Oldereide93 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Hei! Har ein Bmw E46 99 mod bensiner som i det siste har begynt å bruke unormalt mye bensin. Ved pådrag går nålen rett opp på fult. Pleier å holde meg stabilt ved fin kjøring på rundt 0,7-08 på mila.. Den ligger fint når eg ligger i stabil fart på dette men med eingang den får pådrag så skyter den til værs med forbruket. Har også lakt merke til ved 2 anledninger atte den har lekket litt bensin når den har stått parkert men det blei borte av seg selv. Jager pittelitt på turtalett når den går på tomgang. Noen som har peiling? Er generelt sett ein meget godt tatt vare på bil men alle servicer som den skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Hvilken motor sitter i bilen? 316/318? Noen lamper som lyser? Er jo ikke unormalt at nåla går i bunn ved pådrag/akselerasjon. Den går jo bare opp til 2l/mil, ikke 3 som den gjorde på de gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oldereide93 Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2013 318I, Er ikke snakk om mye pådrag, bare du tråkker litt på den kanskje snakk om 1 cm så fyker den opp. Er ikke slik den pleier og være. Nei, ingen lamper som lyser. Og av og til så er det nett så nålen henger igjen før den plutslig detter i bånn igjen. Og hender den ikke går noen vei og rett før bilen kveles men så plutslig går nålen/får den bensin så går den fint igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Du må ikke henge deg for mye opp i den nåla. Etter min mening er dette et innstrument som BMW burde fjerne fra sine biler for mange år siden. Se på forbruket totalt sett ved småkjøring, bykjøring og langkjøring. Først da kan du få ett inntrykk av forbruket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oldereide93 Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2013 Nei, jeg gjor ikke det i starten men så fant jeg ut atte forbruket blei betraktlig mye større. Setter stor pris på om noen kan fortelle meg hva det kan vær Viss ingen har noen hint å komme med får eg ta den til eit verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Den nålen er bare en "ca-måling" vis vi kan kalle det for det. Ta å fyll full tank og kjør, fyll så på igjen og regn ut forbruket.. Vis det fremdeles er altfor høyt, ta en diagnose! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oldereide93 Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2013 Har lurt ein stund på om det kan være fordi det er så kalt ut, men den var ikke slik tidligere i vinter. men fekk beskjed om atte skulle se når det ble varmere i været å se om forbruket blei mindre da. Trodde det var noe med kaldstarten som gjor atte den bruke mer drivstoff Hørt mye snakk om bensinfilter og luftfilter å luftmengdemåker og lignende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Som julianv sier, Så ta en diagnose. Det med å prøve ut ting og tang kan fort koste mye! Diagnose er det beste å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå