Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg skjønner jo hva det er snakk om. I det tilfellet foring på bærearm E39. Men for vanlige folk sier det ingenting. Og skal man på en butikk for å kjøpe deler selv, så går det neppe bra med mindre selger kjenner biltypen. Det må være mulig å bruke litt bedre og forståelige benevnelser.

Nivået på mekanikere er jo som for alle andre yrkesgrupper, variabelt.

Skrevet

"Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak.

Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen.

Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. ;)

Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør..

Skrevet

Når det er snakk om shabby eu-kontroller her: En kompis hadde sin e46 på eu-kontroll på gs-bildeler og fikk 2-er feil på at skinnet på rattet var løst!

Noen som har hørt om dette før? Andre steder vi har spurt om dette har dem bare begynt å le...

Skrevet

Begge de to siste ville jeg også anmerket. Er ikke trafikksikkert å ha løst skinn på rattet?! Eller?

Samme med setebelte.. Vis det ikke strammer seg automatisk, og du smeller så vil det ikke virke som normalt..

Skrevet

Det strammer seg automatisk, og det sitter like fast rundt deg som et nytt. Stoppet ved minste nøkk, men hvis du drar det så langt ut det går, ruller det litt tregt inn i begynnelsen.

Skrevet
"Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak.

Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen.

Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. ;)

Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør..

Det du sier her er ikke akkurat i henhold til BT...PKK er en dagskontroll, der det skal anmerkes feil som er på bilen idag, riktignok en elendi kontroll-metode, men sånn er det ifølge BT.

Feil som vi ser kommer kan anmerkes uten verdi (1,2,3) så kunden får det på papiret.

Når det gjelder hvordan kontrollen skal utføres/bedømmes så synes jeg den nesten er verdiløs, eneste den kan si deg er jo om bilen er livsfarlig på veien eller ikke IDAG (og kansje resten av uka..)

Skrevet
Når jeg ikke har hatt mulighet til å være med inn på kontroll har jeg alltid spurt om noe var uklart, aldri vært noe problem :P

Når du er med inn, er det da en du kjenner som tar kontrollen og syns det er greit, eller er du ryggsekk? Finns ingenting som er mer irriterende enn det!

Skrevet
"Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak.

Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen.

Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. ;)

Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør..

feil.. jeg var på kurs med BT i går faktisk og det skal ikke holde 2 år. er det i orden den dagen er det bra, er di utslitt i morra så skal du ikke bry deg om det. det sa en tilsynsmann fra bt.

Skrevet
Når jeg ikke har hatt mulighet til å være med inn på kontroll har jeg alltid spurt om noe var uklart, aldri vært noe problem :P

Når du er med inn, er det da en du kjenner som tar kontrollen og syns det er greit, eller er du ryggsekk? Finns ingenting som er mer irriterende enn det!

Står da heller der å venter enn å sitte i en stol å se i taket, er da trossalt min bil det dreier seg om så noe annet hadde jo vært helt på trynet. Og da slipper jeg å poste innlegg som dette på bimmers i etterkant å spørre etter uklare/teite benevnelser :P

Skrevet
løst skinn var kanskje dårlig forklart... Hvis man tar hardt øverst i rattet så kan man "vri" litt på "belegget" på rattet.... vanskelig å forklare...

Skjønner hva du mener. Sikkert gummien som har løsnet fra stålet. Ikke uvanlig og ville ikke anmerka det selv med mindre det var alvorlig. Blir i tilfelle under feil/defekt ratt.

Kan se alle kontrollpunktene her:

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...