Gå til innhold

Prisfall på e60

Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gikk rett over fra E39 til E60 og syns forskjellen var STOR i fordel sistnevnte. Bare noe så enkelt som servo og klima som er omtrent fraværende i E39 som er himmelsk i E60. Kjørekomforten og designet er også mye bedre på E60 og ikke misforstå, jeg har stor sans for E39, men det er rett og slett klasseforskjell. Visst hadde jeg utgifter på min bil. Foruten den vanlige pdc (som også E39 er plaget med) og lmm, så var resten rent vedlikehold som man må regne med.

Dessuten blir det å sammenligne E39 M5 og en standard E60 litt feil. Prøv E60 M5 og du glemmer at du noensinne har kjørt E39 ;)

Når det gjelder topic, så holder kombinasjonen xDrive og M-sport seg noe bedre i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet jo det. Men er jo ikke bare motoreffekten som er endret på M-utgavene, så at disse er ekstra gode å kjøre og at forskjellen på både kvalitet og kjørefølelse ikke føles så stor eller sågar i favør M5-en er normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til noen punkter. Kan også si at Pinguin på forumet har mye rett når det gjelder e60/e61.

Bare i år har jeg brukt 25000 kr på feil. Feil som egentlig aldri skulle oppstått. Jeg har en lci utgave, og kan si at det er like mange feil på denne som ikke-lci/pre-lci. E60/e61 er og vil alltid bli ett stort møkka produkt fra bmw, satt litt på spissen. Her er listen med typiske feil

- ledningsbrudd bak , begge sider

- luftkompressor

- luftbelg bak

- fukt i lykter

- diversity antenne problemer

- idrive og styreenheten går fort i stykker

- sink og rust problemer

- tette dreneringer på de bilene med panorama tak

- rust problemer på c-stolpene bak

- dpf feil

- turbo som ryker

- swirlflaps som løsner og som resultat motorhavari

- mye problemer med krypstrøm som tapper batteriet

- design feil på takluken, som igjen slipper inn fukt

- design feil på gassdempere bak, må byttes mye før enn gjennomsnittelig

- speil utvendig med autoblending som går i stykker

- el feil på motorer med innklappbare speil

- forsterker på logic pro som går i stykker

- og mye mye mer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mye av det du skriver der kan tilskrives E39,W211 og A6 også for den saks skyld.

Men hvilke av disse feilene har du opplevd selv? Og ikke lest på ett forum, at noen har hørt om det?

Jeg har eid 2 E60`er, kostet på de ca 50 000 totalt.kollegaen min på jobb brukte 60 000,- i reperasjoner på sin på 6 måneder, faren min har brukt 30 000,-, svigerfar måtte bytte girkasse, sjeften min måtte koste på sin 50 000,-

jeg har absolutt grunnlag for å kalle E60 en notorisk drittbil utifra mine erfaringer.

Ring GS og hør om E60 er kjent for å ha mye feil så kan vi jo se.

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

Ganske mange "kjente feil" punkter til å være en premium bil, eller ?

Crazywiz, Hva er egentlig problemet ditt ? Har jeg gjort deg noe ? Jeg synes du er veldig aggressiv og skal hele tiden motbevise det jeg sier selv om du ikke har eid E60 utifra hva jeg vet, ikke hadde du eid M5 heller men var like påståelig når vi diskuterte det.

Jeg har eid E60 og M5 og kan derfor med større sikkerhet uttale meg.

Men jeg mener å huske du mente det var "kvalmt" av meg å ikke bry meg så veldig om dine synspunkter ettersom du ikke hadde eid M5 i tråden..

Nei det er veldig mye du ikke vet :lol:

Har en sort 08`LCI E60 520d M-Sport som ble importert fra tyskland, for 3 år siden på gårdsplassen her. På 3 år, og 30 000km. Så har det vært byttet 4stk sommerdekk, og ett stk batteri.

Du derimot har som jeg nevnte tidligere hatt tidligere 05 modeller, før facelift. Å basere en hel modellserie utifra tidlige modeller, som ofte har sine barnesykdommer, er i beste fall gjetning.

Det er en grunn til at disse er billige, og som regel lønner det seg i det lange løp å betale ekstra for noe skikkelig.

Vil gjerne se hvor du mener jeg har nevnt at det er kvalmt :) Vennligst ikke spre løgner, for stille deg selv i ett bedre lys.

Veldig mange av det som er listet opp er gjengangerfeil på E39 også:

Bakluke - vært ett problem helt siden E34

Rust - E39 er en versting her.

ABS\DSC styringsenheten var i større grad en svakhet på E39, der hele sentralen ble byttet(dyrt!).

Ryggesensorene.

Understell - E39 var ikke noe bedre mtp understellsdeler.

Luftbelger bak

Fukt i lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til noen punkter. Kan også si at Pinguin på forumet har mye rett når det gjelder e60/e61.

Bare i år har jeg brukt 25000 kr på feil. Feil som egentlig aldri skulle oppstått. Jeg har en lci utgave, og kan si at det er like mange feil på denne som ikke-lci/pre-lci. E60/e61 er og vil alltid bli ett stort møkka produkt fra bmw, satt litt på spissen. Her er listen med typiske feil

- ledningsbrudd bak , begge sider

- luftkompressor

- luftbelg bak

- fukt i lykter

- diversity antenne problemer

- idrive og styreenheten går fort i stykker

- sink og rust problemer

- tette dreneringer på de bilene med panorama tak

- rust problemer på c-stolpene bak

- dpf feil

- turbo som ryker

- mye problemer med krypstrøm som tapper batteriet

- design feil på takluken, som igjen slipper inn fukt

- design feil på gassdempere bak, må byttes mye før enn gjennomsnittelig

- og mye mye mer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mye av det du skriver der kan tilskrives E39,W211 og A6 også for den saks skyld.

Men hvilke av disse feilene har du opplevd selv? Og ikke lest på ett forum, at noen har hørt om det?

Feilene jeg enda ikke har opplevd og som jeg håper jeg aldri opplever (bank 3 ganger i bordet) er følgende:

- turbo som ryker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilene jeg enda ikke har opplevd og som jeg håper jeg aldri opplever (bank 3 ganger i bordet) er følgende:

- turbo som ryker

Nei, da gjelder det å se lyst på det! ;)

Du nevnte i den tråden "m3 vs m5" at det var kvalmt av meg og helst høre synspunkter ifra de som hadde enten M3 eller M5.

Og fint at du eier E60 og ikke har hatt problemer :-) som sagt så tror jeg LCI er bedre.

Som sagt tidligere, det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg husker feil, men husker vi hadde en opphetet diskusjon om M3 VS M5 og det ble slengt ut en kommentar at det som sagt var kvalmt av meg å ikke være så interessert i synspunktene til medlemmer som ikke hadde eid eller eide noen av bilene vi diskuterte.

nok om det.

kumbayah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På En av E39ene jeg hadde tidligere gikk alle 3 autoblendbare speilene i stykker på kun noen måneder, så de er ikke noe bedre der, pluss disse motstandene til varmeapparatvifta som går hele tiden. De har jeg byttet tre av på 3forskjellige e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...