Aroid Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Dagens fagprøve er egentlig alt for enkelt. Når det gjelder lett og tung kjøretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Jeg skjønner jo hva det er snakk om. I det tilfellet foring på bærearm E39. Men for vanlige folk sier det ingenting. Og skal man på en butikk for å kjøpe deler selv, så går det neppe bra med mindre selger kjenner biltypen. Det må være mulig å bruke litt bedre og forståelige benevnelser. Nivået på mekanikere er jo som for alle andre yrkesgrupper, variabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Når jeg ikke har hatt mulighet til å være med inn på kontroll har jeg alltid spurt om noe var uklart, aldri vært noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 "Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak. Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen. Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CareTaker Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Når det er snakk om shabby eu-kontroller her: En kompis hadde sin e46 på eu-kontroll på gs-bildeler og fikk 2-er feil på at skinnet på rattet var løst! Noen som har hørt om dette før? Andre steder vi har spurt om dette har dem bare begynt å le... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Jeg fikk 2'er på at setebeltet hadde treg opprulling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Begge de to siste ville jeg også anmerket. Er ikke trafikksikkert å ha løst skinn på rattet?! Eller? Samme med setebelte.. Vis det ikke strammer seg automatisk, og du smeller så vil det ikke virke som normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Det strammer seg automatisk, og det sitter like fast rundt deg som et nytt. Stoppet ved minste nøkk, men hvis du drar det så langt ut det går, ruller det litt tregt inn i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CareTaker Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 løst skinn var kanskje dårlig forklart... Hvis man tar hardt øverst i rattet så kan man "vri" litt på "belegget" på rattet.... vanskelig å forklare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 "Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak.Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen. Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør.. Det du sier her er ikke akkurat i henhold til BT...PKK er en dagskontroll, der det skal anmerkes feil som er på bilen idag, riktignok en elendi kontroll-metode, men sånn er det ifølge BT. Feil som vi ser kommer kan anmerkes uten verdi (1,2,3) så kunden får det på papiret. Når det gjelder hvordan kontrollen skal utføres/bedømmes så synes jeg den nesten er verdiløs, eneste den kan si deg er jo om bilen er livsfarlig på veien eller ikke IDAG (og kansje resten av uka..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Som bilgal-ja sier, pkk har INGENTING med bilens tilstand om en mnd eller to år og gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Når jeg ikke har hatt mulighet til å være med inn på kontroll har jeg alltid spurt om noe var uklart, aldri vært noe problem Når du er med inn, er det da en du kjenner som tar kontrollen og syns det er greit, eller er du ryggsekk? Finns ingenting som er mer irriterende enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 "Hovedforinger" kan også være framre bærearmsforinger bak.Er standard-tekster vi bruker via programmet til Statens vegvesen. Greit nok at mange verksteder tar ting som ikke er heeelt så gale enda, men man må tenke på at det skal holde i 2 år til.. Kan ikke sende ut en bil med litt rust på bremserør, også krasjer kunden 5mnd senere pga hull i bremserør.. feil.. jeg var på kurs med BT i går faktisk og det skal ikke holde 2 år. er det i orden den dagen er det bra, er di utslitt i morra så skal du ikke bry deg om det. det sa en tilsynsmann fra bt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Når jeg ikke har hatt mulighet til å være med inn på kontroll har jeg alltid spurt om noe var uklart, aldri vært noe problem Når du er med inn, er det da en du kjenner som tar kontrollen og syns det er greit, eller er du ryggsekk? Finns ingenting som er mer irriterende enn det! Står da heller der å venter enn å sitte i en stol å se i taket, er da trossalt min bil det dreier seg om så noe annet hadde jo vært helt på trynet. Og da slipper jeg å poste innlegg som dette på bimmers i etterkant å spørre etter uklare/teite benevnelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 løst skinn var kanskje dårlig forklart... Hvis man tar hardt øverst i rattet så kan man "vri" litt på "belegget" på rattet.... vanskelig å forklare... Skjønner hva du mener. Sikkert gummien som har løsnet fra stålet. Ikke uvanlig og ville ikke anmerka det selv med mindre det var alvorlig. Blir i tilfelle under feil/defekt ratt. Kan se alle kontrollpunktene her: http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå