bjorneoen Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Hei! Jeg har en 2006 BMW 116i E87. Jeg har elektrisk speil med manuell dip, og har akkurat bestilt meg nytt speil med automatisk dip og kjøpt ledningensnettet for å ettermontere det på min bil. Har også datamaskin med programvare for å kode det nye speilet inn bilens "vehicle order" også. Men det er en ting jeg lurer på! Har veldig lyst til å ettermontere regnsensor.. Men jeg har den frontruta uten regnsensor, altså uten sånn åpning på toppen i det svarte feltet som sitter bak speilet. Har lest på nettet at jeg ikke trenger å bytte rute, men jeg må vel det ellers vil vel ikke regnsensoren se igjennom? Er det noen måte å fjerne litt av det svarte feltet på slik at regnsensoren ser igjennom eller har noen noen andre forslag uten å måtte bytte hele frontruta? Mener å ha lest at det er mulig på en alternativ måte! En annen ting som er litt rart, er at det allerede sitter noe der regnsensoren skulle være montert??? :S Det sitter en liten firkantet svart og hvit ting med ledninger tilkoblet på akkurat samme plass som regnsensoren ville sittet.. Hva er dette for noe, og hva gjør den?? Ser ikke noe delenummer heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Har du automatiske lys av noe slag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Har du automatiske lys av noe slag? Jeg har ikke noe automatiske lys nei Jeg har en sensor bakpå speilet som ser ut som et kamera, og den er visst noe kalles for "ambient light sensor". For speilet mitt er elektrisk men med manuell dimming. Den sensoren foran skal gjøre speilet lett å se på selv om man blir blenda av lys foran slik som man får hvis man for eksempel kjøres inn i en tunnell og det er sol rett i mot før inngangen. Den sensoren brukes også sammen med fjernlys-assistanse om man har det på bilen, men det har jeg ikke. Så jeg aner ikke helt hva den firkanta klossen på ruta gjør? Det er jo koblet ledninger til den så noe gjør den sikkert.. Men regnsensoren skal jo sitte på samme sted.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Det må da være noen som har sett eller veit hva den gjør? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Har endelig funnet ut av hva denne sensoren for noe!!!! Det er en såkalt dug sensor som merker om det dugger på ruta og endrer luftstrømmen slik at dugget forsvinner. Regner med at det er kun de med automatisk klimaanlegg som har denne, siden de er koblet sammen. BMW Condensation Sensor = it detects condensation on the window, and will change airflow before it becomes obvious to the driver Her er et bilde av den: Vært innom tre forskjellige BMW forhandlere for å finne ut hva det er, og endelig hos siste forhandler klarte de å finne ut hva det var. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå