Gå til innhold

Valg Av Forsterker !!!

4 Kanaler Eller 5 Kanaler  

2 stemmer

1. 1. 4 Kanaler Eller 5 Kanaler

• 4 kanaler Focal FPS 4. 160 4X120W
      1
    • 5 kanaler FOCAL FPP 5300 performance
      1
    • Jeg hadde valgt noe aent ( skriv forslager på veggen)
      0
    • Ja du Må legge ut prosjektet her og vi vil følge med
      0
    • Nei ikke legg ut dette prosjektet
      0

Anbefalte innlegg

Spørs hva trådstarter er ute etter det. Mange vil bli veldig happy med en 5-kanaler til å drive anlegget sitt. Det er ikke skrevet i stein at monoblokk er løsningen på bra bass :wink:

Neida, det er jo sant, men for meg virket det som han uansett skal ha en monoblokk til subben sin :) Men 5-kanaleren han ser på passer jo forresten fint til subben hvis den kan kobles i 2ohm, så da ble egentlig innlegget mitt bare uvesentlig. Da er det jo greiere med en forsterker enn to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørs hva trådstarter er ute etter det. Mange vil bli veldig happy med en 5-kanaler til å drive anlegget sitt. Det er ikke skrevet i stein at monoblokk er løsningen på bra bass :wink:

Neida, det er jo sant, men for meg virket det som han uansett skal ha en monoblokk til subben sin :) Men 5-kanaleren han ser på passer jo forresten fint til subben hvis den kan kobles i 2ohm, så da ble egentlig innlegget mitt bare uvesentlig. Da er det jo greiere med en forsterker enn to :)

det som gjør med usikker er om 5 kanalen er bedre enn 4 om det har noe å si på lyden vil uansett ha monoblokk til subben men hva vil gi best lyd ? det er egentlig det jeg lurer på da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå har flyttet grensa til å bygge sub i bagasjen, en 4 kanaler av en viss kvalitet er forsterker nok.

Ser ingen grunn som helst til å bruke penger på lyd bak i bilen..

Det er jo akkurat det samme som jeg skrev over :P Brokoble 4-kanaleren på frontsettet, han vil jo kjøre mono på subben uansett og det er fullt forståelig. Legg heller noen kr ekstra i et dyrere og bedre frontsett og dropp bakhøyttalerne :) Lyd skal komme forfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå har flyttet grensa til å bygge sub i bagasjen, en 4 kanaler av en viss kvalitet er forsterker nok.

Det er jo akkurat det samme som jeg skrev over :P Brokoble 4-kanaleren på frontsettet, han vil jo kjøre mono på subben uansett og det er fullt forståelig. Legg heller noen kr ekstra i et dyrere og bedre frontsett og dropp bakhøyttalerne :) Lyd skal komme forfra :)

okey har du noen tips til et aent og bedre frontsett. send gjærne link

ps takk for at du orker å hjelpe til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey har du noen tips til et aent og bedre frontsett. send gjærne link

ps takk for at du orker å hjelpe til :D

Jeg foreslo å brokoble 4-kanaleren på frontsettet, men du skal jo sikkert bruke to utganger til frontsett og to utganger til midbassene under setene når jeg tenker meg om? :)

Har du bare plass til 4" fronsett? i såfall får du vel egentlig ikke noe stort bedre enn det Focal krs settet du har sett deg ut når jeg tenker meg om :) Beklager litt frem og tilbake her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går 4" i dørene ja focal er det jeg har hørt skal være det beste

Det skal nevnes at når det gjelder andre størrelser så ville jeg heller anbefalt DLS foran Focal, sålenge man har forsterker nok til å drive dem optimalt. Men i bilen din blir nok det Focal settet det beste ja, og jaggu spiller det pent det og :) Dele det på ca. 150hz og la GZene under setet ta over derfra og ned til 60hz, og subben derfra og ned, så blir det bra ;)

Dette må du ha aktiv deling for å få til, men du får høre hvordan det funker uten først. Og trenger du aktiv deling, så har man jo noen alternativer der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...