bergan01 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Hvis du skal lakkere chromelistene, må du bruke Plasti Dip på sprayboks. Vanlig lakk flasser av chrome etterhvert, det gjør ikke Plasti Dipen siden den blir til "folie". Du vil trenge 2-3 slike: http://www.plastidip.no/productdetails.php?product=32Ble mye bedre i fronten nå med lyltefilmen! Skal nok prøve denne selv så fort jeg får tak i facelift lykter til min E30. Gleder meg til å se felgene dine monterte på bil Driver og mekker meg hvite felger selv om dagen, selvom dette bare er vinterfelger. Blir spennende å se om du går for b35, 535 motoren er jo noe for seg selv Tusen takk for gode tips ang lakken på listene! Ja, jeg synes det løftet bilen noen hakk. Skikkelige lykter hadde gjort sitt også, felgene blir iallefall skrudd sammen imorgen forhåpentligvis, er vel ingen hast slikt sett mtp at vintern ikke akkuratt er helt ferdig enda. Men alle vet hvordan det brenner i fingra når det gjelder prosjekter, i tide og utide Hva slags erfaringer har du med de motorene? Jeg har nemlig nada, jeg liker karakteristikken på b30 veldig godt og kan tenke meg at det bare er mer av det samme på b35? Nye spørsmål for de som vil svare Uavhengig av bunndel skal toppen planes, portes og "gasket matches" med innsug etc. Jeg trenger tips til hvor mange graders kam som vil gi effekt sammen med portingen og likevel fungere greit på tomgang? Om orignale ventiler ser greie ut, holder det at jeg går for litt hardere fjører og nye ventilløftere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulriksen Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 nydelig e34 (= Takk for det! Jeg håper den bare skal bli finere! Fikk tak i v8 front, panser og nyrer for hele 500kroner i sverige, så nå skal det planlegges en liten helgetur dit snart. Ellers vurderer jeg om jeg kun skal gjøre arbeid på toppen som kommer i hus, eller om jeg skal gå for en 3,5blokk mens jeg er i gang. Motorguruen jeg snakker med mente at det var like greit om jeg vurderte det i lengden uansett. det var jo grise billig! drar du til tøcksfors da eller? ble hværfall nyderlig med svart front. var det noe galt med den toppen du har fra før? du tjener vel litt mer hester på og bytte hele mototrn ja har du vurdert og bygge om til manuell? i så fall så har du en liten diy http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 nydelig e34 (= Takk for det! Jeg håper den bare skal bli finere! Fikk tak i v8 front, panser og nyrer for hele 500kroner i sverige, så nå skal det planlegges en liten helgetur dit snart. Ellers vurderer jeg om jeg kun skal gjøre arbeid på toppen som kommer i hus, eller om jeg skal gå for en 3,5blokk mens jeg er i gang. Motorguruen jeg snakker med mente at det var like greit om jeg vurderte det i lengden uansett. det var jo grise billig! drar du til tøcksfors da eller? ble hværfall nyderlig med svart front. var det noe galt med den toppen du har fra før? du tjener vel litt mer hester på og bytte hele mototrn ja har du vurdert og bygge om til manuell? i så fall så har du en liten diy http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm Ja, det var sykt billig, nei tror ikke det var Tøckfors, men et annet gudsforlatt sted Men tenkte å vente litt slik at jeg kan plukke med meg litt andre billige deler samtidig! Toppen jeg har nå er ikke ødelagt, men tenkte slik at det er greit å ha en orginal topp med orginal innmat å smelle på om det blir nødvendig, så kan jeg heller ha en separat topp jeg gjør helt ferdig før jeg tar ut den som sitter der nå, ettersom dette er eneste bruksbil jeg har for øyeblikket Vurderer sterkt å bytte til 3,5 liter blokk også, og da er det jo egentlig en m30b35 jeg sitter igjen med, trenger jeg å gjøre noe utover å bytte styringsenhet ifh til ledningsnett? Takk for link! Har allerede vært innom der og tittet, ser jo veldig overkommelig ut og skal absolutt vurdere det på det sterkeste. Om dette blir aktuelt er nok det lureste å kjøpe en delebil fra sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Her er et bilde av hvordan felgene blir, uten bolter men. Skal få av dekkene imorgen slik at jeg får delt tønna og ytteringen, de sitter noe så inni helvete. Så er det å freshe opp begge delene før montering Jeg synes det ble meget bra iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Er ikkje mulig og få kjøpt bredere ytterringer bak da:)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 grisefete felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Er ikkje mulig og få kjøpt bredere ytterringer