Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min 2003 E39 520iAT så har nivå regulering av Xenon lysene sluttet å virke, det gjelder begge lysene. Hvilken nivå føler er det som styrer høyden reguleringen, den foran på passasjer siden eller den som er bak?

Jeg tror det må være nivå føleren som er defekt, da det er litt merkelig at begge motorene ikke virker. Det virker for meg som om lysene har gått helt ned, som en sikkerhetsmodus for å unngå at lyset skal bli stående i et nivå som blender møtende biler.

Er nivå føleren for lysene en motstand som forandrer verdi ved bevegelse?

Mulig jeg tar feil med å tro at det er nivå føleren som er defekt, da ved oppstart skal lysene gå opp og så gå ned som en slags test, og dette skjer heller ikke lenger.

Edit: Jeg har sjekket at staget til sensoren foran og det er ok.

Skrevet
Jeg har Texa, fikk det opp her. Har aldri prøvd carsoft så je veit ikke. Skader ikke å prøve.

Skal ta å sjekke om Carsoft klare å finne feilen.

Hvilket Texa produkt har du?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Skrevet
Jeg har Texa, fikk det opp her. Har aldri prøvd carsoft så je veit ikke. Skader ikke å prøve.

Skal ta å sjekke om Carsoft klare å finne feilen.

Hvilket Texa produkt har du?

Texa navigator tror jeg den heter. Denne kosta meg dyrt men syms det er verdt det. Du kan se et par bilder på DIY en på signaturen min

Skrevet
Begge to blir brukt til å styre lysene.

Ok, da får vente på litt mildere vær og prølve å finne frem Carsoft utstyret mitt og se om jeg klarer å ta en diagnose. Takk for hjelpen.

Skrevet

Hei,

Dette problemet har jeg på min også!

Plutselig en kveld jeg var på vei hjem datt begge lysa rett ned. Når jeg starter så er lysa lave, for så og gå enda lavere og stange i bunn og så går de opp i lav stilling igjen.

Jeg har undersøkt begge stag, begge sensorer, vært på verksted som hadde bmw tester de klarte ikke å koble til LWR, vært på bmw og prøvd og de klarte heller ikke koble til LWR.

Har prøvd selv mange ganger men jeg får heller ikke til og koble til LWR.

Så jeg sliter litt med og finne feilen.. En annen ting er at jeg faen ikke finner LWR boksen som bmw påstår ligger bak hanskerommet, men jeg har ikke noen liten boks der, kun GM3`en som ligger der med meg..

Hadde vært interesant og hørt om du hadde denne lille boksen oppi der.. :)

Skrevet

Hvilken modell har du? Jeg har en E39 2003 modell 520iA Touring.

Mine lys har ingen bevegelse ved oppstart, de ligger konstant på lavt nivå, men ikke så lavt at de ikke gir lys på veien.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Skrevet

Min er 08/2003.

Sikker på det ikke er justerings plasten som er knekt inn i lykta da? :) Men lite sansynelig vis begge lyktene datt ned samtidig sef. :)

Mine reagerer som sagt, men virker nesten som de er deaktivert, og at nullpunktet har blitt satt veldig lavt..

Sjekk denne:

Nå står den veldig veldig når veggen så det er litt vanskelig og se, men det er ikke mye bevegelse nedover før den treffer bunnen og stanger og stanger og prøver og gå lenger ned..

Men systemet virker ikke likavel.. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...