Pemi0302 Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Hei. Har et problem med at motoren min går i nødmodus. Etter litt kjøring så vil den ikke over 2500 o/min. Men hvis jeg stopper motoren så virker den helt fint i ca 5-10 min før den kutter igjen. Det er ingen lampe som begynner og lyse, og jeg har hatt den på test. Men ingen feilkoder kommer opp. Alle målinger er dessuten fine. Er det noen som har vært borti samme feilen?
Kvasi Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Hva skjer hvis du holder gassen i bunn i feks 2 gear en stund?
Pemi0302 Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 Den fortsetter bare og holde seg kun på 2500. Hvis jeg prøver å gi gass i fri, så går den opp til 3000. Og synker til 2200-2500 og jager litt.
Rogeren Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Lenge siden dieselfilter er skiftet? Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Pemi0302 Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 For et halv år siden byttet jeg diselfilter, luftfilter, olje og åndingsfilter. Og luftmassemåler. Det pussige er at det skjedde etter bilen stod i varm garasje i fire dager. Er nok en ikke noen sammenheng, men litt rart. Ihvertfall at det ikke er noen feilkoder.
Bimmer740 Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Mye småkjøring? kanskje en tett katalysator?
Pemi0302 Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Skrevet Januar 14, 2013 Har blitt mye små kjøring nå i det siste.
KnutNilsen Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 katelysator som er tett ? feil på en sensor eller feil på oljetrykk ?
Pemi0302 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Tja.. Da ville det vel gitt gale avlesninger og feilmelding? Men har hørt at det kanskje kan være vakiums klokka, så får vel prøve å bytte den.
Bimmer740 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Pemi, oppfører den seg på samme måte som 7ern til muztang gjorde? altså sånn?: i hans tilfelle var det tette katalysatorer som var problemet.
Pemi0302 Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Ikke på helt samme måte. Min går ikke over 2500 uansett når den går i nød. Men skal prøve å bytte trykkventillen til vakiumen i dag. Så får håpe det beste
danielbetten Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 jeg sendte den inn og fikk bytta alle vakum slanger til turbo og bytta egr-ventil. da ble den som ny ingen. men nå går den i nødmodus igjen, mest sannsyligvis fordi de satte på en brukt egr-ventil som har skjært seg ellerno... så nå er jeg der jeg startet igjen.... hvis det er LMM så skal motorlampa lyse, da drar den også dårlig på lavt turtall. Men jeg starta med å ta en diagnosetest, der kom det også opp at egr-ventil er defekt. Lykke til !
Thundercoil Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Bare til etteretning, motorlampen trenger absolutt ikke lyse om LMM har feile verdier!
danielbetten Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Har du funnet ut av problemet ? Bilen er tilfeldighvis ikke sølv og har GS infinity 18'' ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå