Gå til innhold

Bmw e61. 2008mod.

Penski
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en e61 touring. Og skal ha dekk til denne. Det som jeg lurer på da er hvilken dekk og felg dim jeg kan bruke uten at det går ut over kjøre komforten. Jeg har 2 alternativ akkurat nå. 245/35/19 foran og 275/30/19 bak. Eller 255/30/22 foran og 295/25/22 bak. Hvaaa bør jeg gjøre og hva blir best? Ps, har en liten jente på vei i mammas mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22"? :shock: Håper du mener 20"?

Jeg kjører med 245/30-20" foran og 285/25-20" bak, og synes ikke dette går nevneverdig utover comforten. Den er naturligvis litt mindre komfortabel enn med 17" vinterhjulene, men ikke så mye som man skulle trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med samme dim foran som AWT men med 275 bak i stedet.

I tillegg har jeg coilovere på bilen, og kanke si det var virkelig ille heller, men du TRENGER jo ikke kjøre i alle høl for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener faktisk 22. Vertini hennessey felger med dekk. 9500,- synes prisen var helt rå. Hvordan er det med sporing og sånne ting? Med tanke på at dette skal være pappas nye lekebil må den også være litt familie vennlig, jeg har ingen erfaring med dekk over 235/40/18 så her trenger jeg virkelig hjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må endel ned på profil om du skal gå for 22", men jeg tror ikke det vil bli pent på e61 i det hele tatt. Alt for stor etter min mening. Da hadde jeg mye heller gått for 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dekk av kjente merker gjør nok jobben bra. Jeg kjører med Vredestein Sessanta, og har ikke noe problem med sporing eller støy som er verdt å nevne.

Har du noe mer informasjon om bilen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Dyreste dekkene hos dekk 1 D jo :) tenkte meg noe litt rimeligere der men. Tenkte meg O riviera felgene til vertini. 245/35/19 å 275/30/19 kunne eg få for 14500,- grei pris? Eg henta an fra Tyskland rett før jul, da eg hadde en astra trengte eg mye mer plass, å har sygla etter ein e61 i mangen år nå fant eg ut det va på tide å jør noe me deg :) fekk ein tuning i an her rett før hjul O så nå funke an meget bra :) eg har bare den minste navi skjermen , kjenne du te om D går an og bytte den te den pro navlen med stor skjerm uten for masse problemer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine dekk hos dekkonline.com til en relativt grei pris. Fant ihvertfall ingen billigere. :)

Jeg har byttet skjerm i min fra den lille (uten navigasjon) og til den store som kom på 2009-modellene med litt mer funksjonalitet. Litt avhengig av hva du er vant til med slike ting vil jeg si ette er en relativt enkel jobb. Ligger litt bilder og informasjon i tråden om bilen min under her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvor fikk du takk den? Ebay? :) har navi her men kunne tenkt meg den store navlen :) må en til me programmering osv etterpå da? Skal inn og se litt her eg, e ny på forumet her så sitte å trykke å prøve meg fram her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, pluss kontrollhjulet og noen deksler. Jeg kodet dette selv, spørs om Bavaria ville hatt så mye med dette å gjort. Litt usikker på hva prisene ligger på nå, men du må nok regne med en 10-12000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...