Gå til innhold

Glenn`s Bmw E39 523I Prøvekjørt med bilder!

powerfulglenn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre på denne bilen :) Men den er ganske strøken ifra rust egentlig :) For jeg har ikke funnet rust på den enda ! Og jeg har leitet lenge :) Men nå skal jeg bytte motor på den som jeg holder på med så får jeg se om den starter :) er en 520 men tenkte at det ble en 525 engang :)

Litt Historie: Jeg var på bimmers og rota litt og da fant jeg en av drømmebilene, Høres sikkert rart ut! Men jeg er ganske Bmw frelst! Og jeg begynte med min første bmw når jeg var 14-15år og det var en Bmw E30 som jeg jobbet utrolig mye for at jeg skulle få tak i den :) Så var det en som var i familien engang som hadde en E39 og jeg ble forelsket med engang! Så lovet jeg meg selv at jeg skulle få tak i en E39 engang! og det fikk jeg! Så nå er jeg 17år. Så jeg fikk med meg mamma for og hente E39en min i Kristiansand! Trodde det var litt rust, men det var ingen ting jeg kunne se av rust! Motoren var varmskjært og fangeren forran var dratt av! Men fikk jo e39en til 5500kr så var jo det ganske billig syntes jeg da :)

(-) - skal gjøre/kjøpe (x) - gjort/montert (0)- holder på med/har liggende:

(x) - Pixel feil i instrumentene
(-) - Få tak i skinn seter + dørtrekk
(x) - Montere M5 Fangeren
(x) - montere frontstykket
(x) - Nye felger
(x) - Sette inn 523 motoren
(-) Fikse bulkene i taket
(-) Lakkere M5 fangeren på nytt
(-) Fikse bitte litt rust på dørene og en lakk sprekk i kanalen
(-) Få tak i nye lister for festene knakk når panseret slo opp
(-) Få panseret bulk og ripefritt og lakke det
(0) Få kasta inn den 2Din cd spilleren
(0) Focal høytallerene er satt inn i dørene, Men må finne på en litt annen løsning for det ble litt "jalla" mekk og det kan man ikke ha noe av, Men det spiller utrolig bra så må bare ta det etterhvert
(-) Få kutta reservehjuls brønnen for og få på M5 eksos( Det gjør jeg på skolen)
(-) kjøpe dørhåndtak innvendig fra 7 serie med lys
(-) Få tak i frontlykter + "nyrer"/grill og nye BMW emblem
(-) Ny radiator
(-) Ny front rute
0uvkg0092mg9gh9qdo1j.jpg
83ifap025n7d4i722d6s.jpg
wdz1445nd3zvu861qa56.jpg

Nytt bilde tatt: 27.08.2014: 
post-50457-0-92266700-1409227580_thumb.j
post-50457-0-21713000-1409227584_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grei ut denne da :) Du fikk den billig :shock:

Er ikke utrolig mye styr med M50 i E39? Tenker på ledningsnett osv.

M52B25 motorer går vel billig om dagen, jeg ga jo vekk 2 sånne motorer for ikke så lenge siden :P Riktignok med ødelagt toppakning og uviss km stand/ generell stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Fått tak i en M52B20 motor ;) Så får jeg bare klare meg den så lenge :) Så M50 motoren blir lagt på hylla til jeg får en banebil eller noe sånt jeg kan herje med :)

Også har jeg Manuell kasse på E39en så det er ganske digg :) Ville egentlig ha den i svart, men siden jeg fant en så billig E39 så valgte jeg denne her :)

Få putta i motoren og få tatt en Eu kontroll osv så er den på veien igjen :) Og Eu kontrollen kommer til og gå greit siden det er ingen feil med den osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er fler som heter Glenn å har sølvfarga 520 E39 uten skilt å skinn intreriør:p

Jeg har justerbart på min, justert helt i bunn, trur det er ca 70mm. Veldig pent å se på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal senke den, å sote ruter osv mener jeg at detta er di fineste felgene på en sølvgrå E39 sedan..

wojw4tnj8bjsrkr1z6zc.jpg

cyipdn53ogp0msr0qcie.jpg

Det er før den blei senka, osv;)

Ligger noen bilder av min trur jeg, i tråden om bilen min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke påstå at dette er en kjedelig farge, det kommer helt an på hva du gjør med bilen. Du kan se på disse to som et godt eksempel. (er nok mange flere flotte biler med denne fargen på forumet)

viewtopic.php?f=6&t=230721

viewtopic.php?f=6&t=168106&hilit=e39+dd+520d

Personlig favoritt på denne fargen for meg er m tech fangere, AC schnitzer felger og dør/fangerlister lakkert i bilens farge. :)

5zsx3rdvafmxsnz4fqri.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...