MartinBratteberg Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Verkstedet ringte, de får ikke til å løsne mutteren i toppen av demperen (den går bare rundt og rundt), så da får de ikke byttet til de justerbare tårnlagerene. Er det noen som har et tips til å få ta mutteren, som ikke innebærer å måtte ødelegge demperen? Bilen går meg sann på nervene at det gjør låkt. muttertrekker Har prøvd det, uten hell... Men vurderer å bare kappe lageret i biter og bruke mutter-kløyver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Se om du får holdt igjen med ei rørtang på akslingen, husk at det ikke er noe nytte i å dundre løst, la den slå 2-3 slag, stans 2-3 slag, stans til det løsner. nb: husk at slike topplager i utgangspunktet ikke er lov uten tuv på selve lagerene, så dersom du har oransje k-sport elns så lakk dem fort og galt svart slik at dem ikke stikker seg ut like mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Se om du får holdt igjen med ei rørtang på akslingen, husk at det ikke er noe nytte i å dundre løst, la den slå 2-3 slag, stans 2-3 slag, stans til det løsner. nb: husk at slike topplager i utgangspunktet ikke er lov uten tuv på selve lagerene, så dersom du har oransje k-sport elns så lakk dem fort og galt svart slik at dem ikke stikker seg ut like mye. Takk for tips! Må ha på justerbare lagrene for å få rett camber Så skal lakke dem ja! Har ikke tilfeldigvis liggendes orginaldempere bak til e36 coupe du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet August 19, 2013 Forfatter Share Skrevet August 19, 2013 Har vert litt opptatt i det siste med å skru osv. BILEN ER ENDELIG GODKJENDT! 0 feil til-og-med Endte opp med å montere orginale fjører og dempere på bilen. Brukte noen få dager på å finne tak i med kjendtfolk og ukjendte, hehe Tok 3 dager å få byttet alt, var ting som satt mer en det burde! Er desverre helt revet gjengene i toppen av ene demperen til det justerbare-senkesettet.. Men skal ta meg en tur ned på jobb etterpå å få se om jeg klarer å friske oppigjen gjengene, og om lageret vil sitte Skal oppdatere litt nermere ved senere anledning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Har vært litt for opptatt i det siste til å oppdatere her, desverre! Men i gjengjeld har jeg mye å vise Vi starter med det justerbare senkesettet. Det var som sagt tidligere "ødelagt". Som dere ser på bilde så er det revet gjengene i toppen, og jeg kunne ikke få på noen mutter... For å få det justerbare-lageret til å passe på demperstangen så måtte jeg bore opp hylsen som er i underkant av lageret. Så begyndte jeg og file enden som jeg bestemte meg for å gjenge til M10 (slik jeg kunne få en ekstra mutter oppå for å låse skikkelig) som dere ser begynder gjengene å forsvinne Til slutt ble demperstangen Ø10, er ganske imponert av å gjøre det for hand og det ble så nøyaktig for første gang Så måtte jeg bore opp hylsen i enden av mutteren, slik at jeg fikk den langt nok ned Her er bore maskinen, hehe Sjekket om det passet før jeg gjenget Må bare slenge med et bilde jeg synst ble tøft under mekkingen Har dessverre ikke bilde av gjengene, men de ble fine Her er et bilde av begge mutterene på med to låseskiver imellom, var litt sketchy i starten, men det sitter enda Når det var fikset var det å senke bilen igjen dagen etter! Det gjor jeg, og her ser dere klaring mellom demper og hjul Så var det over til de kosmetiske tingene jeg har ventet lenge på å gjør (endelig fått fingern ut av ræva, hah . Jeg monterte leppa til M-fangeren og sotet lyktene Etter å ha justert camberet på hjulene måtte jeg ta et bilde av bilene Så fikk jeg på en sticker på panseret, noe jeg var pittelitt skeptisk til, men er helt forelsket i den detaljen Så trekte jeg kabler og koblet opp us-looken på underkant av en time Er sikkert en litt uvanelig vri, jeg brukte bremselys-pæreholdere fra baklyktene til min brors gamle sedan. Da er det en pære med 21w-og-4w tråd inni. Så det konstante lyse går på 4w og blink på 21w, så jeg får blinket selvom det lyser hele tiden (tenkte det ikke var så domt.. Så er det noen andre ting Har byttet tilbake til originalt filter på bilen siden kn-filteret er helt ødelagt, byttet også plugger den dagen. Bilen døde også i noen dager denne uken, det var ikke så gøy, og symptomene var at den ikke gikk på tomgang Bilde av gamle filter og nye: Trur toppdekselpakningen kan vere gåen, var olje på alle pluggene og den har lekt endel tidligere. Så får se på dette en dag ... Så har karosseriet også rullet 330k, er litt langt Det var alt for nå, håper på tilbakemeldinger på hvordan bilen har blitt Nå er det å se om jeg for senket den bak før jeg skal hjem igjen til Gjerdsvika Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Har maskert nå Har også begynt å grunne så begynner kanskje på første strøk i kveld Håper det blir greit nok resultat for denne gang. (er en kjapp fiks siden det er treff i helgen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå