Gå til innhold

Har kjøpt 320d, 2009 fra Tyskland! DAB-radio?

Anbefalte innlegg

Da er vognen på vei :-) kjørt 11.000, nesten som ny.

Den har et flott skjerm system inni med navigasjon og greier. Men ikke DAB. Hvordan blir dette om jeg går for noe ettermontert... Kan jeg ordne alt av kanalvalg på skjermen?

Kan jeg få riks tv på skjermen?

Et det vanskelig å oppdatere kartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt kan man ettermontere modulen og styre "alt" fra bilens opprinnelige radiosystemer. Informasjonen jeg har plukket opp fra diverse nettsteder er at dersom man har multifunksjonsratt og original navigasjon, så er det rimelig sikkert at man kan integrere nyere moduler med opprinnelig anlegg, og hvor det originale anlegget styrer de nye modulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje like greit å høre med de som selger? Da får du iallefall et sikkert svar å forholde deg til :)

Her er jo noen alternativer:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1182&id=

http://radiobutikken.no/catalog/radioer ... b_for_bmw/

nå har ikke jeg tatt fram de billigeste sidene. får de sikkert billigere andre steder.

men jeg tror jeg ville hatt media dab, den skal iallefall være helt integrert i eksisterende system

(link til noen videoer om media dab: http://www.dinside.no/897570/er-mediada ... e-bilister)

Men... DAB er vel ut før det kommer som std. er nok nett/satelitt radio som kommer til å komme for fult snart...

og innen 2017 har du sikkert bytta bil uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awt

Kan hende det kommer en bedre løsning innen 2017...?

Det vil nok bli mange forskjellige uoriginale løsninger, men om man skal ha det originalt (jeg tolket det slik at Christian V mente originalt utstyr), er det den eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Det er som det er. Det er jo en stund til 2017 enda.

Jeg fikk sitte i bilen i dag. Den er uten skilter.

Masse å ta tak i: Bilradiogreia med skjermen har en milliard funksjoner... Oppi midtkonsollen var det en slags flat tilkoblingsgreie, i tillegg til usb og aux... Den aner jeg ikke hva er. Noen har nevnt at kartet må oppdateres... Menyen var på engelsk. Kan jeg spille musikk via bluetooth?

Håper det følger med en manual! Eller finnes det på nettet??

Takk forresten, Awt, du svarer på alle trådene jeg starter :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du trenger å oppdatere kartene med mindre det mangler mange vier i nærheten av der du bpr. Det er uansett ikke noe jeg hadde prioritert med det første. Menyen må nok forbli på engelsk, med mindre du foretrekker den på tysk. :) Hvorvidt du kan spille musikk via bluetooth avhenger av hvilket utstyr du har. Om du har combox er dette mulig.

Manual følger nok med, men mest sannsynlig på tysk. Du kan finne amerikansk manual på www.bmwusa.com, men det kan være verdt å ha i bakhodet at de er for amerikanske modeller, så det kan være mindre forskjeller. Hvis ikke kan du kjøpe engelsk, dansk eller svensk hos BMW-forhandlere.

Hehe, det var jeg ikke klar over. Bare hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en dock til iPhone, den bruker fortsatt bluetooth for å ringe men du kan for eks spille musikk fra iPod delen og lade den der. Det finnes andre typer snapin adaptere for andre typer telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...