bak da:)? Joda, det skal nok gå an Men ikke noe jeg har planer om, men jeg har handlet inn 30mm spacere til bakhjula. grisefete felger! Takker så mye, tror de vil kle bilen! Hva sier folk til å plastdippe bilen svart matt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 hele bilen matt svart? spør du meg så er det veldig jalla... ser mye mer ordentlig ut slik den er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 ville da heller prøvd gunmetal i såfall... er selv veldig spent på hvordan resultatet blir med plastidipp på hele bilen, så hadde vert flott å se litt bilder og høre erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2013 ville da heller prøvd gunmetal i såfall... er selv veldig spent på hvordan resultatet blir med plastidipp på hele bilen, så hadde vert flott å se litt bilder og høre erfaringer Synes selv at svart plastidipp ser ganske bra ut på bmw! Og da har det vært shopping spree, ettersom det har rent litt penger inn på konto. Skulle egentlig handle mer, men hadde litt uflaks med en Golf GTI jeg solgte, jeg solgte den med ny rute og skal bytte den i helgen. Jeg har hatt delkasko på bilen med glassforsikring, og så da frem til 2000kr i egenandel. Problemet oppsto etter at ruta ankom han som skulle bytte den, da det viste seg at min far hadde endret forsikring på denne bilen for 4 måneder siden, til ansvar uten glassegenandel. Da ble det 5k isteden og mïndre å kjøpe deler for desverre. MEN, har kjøpt følgende: 8L svart matt plastidip 6L Tynner Xylene Malersprøyte (biltemas-proff type, da det visstnok blir bedre resultat enn trykkluft og koppsprøyte som jeg har fra før) gul lyktefilm(tror dette passer matt bil veldig bra) M5 bakvinge frontleppe Chip med 7200rpm sperre og for portet topp, innsug og 282kam 7"innbyggingsskjerm og dvdspiller Det baller på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Ble flotte de felgene dine! Samme gjelder fronten etter du fikk den litt mørkere Angående det me svart matt bil, har jeg personlig aldri vært noe særlig tilhenger av, syns det ser litt "skittent" og halvgjort ut på en måte, men var litt stilig på det bilde du delte rett over her! Stilig at enkelte tørr å gjør noe som ikke alle andre gjør! Stå på videre, bilder er allti gøy! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Ble flotte de felgene dine! Samme gjelder fronten etter du fikk den litt mørkere Angående det me svart matt bil, har jeg personlig aldri vært noe særlig tilhenger av, syns det ser litt "skittent" og halvgjort ut på en måte, men var litt stilig på det bilde du delte rett over her! Stilig at enkelte tørr å gjør noe som ikke alle andre gjør! Stå på videre, bilder er allti gøy! Følger med Jeg tror det kan passe e34 bra, men det er jo litt som alt annet, hver sin smak Om hele bilen blir matt svart, hva tenker dere om gul lyktefoliering da? Lagde et bilde med alle gule, det blir nok ikke aktuelt uansett, men f.eks nærlysene eller fjernlysene gule? Skal dokumentere lakkeringsprosjektet med mye bilder, om jeg får varene før helgen så skjer det da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Du skal vite at hvis målet er ¨sveise rust så vil du gå for MIG eller TIG (TIG er best i mine øyne da det tilfører minst varme og blir penest. Minuset er at det er vanskelig og mestre og tar ulidelig lang tid) MMA/elektrode som det apparatet der, mener jeg er nesten ubrukelig til rustsveising i tynnplater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Du skal vite at hvis målet er ¨sveise rust så vil du gå for MIG eller TIG (TIG er best i mine øyne da det tilfører minst varme og blir penest. Minuset er at det er vanskelig og mestre og tar ulidelig lang tid) MMA/elektrode som det apparatet der, mener jeg er nesten ubrukelig til rustsveising i tynnplater. Takk for svaret ang sveiseapparatet! Jeg gikk ikke for elektrodeapparatet, men fikk heller lånt meg et ordentlig mig apparat med gass, det er også det eneste jeg har sveiset med før så det er nok den sikreste vei til best resultat. Det som var planen var å kappe ut gamle kanaler hele veien og sveise inn nye, om ikke annet er det iallefall bedre å begynne med det enn å prøve å sveise inn nye skjermer e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Ja, MMA er vel mer brukt som "feltsveis/repsveis" Det beste til sveising av karosseri er uten tvil MIG med MISON 18 gass eller Co2 gass. Hvis du noen gang får tilbud om flusstråd bør du ta den. Bare for å kaste den på havet så ingen trenger plages med faenskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå