Gå til innhold

Er BMW en dårlig bil?

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10106788

Viser til denne linken, ser at BMW er en av de dårligste bilene når det gjelder teknisk holdbarhet. Jeg personlig trur at denne undersøkelsen er fiksert og stemmer ikke med virkeligheten. Samtidlig hører jeg av en som jobber på Volvo, de bytter hver tredje motor på C60, dette får kunden ikke vite noe om...altså saken skjules.

Med de erfaringer jeg har så er BMW en av de aller beste bilene når det gjelder holdbarhet, de er ikke feilfri, men er bedre de gjennomsnittet. At de kommer på sisteplass (nesten) kan bare ikke stemme. Jeg har hatt mange bilmerker og erfaringene er svært ymse.

Hva mener dere da? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har passert 30 biler i mitt eie de siste 12 årene, og bmw'ene jeg har hatt er langt ifra de bilene jeg har skrudd mest på. Har hatt mye vag og når det gjelder motorfeil så er det vel ikke så mye som slår vw og audiene jeg har hatt....

Ser man bort ifra vanlige slitedeler så har jeg gode erfaringer fra bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 4 BMW'er og innrømmer glatt at den siste har vært et dårlig kjøp (E36 m/M43). Av de 3 andre har de faktisk vært mye bedre enn andre biler jeg har hatt (WV, Toyota). Passaten var dog den klart verste bilen med ny feil omtrent hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror BMW har slitt litt i senere tid pga. de har vært såpass langt fremme når det gjelder lave utslipp i forhold til motoreffekt, både med og uten turbo, på den måten at motorene har vært i overkant avansert og optimalisert for dette. Om dette faktisk er årsaken vet jeg ikke, men det har vært en del tull med bl.a. coiler og software de siste årene ihvertfall. Totalt sett har jeg likevel ikke inntrykk av at BMW er spesielt ille, og min egen erfaring er at BMW holder veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så også denne.. Det står motorfeil i undersøkelsen. den skiller kanskje ikke mellom småfeil, alvorlige feil og motorhavari ? ser ikke sånn ut på resultatet. vil tro at mange med BMW sliter med småfeil/feilmeldinger på ny følsom elektronikk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en E39 525 DAT i fem år. Gått 220000 da jeg solgte den. Billigste bilholdet jeg har hatt.

Har nå en 07 525 DAT LCI i snart 2 år. Gått knirkefritt. passet 132000 km.

Men av alle bmw`r som selges er det selvfølgelig noe som er mer plaget m sine biler enn andre. Dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Toyota byttet endel motorer i sine biler på midten av 2000-tallet... Dette vet jeg etter å ha jobbet i bransjen...Tror gjerne det at BMW sliter litt med å være i forkant teknisk, mye som kan gå i stykker...Og støyisolasjon på 3'rn og 1 serien er ikke god nok enda ifht Audi og Merz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...