OlavRydland Skrevet Januar 25, 2013 Share Skrevet Januar 25, 2013 Innhold● Prøvemontering av CCFL, montert Xenonlook i nærlys.● Montert CCFL.● 5000k Xenon grøftelys.● Påbegynt fjærning av rust.● Sikling etter nye felger.● Update 11.05.2013.● Update 06.06.2013Da har turen min kommet til å ha en bil å fikle litt med Hele greia startet med att jeg alltid har hatt god sans for BMW, og da kjøpte jeg meg rett og slett en god e36 som må gjøres litt på for att den skal bli helt 100% strøken! Noe jeg naturligvis ha planer om att skal skje! Bilen kommer stort sett bare til å bli pusset, elsket og mekka på i ca et år fram til jeg får lappen, da satser jeg på att bilen er strøken. Egentlig hadde jeg planer om å spare opp penger for å kjøpe meg noe nyere bil, men med litt tenking kom jeg fram til att det kom til å bli mye gøyere å putre rundt i noe jeg selv har pusset på, modifisert og jobbet i timevis på. Etter jeg har hatt denne i rundt et år med lappen tenker jeg å kjøpe meg en e6x eller e9x av noe slag. Jeg har diverse planer for bilen som kan leses under her for den som er interessert! Nå over til bilen:- 1997 mod, registrert sent 1996.- 150 hk + effektanlegg og powerfilter. (veldig bra lyd!)- Godkjent senket i vognkort. (må ned litt til framme)- Orginale Style 24 M3 sommerfelger + ett sett OZ Ceres- Ellers er bilen ganske orginal, men ikke fortvil. Oppdateringer kommer!! Planer for bilen:● Utført/● Underveis Ikke utført● Bytte viftemotstand● Fikse gasspedalen, som var knekt● Hvite LED angeleyes● 5000k 35w xenon i grøftelys● 5000k 35w xenon i nær● 5000k 55w xenon i fjærn● Gir og håndbrekk-mansjett i skinn med m-tech sømmer/● Fjerne alt av rust● Full utvendig M-tech; Fangere, lister etc.● LED i skiltlys● Bakrutespoiler● Justerbar senk● Sort Del skinn sportsinteriør● M3/m-tech ratt.● M-tech lister utvendig● Midtarmlene● Sorte nyrer● Carbonemblemer panser, bakluke og ratt● Alu-vinterfelger● Nye 17"/18" sommerfelger.Det var vell det jeg kunne komme på i farta Sikkert mer som kommer til å bli føyd på etterhvert!Tar gjerne imot ris og ros, ideer for bilen blir også tatt imot med glede Legger ved noen biler av bilen fra i sommer før vi kjøpte den, nye bilder kommer så fort sommerfelgene er på! (stålfelger på vinter )Takk til Lasseln for utstyrsliste:VIN long WBACE51000EN64130Type code CE51Type 320I (EUR)Dev. series E36 (3)Line 3Body type TOURSteering LLDoor count 5Engine M52Cubical capacity 2.00Power 110Transmision HECKGearbox MECHColour ARKTISSILBER METALLIC (309)Upholstery STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)Prod. date 1996-03-01Order optionsNo. Description240 LEATHER STEERING WHEEL243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER320 MODEL DESIGNATION, DELETION386 ROOF RAIL401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC441 SMOKERS PACKAGE494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY687 RADIO PREPARATION806 3RD STOP LIGHT809 DENMARK VERSION925 SHIPPING PROTECTION PACKAGEEr ikke så mye å skryte av men.. Satser på att den blir litt lengre etterhvert med noen av planene jeg har i bakhodet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Ser bra ut det der blir nok ennå bedre med planene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Bra utgångspunkt! Hva med å kjøre Alpinastil? Leppe, felger (noe som du har), stickers osv Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Ser bra ut det der blir nok ennå bedre med planene Satser på att det blir bra ja Gøy å ha noe å dille med nå om vinteren De fleste av planene kommer til å bli handlet til sommeren da jeg jobber mye og delene ikke gjør lommeboka totalt tom Bra utgångspunkt!Hva med å kjøre Alpinastil? Leppe, felger (noe som du har), stickers osv Lykke til Takk for det Har faktisk tenkt på tanken om å kjøre Alpina stil, men syns den rett og slett blir litt "kjedelig" framme med Alpina-leppe osv... Syns m-tech er mye "hissigere" og jeg liker best hissige biler, hehe Har vert en tur på bane å lekt meg litt med bilen i dag, fantastisk morsom bil! Svidd opp en halv tank, og kjørte bare 90 km, inkludert til og fra banen Ingen bulking heller, ganske stolt av meg selv må jeg nesten si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Januar 26, 2013 Share Skrevet Januar 26, 2013 Flott touring syntes de er veldig tøffe i stv. Virker som e36 touring begynner å bli skjeldne å finne for tiden både i Norge og utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Flott touring syntes de er veldig tøffe i stv. Virker som e36 touring begynner å bli skjeldne å finne for tiden både i Norge og utlandet. Takk for det! Begynner å bli få fine e36'er igjen i bra stand nå dessverre... Har trua på att denne kan bli bra om jeg noen gang blir ferdig med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2013 I dag har man gjort er forsøk på å sette inn LED angeleyes, men det gikk dessverre ikke helt som planlagt... På bilen sitter det lamper med reflektorer i både nær og fjern (orginale) (ikke linser som jeg har sett noen har).. Har det noe å si om det er reflektor eller linse i nærlys når man skal ettermontere angeleyes? Har slike om det har noe å si: Jeg har i tankene å heller bare bytte hele lykta til en med LED angel-eye og linse i nær så det blir litt finere med xenon.. Klarglass selvfølgelig. Dersom noen har forslag til fine lykter med LED angeleyes og linse på nær så blir jeg veldig glad for forslag! (må bare ikke se helt pakkis ut!) Fikk Xenonlook-pærene i posten i går så de ble også montert i dag, ble meget fornøyd med resultatet.. Men hadde det vert bare meg som kjørte bilen så hadde det uten tvil blir xenon! Men inntil videre så er det helt fint! Hadde satset på å også ha angeleyes sammen med de, men som dere har skjønt så ble ikkje det noe av.. Legger ved et bilde: Har også et lite spørsmål til for de som har litt peiling. Har byttet utetemperaturmåleren, men finner ikke ut hvor den hører hjemme.. Den lå bare løst inne i motorrommet før jeg byttet den, så mitt enkle spørsmål er; Hvor skal den ligge/plasseres? Legger ved et par bilder: Vinterbilde av bilen: Dersom noen selger vinterfelger til en billig penge med dekk (helst med litt mønster igjen), så er det bare å ta kontakt! Er møkka lei stålfelger allerede, ser ikke ut! Må selvfølgelig være alu-felger Takk for eventuelle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 Skal ikke ha noe å si hvilke originallykter som sitter på bilen om du skal ettermontere AE, er bare å lime ringene på yttersiden av reflektorglasset Flott bil forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2013 Skal ikke ha noe å si hvilke originallykter som sitter på bilen om du skal ettermontere AE, er bare å lime ringene på yttersiden av reflektorglasset Flott bil forresten! Takk for det! Har prøvd to ganger men de bare sklir ut igjen, vil rett og slett ikke sitte.. har prøvd med dobbeltsidig tape og limpistol... Jeg har rett og slett gitt opp, så tror jeg heller bare kjøper uorginale som ser fine ut, men ikke ser pakkis ut Har fulgt diverse guider på både YouTube og Bimmers. Begge har hatt linser, derfor jeg lurte litt på om det hadde noe å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Noen som vet hvordan man tar av girkula på manuell? Er det bare å røske til, eller må man vri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Kula får du av ved å dra hardt rett opp. Pass på panna di... Tempsensoren skal sitte i venstre kjølekanal til bremsene, altså høyre kanal når du står foran og ser på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Kula får du av ved å dra hardt rett opp.Pass på panna di... Tempsensoren skal sitte i venstre kjølekanal til bremsene, altså høyre kanal når du står foran og ser på bilen. Takk for hjelp! Da skal jeg prøve når jeg kommer hjem! Edit: Må jeg røske til eller bare dra hardt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Har noen 15" alu felger med pigg dekk som var til min 320. Pm om interesse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Har noen 15" alu felger med pigg dekk som var til min 320. Pm om interesse PM sendt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavRydland Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2013 Montert Angel Eyes Da fikk man enderlig til å montere disse forbanna AE. Etter å ha lest og sett på masse forskjellige videoer så fant jeg ut hva jeg hadde gjort feil. Så nå er de endelig på plass. Fikk montert de tre første uten problem og alt gikk kanskje uproblematisk egentlig.. Jeg valgte å lime fast AE med limpistol slik att jeg er sikker på att de sitter på, ihvertfall ei beite.. Men så selvfølgelig så måtte det skjære seg på den siste ringen.. Det viste seg att den hadde blitt "knust" inni, noe som sannsynlig vis er et resultat av att jeg har vert litt for hardhent.. Så jeg bestilte opp en ny ring så fort jeg bare klarte. Ettersom jeg hadde montert de tre andre så valgte jeg og bare sette den på plass, men ikke koble noen i. Rett og slett fordi att AE er synlig også når de ikke er på.. Så de kommer ikke til å bli koblet til før jeg har mottatt den siste ringen og byttet den ut. Fargen var ca 6000k, så jeg kommer til å putte xenon i sprederne så fort jeg får bestilt. Da blir det også bestilt xenon til fjernlyset. Legger ved noen bilder. Ringer på plass: Lykt på plass i bilen: Så blir det xenon i grøftelys så fort jeg får bestilt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå