powerfulglenn Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hei, Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre på denne bilen Men den er ganske strøken ifra rust egentlig For jeg har ikke funnet rust på den enda ! Og jeg har leitet lenge Men nå skal jeg bytte motor på den som jeg holder på med så får jeg se om den starter er en 520 men tenkte at det ble en 525 engang Litt Historie: Jeg var på bimmers og rota litt og da fant jeg en av drømmebilene, Høres sikkert rart ut! Men jeg er ganske Bmw frelst! Og jeg begynte med min første bmw når jeg var 14-15år og det var en Bmw E30 som jeg jobbet utrolig mye for at jeg skulle få tak i den Så var det en som var i familien engang som hadde en E39 og jeg ble forelsket med engang! Så lovet jeg meg selv at jeg skulle få tak i en E39 engang! og det fikk jeg! Så nå er jeg 17år. Så jeg fikk med meg mamma for og hente E39en min i Kristiansand! Trodde det var litt rust, men det var ingen ting jeg kunne se av rust! Motoren var varmskjært og fangeren forran var dratt av! Men fikk jo e39en til 5500kr så var jo det ganske billig syntes jeg da (-) - skal gjøre/kjøpe (x) - gjort/montert (0)- holder på med/har liggende:(x) - Pixel feil i instrumentene(-) - Få tak i skinn seter + dørtrekk(x) - Montere M5 Fangeren(x) - montere frontstykket(x) - Nye felger(x) - Sette inn 523 motoren(-) Fikse bulkene i taket(-) Lakkere M5 fangeren på nytt(-) Fikse bitte litt rust på dørene og en lakk sprekk i kanalen(-) Få tak i nye lister for festene knakk når panseret slo opp(-) Få panseret bulk og ripefritt og lakke det(0) Få kasta inn den 2Din cd spilleren(0) Focal høytallerene er satt inn i dørene, Men må finne på en litt annen løsning for det ble litt "jalla" mekk og det kan man ikke ha noe av, Men det spiller utrolig bra så må bare ta det etterhvert(-) Få kutta reservehjuls brønnen for og få på M5 eksos( Det gjør jeg på skolen)(-) kjøpe dørhåndtak innvendig fra 7 serie med lys(-) Få tak i frontlykter + "nyrer"/grill og nye BMW emblem(-) Ny radiator(-) Ny front rute Nytt bilde tatt: 27.08.2014: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Så grei ut denne da Du fikk den billig Er ikke utrolig mye styr med M50 i E39? Tenker på ledningsnett osv. M52B25 motorer går vel billig om dagen, jeg ga jo vekk 2 sånne motorer for ikke så lenge siden Riktignok med ødelagt toppakning og uviss km stand/ generell stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Tja, Fått tak i en M52B20 motor Så får jeg bare klare meg den så lenge Så M50 motoren blir lagt på hylla til jeg får en banebil eller noe sånt jeg kan herje med Også har jeg Manuell kasse på E39en så det er ganske digg Ville egentlig ha den i svart, men siden jeg fant en så billig E39 så valgte jeg denne her Få putta i motoren og få tatt en Eu kontroll osv så er den på veien igjen Og Eu kontrollen kommer til og gå greit siden det er ingen feil med den osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Tips til hvilke felger som hadde passet bilen? str på felgene? Hvor mye jeg burde senke den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Godt vi er fler som heter Glenn å har sølvfarga 520 E39 uten skilt å skinn intreriør:p Jeg har justerbart på min, justert helt i bunn, trur det er ca 70mm. Veldig pent å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Å? heftig hva er galt med din da? Siden du ikke har skilt noe bilder av den a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Eu-kontroll! må bytte bremser å foringer for å få den igjennom:) På bildene ser det ut som din har samme farge som min, Artic silver? Bilder på linken! viewtopic.php?f=11&t=245338 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Om du skal senke den, å sote ruter osv mener jeg at detta er di fineste felgene på en sølvgrå E39 sedan.. Det er før den blei senka, osv;) Ligger noen bilder av min trur jeg, i tråden om bilen min;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Fått hentet spilleren nå? BBS LM 19" kopier er jo en klassiker, og er absolutt ikke feil på denne her. sjekk nettbutikken til GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2013 Takker gutter skal sjekke litt rundt så får jeg se hva jeg bestemmer meg for Jokkke: har ikke henta den, har ikke fått hente lapp enda:( men den dukker vell snart opp tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Dette ser da ut som et greit utgangspunkt, når det gjelder felgvalg er jeg enig med jokke, BBS LM 19" tar seg veldig godt ut på e39;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2013 Ser ut som en grei felg det der ja Men den fargen kommer ikke til og bli litt kjedelig i lengda da? Hadde det ikke passa bedre med noe svart eller noe? Eller tar jeg litt feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Vil ikke påstå at dette er en kjedelig farge, det kommer helt an på hva du gjør med bilen. Du kan se på disse to som et godt eksempel. (er nok mange flere flotte biler med denne fargen på forumet) viewtopic.php?f=6&t=230721 viewtopic.php?f=6&t=168106&hilit=e39+dd+520d Personlig favoritt på denne fargen for meg er m tech fangere, AC schnitzer felger og dør/fangerlister lakkert i bilens farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2013 Var jo fint det Kanskje jeg burde lakkere listene og Den fikk ganske " Clean look " Men hadde det ikke passa at jeg hadde fått skaffa M5 front + M5 felger? Har blitt litt forelska i M5 felger ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Hmm.. Jeg syntes M5 felger er så kjedelige.. E39 er (etter min mening) den fineste bilen som noen gang har blitt laga.. Den fortjener skikkelige kantfelger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå