Gå til innhold

Motorolje E39 520IAT/2.2-170HK (2000mod)?

soundboy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spammer kanskje de fleste poster om olje med dette, men sjekk ut billigbilpleie.no. Der kjøpte jeg 10 liter Castrol Edge 0W40 til litt over 100kr literen alt inkludert. Levert etter 3-4 dager. Så da ser jeg liten grunn til å ta sjangsen på "billigolje"

Det står såvidt jeg kan se at moms + tollavgift kommer i tillegg til den prisen du betaler i "kassa". Da er det plutselig ikke så billig lenger for meg ihvertfall. (varene sendes fra Danmark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Skjønner ikke helt dere som sier at Castrol er dyrt Koed.no har jo 5l dunker til 368,- for 5W-30 dette er 73,6,- pr l er ikke dyrt det.

For de som lurer på hvilken olje som skal på bilen:

http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074860

Da har jeg nettopp vært og hentet olje fra KOED på posten, det fungerte jo fint! 7 liter original BMW LL98 olje med en hyggelig literpris på 62,50 kr + frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Litt tilbake melding igjen.

Ettersom det ikke "hjalp 100%" med motor olje skift som nevnt tidligere - , ble bilen tatt med til en service der jeg kjøpte bilen.

De demontere og rengjort inn-sug + vevhusventilen samt byttet noen slanger. Verket-stedet dekket dette, slapp å betale, heldigvis.. Sum , nærmere 10lapper. Dem fant ut at den var tett, fult av olje og sott.

Den gule symbol oljekanna har ikke lyst i det hele tatt! Aldri dukket opp!

Da ble fylt på igjen med litt anna type olje enn det jeg hadde gjort i tidligere. De har brukt Castrol Magnatech 5w-40! Sikkert ikke store forskjellen!

Så til saken det jeg lurer på nå. Ofte under kjøring får jeg opp melding i tekst form på tysk :

Ölstand Motor Prüfen (google oversatt : Sjekk oljenivået på motoren)

Hvorfor dukker denne oppe ofte og under kjøring og alltid ved når en stopper bilen/Motoren?

Dukker som regel opp maks 20 min etter har begynt å kjøre med bilen, kan hende også dukker opp i senere tidspunkt under lenger kjøretur. Kan dette ha noe med oljeføleren som sitter under motoren/bunnpanna som ikke er god?

Kommer fram at den heter :

GS Bildeler: Org 12617508003 - Oljenivåføler i bunnpanne org

Bilen var på verkstedet igjen og sjekk av oljen. Hadde ikke brukt noen olje siden hadde vært inne for service og da har jeg kjørt litt over 700km med den.

Noen tips eller formening om hva som skjer?

Hvis noen lurer, så har bilen ikke gått mer enn 150 700km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...