Bayerfun Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Hei, Etter en del tvilsomme erfaringer med flere verksteder i Oslo/Akershus, så lurer jeg på om noen kan anbefale et seriøst sted for å ta EU-kontroll på bilen min? Området det er snakk om er Lørenskog/Skedsmo eller rundt der (Oslo er uaktuelt). Tidligere erfaringer går ikke direkte på kvaliteten av kontrollen, men heller at det er så mange ukyndige broilere som er mer ute etter å ødelegge for meg enn å faktisk teste noe. Kan nevne eksempler som: - Drar avgårde på testtur så pigger spruter av dekkene - rivstart får en helt ny betydning. Piggdekk-burnout på nesten kald motor! - Slettet feilkoder med diagnoseutstyr uten å underrette meg eller gi meg noe info om hva som var der. - Resatt telleverk for oljeskift og inspection uten at arbeidet er utført. - Lener seg inn i bilen med full vekt på ett kne dypt ned i setet (man ber jo om sensormatte-feil). - Mer småplukk med endring av innstillinger av AC, lydanlegg og diverse. Dette har de jo ikke noe med.. Alt dette gjelder flere biler og over flere år, så det er ikke et spesifikt verksted som har vært eksemplarisk dårlig. Altså, jeg er ikke så veldig prippen, men man blir litt berørt når noen skal og må plukke på dama di
Marius2002 Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Hmm jeg har en teori at jo eldre bilen er jo mer shabby sjappe må man finne NAF er jo alltid et sikkert og profesjonelt EU-godkjenningssted! http://www.naf.no/Tjenester/Bestillings ... erviceid=3
Stonescream Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Jeg har brukt NAF ved Økern de 2 gangene jeg har hatt bilen på sjekk og skikkelig hver gang. Litt overraska over at bilen nå gikk gjennom siden jeg synes bremseskivene mine er nærme tiden for utskiftning, men de var nok OK.
Tommy89 Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Mye litt småtvilsomme steder ja, det er helt sikkert! Men slike ting som endring av AC for eksempel syntes jeg blir litt feil å "ta" dem på. Man skal prøvekjøre bilen under en eukontroll, og da bør jo kontrolløren kunne konsentrere seg om nettopp å kjøre bilen din i steden for å sitte å enten fryse eller svette ihjæl og bli "ukonsentrert" pga dette, og i værste fall da kjøre rett til skogs! hehe Er også flere kunder som klager på at setet har blitt justert på veit jeg. Det å syntes jeg er helt teit å klage på, kjekt å feks. rekke fram til pedala når man kjører! Men dem andre punkta du skriver opp er jeg helt enig i, sånn skal det ikke være
MRslow Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Kjempefornøyd med bilextra på storo (rett nedenfor storosentret). Bestilte time 30minutter før den skulle inn, det hele tok ca 25minutter. Hyggelige og informerende folk Dvs hadde slitte bremser,men dem gadd ikke skrive noe siden jeg hadde nye påtur ifra tyskland 600,- for diesel, 550,- for bensin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå