Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk problemer etter at jeg ettermonterte xenon i fjernlysene på min 2001mod. e46 med original xenon i nærlysene. xenon settet er kjøpt hos dybvik trading med canbus støtte.

Det som er problemet er at jeg har fått blinking i de originale xenonpærene i nærlysene.

Det blinker 2-3 ganger hver gang jeg slår på tenningen, og 2-3 ganger i minuttet når jeg kjører med nærlys. Problemet forsvinner når jeg kobler ut fjernlyset på venstre side, men hvis jeg kobler det ut på høyre side er det ingen forandring. Hender også at venstre nærlys slukker av og til, men hvis jeg slår av og på lysene så tenner det igjen. Det er 0,5 volt mindre på fjernlyset på venstre side en på høyre side, kan det ha noe med saken å gjøre? Har også prøvd å koble rele på fjernlyset på venstre side men det sto bare og duret og koblet ikke inn, fikk også feil med pæresjekken da, så de ble ikke noe suksess.

Noen som har noen tips, eller opplevd lignende?

• 1 year later...
Skrevet

Hei. Har en e46 jeg også. Kjøpte ett xenonsett hos dypvik trading med canbus støtte (pro system) og innstalerte dette i går. Når jeg slår av zenon langlys (som jeg har montert) så blinker det en gang i orginal xenon nærlys. nesten samm problem som deg. Har du funnet ut av problemet ditt? Tråler gjennom bimmers å leter etter clues... heheh. Ringte Dypvik i dag også og han hadde ikke hørt om dette før. Litt rart egenlit men virker som veldig kompetente folk. Han skulle ta det videre med daglig leder og se om han hadde noen tips.

Det jeg stusser på er at dette aldri skjer med orginal halogen. og med settet til dybvik skal jo bilen i teorien ikke merke forskjell? Har hatt dette tidligere da pga biltema pærer i ræva. Dette ble borte når jeg skiftet til go kvalitets pærer.

Hele lys sytemet på e46 er helt ræva.......

Skrevet

Er koblet slik det skal være. Kobling som går inn på fjernlys er koblet rett i balast og derifra 2 høyspent ledninger koblet til pæra. i utgangspunktet er det kun balast og pæra som er anderledes enn med halogen. Faen vil ikke bytte tilbake til halogen... så jævla fint lys nå... Har sjekket og det er ingen andre lys som blinker. kun nærlys. Skal hive på lader slik at jeg er sikker på at batteriet er fult. Skulle være det da det er nytt og jeg kun kjører langturer.

Skrevet

Hva med og montere motstander på? Eller "feilvarselfjernere" eller hva de kaller det.. Sånn små svarte bokser du kobler i mellom.

Skrevet

Har ett par slike jeg skal prøve. Men det tviler jeg på fungerer. Settet jeg kjøpte skal fungere på ALLE biler. Dem garanterer dette. http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon Kundeservice hos dem mener det er noe med batteri å gjøre. Men det er nytt i  2013. Har toppladet og testet med samme utfall. Skal teste med booster å se om det har noe betydning. Ser nå at det også er slik at det blinker 5 ganger når jeg skrur på tenningen.

Skrevet

Har hatt et par sett selv som "garantert" virker på alle biler, som fuska likavel..

Hvor har du montert ballastene i forhold til de orginale? Er de nær hverandre?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

ja de ligger nesten helt inntil bakende av lykta.. Der sier du noe.. Kansje det er det som får nærlysene til å blinke.. Skal ut å sette på errorfix nå, da får jeg ballastene lengre unna og kansje langt nok om det er det som skaper problemer... Takk for tips... :)

Skrevet

Nei det fungerte ikke. Hadde lange nok ledninger og klarte å få dem langt unna all anna ledning. Prøvde så sånn feilvarsler sletting boks eller va det heter. Da klikket lysene fulstendig og ble rene diskotek.

Så testet jeg å koble ut høyre side (altså koblet ut det ettermonterte xenon settet) da var alt som tidliger og det blinket i nærlysa. Men når jeg har høyre side tilkoblet og kobler fra venstre side så er alt helt normalt. altså ingen blinking....!!!!!!!! skjønner egentlig minre og mindre. Hadde oppe inpa og dis i går å mener å huske at jeg fant timeteller på nærlys xenonpærer (husker ikke hvor jeg fant det) prøvde å finne det igjen nå men finner det ikke. Der mener jeg å huske at den ene pæra var veldig mye gamlere enn den andre pæra. Ka det være noe?

Sender mail til dybvik og ser om dem har noe andre tanker og komme med å.

Skrevet

Hei. fant ikke noe løsning på problemet så seg måtte bare koble det ut igjen. Synd, for det var veldig godt lys.

Men det virker som at samme problemet går igjen på disse bilene ved ettermontering av xenon i fjernlysene.

Rart hvis ingen har funnet en løsning på dette.

Skrevet

Hei igjen. Da har jeg fått fikset problemet. Eliminterte fort bort strømproblemer og feil med balastene som var kjøpt. Endte opp med å bytte orgiale balaster til xenonlysene i nærlysa til dette settet. http://www.ekstralys.no/products/d2rogd2s-prosystem-pakke kan også ha brukt dette  http://www.ekstralys.no/products/komplett-d2sr-ballast etter anbefaling av ekstralys.no Etter at jeg byttet balastene så er blinkingen borte og alt fungerer normalt \:D/

Sikkert balastne som begynner å bli litt "dårlige" eller så er det noe med orginale balaster som ikke går overens med de ettermonterte.

Alt i alt var det en grei jobb å bytte. jeg valgte å fjerne det gamle systemet, noe som innebar å demontere hele lykten. Stripset så de nye balastene der den gamle stod (under lykta) systemet er jo plug an play:) også må man finne noe å plugge hullet der gjennomføring av kabler inn i lykta er.

Fantastisk med godt lys i høst mørke og fantastisk god service fra http://www.ekstralys.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...