innkjøp på en BMW På grunn av liten kunnskap om de forskjellige BMW modellene, og biler generelt, har jeg da kommet hit for litt veiledning. Her er kriteriene mine for kjøp av BMW: - Pris skal ikke overstige 50 000 kroner - Manuell girkasse - Være i relativt god stand (så lite rust og skader som mulig) - Helst under 300 000 kilometer, men det er ikke så nøye hvis bilen er brukt mye til langkjøring - Bør ikke være eldre modell enn 1997 - Sedan Så er det noen BMW modeller jeg bør styre unna? Hvilken serie bør jeg gå for? 5-serien ser jo veldig fristenes ut med tanke på utseende og motor, samt interiør. Men hvis den bilen skal overholde kravene mine, så vil den vel sansynligvis ikke være i perfekt stand (?). Takker på forhånd for svar (jeg ønsker ikke en typisk "rånebil" med senkesett og spolier ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Jeg mener du bør kikke på e46 (3-serie, produsert mellom ca. 99 og 05) og e39 (5-serie produsert mellom ca. 96 og 03). Det bør ikke være et problem å finne aktuelle biler innenfor budsjettet ditt, men begge to er dessverre kjent for å ruste litt. Går du for e39 vil du nok få en bil med større motor enn en tilsvarende priset e46. Et annen, men morsomt alternativ som du lan kikke litt på er Z3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Du kan vel få en grei E46 bensiner til rundt 50 lapper. Pass på rust når du kikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matnes Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Takk for raskt svar! Hvis jeg går for en 5-serie sammenliknet med en 3-serie, vil jeg måtte regne med mer vedlikehold da 5-serien er en større bil? Eller er kvaliteten på 5-serier såppas at de holder seg godt med årene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Tror nok ikke det er noen nevneverdig forskjell der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Kvaliteten på 5 serien er vel ganske så bra dei er mangen e34 er som går veldig langt! Så det skal ikkje ver noe større problem enn med 3 serie. Men må uansett huske å sjekke nøye for rust for bilene begynner å bli gammle og mangen er meir rusta enn du trur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Se også 97 modell E36, modern har nå kjørt sin 100 000km på 10 år, har vært flittig brukt av alle i familien. Har sammenlagt kostet i underkant av 15 000kr i stort og smått av deler samt alle EU kontroller. Det er svært lite feil på siste generasjon E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Vil foreslått å finne et godt eksemplar av en e39, har selv flere forskjellige bmwer men 520 e39 jeg har er jeg utrolig fornøyd med. Kan også nevne e36 som en flott bil hvis du vil ha noe mere sporty og lekent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Som 18åring ville jeg prioritert en mest mulig sikker bil, og valget hadde definitivt vært e39, men e46 er også et godt alternativ. Du får selv avgjøre nødvendigheten av 6er, da det lett øker drifstoffkostnaden med 20%. Sjekk begagnatguiden på autopower, så finner du de typiske feilene for de modellene syns er aktuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Du får e46 318 til en billig penge fortiden, dog rimelig kjipe på utstyr somregel Men det er jo ingenting som slår en e36 Coupe Mtech utgave når man er 18 år Kjøper du en facelift e36 får du med dobbel Airbag, den har jo også ABS og antispinn Så mer en trygg nok, finner deg fine eksemplarer til rundt 50-60 tusen E39 er det jo mye å ta av, 520 Sedaner svømmer det jo over av. så der er mulighetene for å gjøre et kupp store min gamle 320 ble bygd om til 3.2M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå