E.H.D Skrevet Juni 14, 2013 Share Skrevet Juni 14, 2013 Det heter vel at du kan endre innpress med 15mm pr. aksel, altså +/-7,5mm på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2013 Det heter vel at du kan endre innpress med 15mm pr. aksel, altså +/-7,5mm på hver side. Hmmm... Så med en 9x19 og ET44 felg bak på min 3-serie, som da vil utgjøre en diff på 18mm så er det fy-fy..? Og hvor synlig vil 4mm lenger INN på hver felg foran være..? Tenker da på et sett felger fra BBS med ET40 foran... Vil det være veldig synlig..? Evt. spacere men... Jeg har aldri vært borti det, er det noe negativt bundet til bruk av spacer..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 For en vakker F31! likte kjempegodt eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 18, 2013 Share Skrevet Juni 18, 2013 Hmmm... Så med en 9x19 og ET44 felg bak på min 3-serie, som da vil utgjøre en diff på 18mm så er det fy-fy..? Og hvor synlig vil 4mm lenger INN på hver felg foran være..? Tenker da på et sett felger fra BBS med ET40 foran... Vil det være veldig synlig..? Evt. spacere men... Jeg har aldri vært borti det, er det noe negativt bundet til bruk av spacer..? Når du har bredere hjul bak er jo innpresset ET47, så de BBS felgene med ET44 bør ikke by på problemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2013 For en vakker F31! likte kjempegodt eksosen Tusen takk Og veldig fornøyd med eksos, utseende og ikke minst lyd... Forbruket har nok gått opp men, det er nok min skyld for det er blitt ekstremt vanedannende å tråkke på gassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2013 Hmmm... Så med en 9x19 og ET44 felg bak på min 3-serie, som da vil utgjøre en diff på 18mm så er det fy-fy..? Og hvor synlig vil 4mm lenger INN på hver felg foran være..? Tenker da på et sett felger fra BBS med ET40 foran... Vil det være veldig synlig..? Evt. spacere men... Jeg har aldri vært borti det, er det noe negativt bundet til bruk av spacer..? Når du har bredere hjul bak er jo innpresset ET47, så de BBS felgene med ET44 bør ikke by på problemmer. Takk igjen, godt å ha deg her Lurer på om jeg går for BBS CH-R i titan matt grå altså, blir isåfall da; foran; 8x19 ET 40 bak; 9x19 ET 44 Spacere følger med, såvidt jeg har skjønt så trenger jeg kun å bruke spacere foran for å unngå at felgene skal gå lenger inn enn orginal felg. Bruker også isåfall mine runflat dekk som fulgte bilen, hvertfall enn så lenge... Synes det er litt waste å kjøpe nye når disse er kjørt kun noen få km, selvom ikke-runflat sikkert hadde vært bedre på mange måter... Mener dekkstr. er 225-40-19 og 255-35-19... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 Har forresten bestilt M-Performance front leppe....... Kult, spent på bilder. Blir den lakkert i bilens farge eller matt svart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Beholder den i svart matt, tror det blir bra. Tenkte først lakkert, men synes fronten blir enda litt mer aggressiv med den svarte kontrasten. Ser ut som det blir BBS CH-R i titan grå også, spent på utseende isåfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2013 Hadde egentlig tenkt å IKKE vurdere senk engang, men etter å ha lest litt om Eibach´s pro kit og "snilleste" senkefjærene til H&R så lurer jeg litt likevel Noen forslag, erfaringer osv..? Må legge til at jeg har adaptivt M understell og vil helst ikke ødelegge for mye av komforten jeg setter pris på i Comfort mode. Vil BMW forhandleren min montere disse for meg, eller vil de helst ikke ha noe med det å gjøre..? Og er det problematisk å få dette godkjent i vognkort? Er det vanlig å få det inn i vognkort..? Takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 21, 2013 Share Skrevet Juni 21, 2013 BMW forhandleren min monterte coilover senkesettet mitt i alle fall. Skal ikke være noe problem å få det godkjent i vognkort så lenge du har TuV papirer på senken, og firhjulkontroll. Har nettopp fått godkjent mitt. Greait å ha det godkjent så det ikke blir trøbbel ved fremtidig eu-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2013 Takk for raskt svar! Kan jeg spørre hva du betalte de for det, evt anslagsvis hva en forhandler/verksted tar for å montere kun senkefjærer og 4-hjulskontroll..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 23, 2013 Share Skrevet Juni 23, 2013 Her enda en F30 med bbs ch-r 19x8.5 og 19x9.5 felgene med 225 og 255 Michelin PSS dekk og BMW Performance senk. http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=796633 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2013 Her enda en F30 med bbs ch-r 19x8.5 og 19x9.5 felgene med 225 og 255 Michelin PSS dekk og BMW Performance senk. http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=796633 Så bra ut Du vet ikke tilfeldigvis hva det settet koster og om det kun er fjærer..? Finner liksom ikke noe ordenlig info om det... Er kun intr. i fjærer om det skal bli aktuelt og faktisk minst mulig senk siden jeg har Adaptive M understellet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 23, 2013 Share Skrevet Juni 23, 2013 Vil anbefale deg å bruke performance senk som E.H.D skriver over. BMW sin 5 års garanti gjelder ikke hvis du går for noe annet enn BMW sin. Dette fikk jeg streng beskjed fra min forhandler, hvis du vil ha 5 års garanti på understelet. Gå for BMW sitt, hvis du ikke bryr deg om dette trenger det ikke å være BMW. Veldig flott bil du har! likte fargen veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2013 Vil anbefale deg å bruke performance senk som E.H.D skriver over. BMW sin 5 års garanti gjelder ikke hvis du går for noe annet enn BMW sin. Dette fikk jeg streng beskjed fra min forhandler, hvis du vil ha 5 års garanti på understelet. Gå for BMW sitt, hvis du ikke bryr deg om dette trenger det ikke å være BMW. Veldig flott bil du har! likte fargen veldig godt Dette er et veldig godt poeng, og også noe jeg har tenkt på selv! Vet du noe mer om BMW sitt sett..? Mener å ha lest et sted at det utgjør ca. 10mm utover mitt M understell, hvor synlig blir det..? EDIT: Så forøvrig fint ut på bilen E.H.D linket til over her... Og tusen takk, veldig fornøyd med fargen selv også. Var litt dratt mellom denne og alpinhvit, men siden jeg hadde det på forrige BMW så endte det med denne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå