Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca. 1600,- for sett med klosser til begge sider bak.

Slitasjevarsler, 344,- ish

Litt kobberpasta.

Og en timespris på ala 1500, og vips så er du oppe i 3500,-

Dette var originaldeler fra gsbildeler sin prisliste!

Ser ut som det blir totalt 1601.25,- inkludert frakt fra koed.no, om du gjør det selv. Da har du bra budsjett til å kjøpe en god jekk og et par støtter, pluss kobberpasta.

Skrevet

Kanskje det er fordi det er automat? Hehe. Eller førerne er glad i å bremse.

Automat triller jo avgårde av seg selv, så blir en del bremsing når bilen triller fortere enn køene.

Prøvde bare å tenke litt rasjonelt.

Skrevet

På min F10 så skal klossene bak skiftes før de foran ifølge kjørecomputeren. Jeg bremser ikke så veldig mye så syns det er rart at de skal skiftes på ca 60000 km. Bilen min har nå gått ca 44000 km. Har imidlertid sett at det er mer bremsestøv på bakhjula enn foran. Er det mulig at disse bilene bremser på bakhjulene ved lett oppbremsing?

Quote fra et annet forum: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=584309

"

#4

11-28-2011, 08:47 PM

bobblehead

Officially Welcomed to the 'Fest

Location: Toronto, On, Canada

Join Date: Feb 2011

Posts: 419

Mein auto: v8 tt

View My Garage

I just had my car serviced today (annual service), same situation with rear has 10,000km left while the front has 30,000km left. The Service Advisor says:

1) If I do mainly city/local traffic driving, BMW has engineered the car to use the rear brakes more than the front (75% more use of the rear) to bring the car to a stop .... by using the rear brakes more, the car comes to a 'smoother' stop without the traditional 'front end diving'

2) In a high speed braking, like driving in the highway, BMW programmed the car to use more of the front brakes as they do have more braking power than the rear.

Bottom line is ... if you believe my SA, then that's the explanation ... othewise, BMW just want you to pay up to get the brake done much sooner than exptected."

Skrevet

Ok, men da er det muligens også en bil som du ikke må finne på og bytte noe som helst av bremser. Før man har brukt diagnose utstyre for og sette den i service mod. Likt vw mb og div.japser.

Det kan koste deg en dyr afere da bremsene smeller på. Og hvis da et bremse stempel smetter ut ryker abs modulen. Eller el.breket tar kvelden.

Kan også koste deg et par fingere.

Skrevet

Ja. Kombinasjon av bremser og å strupe/kutte motoren.

Edit: det samme gjør forsåvidt stabilitetskontrollen, som bare er en videreutvikling av antispinn, som igjen er en videreutvikling av ABS-systemet.. :-)

Skrevet

Men antispinn har jeg hatt helt fra min første 750il uten og ha merket noe merbruk av klosser. På x5 hadde jeg andregangs bytte av klosser på 220tusen. Og skiver førstegang på samme.Og den hadde både antispin og stabilitetskontroll, som var flitig bruk. Men fint for oss som holder oss til gammle biler. Kan jo ikke ha noe særlig bruksverdi hvis man skal bruke 17500,- på 10år bare på klosser bak. Før alt det andre kommer.

Skrevet

Har faktisk lagt merke til at nyere bmwer har mer skitne bakfelger enn framfelger på vinterstid.. Fikk jo forklaringa da..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...