turbo1991 Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Heisann Har lest litt rundt på nettet osv at E46 M3 2001 mod har hatt motorproblemer, er dette et problem som disse bilene har vært veldig plaga med eller bare enkelttilfeller? Driver å skal handle slik bil med km fra 100 000 - 130 000, er dette noe jeg burde tenke veldig på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Min fikk ny motor ifra BMW på 60 000KM. (enda under garanti på det tidspunktet). Vet ikke hva som er den "kjente feilen".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Er vel noen S54 som har hatt ovale sylindre, har forårsaket oljeforbruk etc. Hva annet som kan være typisk vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Rådelager på 2001 modellene. Bakerste rådelageret fikk ikke nok smøring, og dermed kvelda = rådebank. Dette ble byttet på garanti og jeg tror de fleste modellene som var rammet av dette skal habyttet. Men hvis du kjøper deg en bil, så kan du ringe BMW Norge og oppgi chassis nr, de skal kunne fortelle deg om 1: bilen din er rammet av problemet 2: om bilen har vært fikset 3: om ikke, kan bilen din leveres inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 så alle med E46 m3 kan få splitter ny motor dersom den ikke har vært byttet før og "tallene" sier at den bilen har motor som kan være rammet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Ja, Det er en viss løpetid på det dog. For mer info ring BMW Norge EDIT: Nei. Hvis den ikke har rast, mene r innenfor tiden, og riktig prod.serie så fikser de. Hvis den er rast, så får du ny motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Er jo ikke en eneste S motor som ikke får rådebank, Flaut av BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 2001 mod hadde trange for trange lagerklaringer. Men dette er ikke ett problem lenger for di som ikke har rast nå har kommer ikke til og gjøre det pga dette heller.Og di som har rast har fått ny motor. Ang det med ovale cyll er en myte syns jeg. Har noen fått bekreftet dette av bmw? Dette kommer vel av den filmen som hpf la ut på youtube. Di la ut den filmen for og vise hvor extremt nøye di er med sine motorer og brukte da en gått brukt blokk og viste hvordan di stresshona mm. Er det noen som har målt sine cyll og sjekka om di er ovale?og er det ett problem od cyll er 0.01mm oval? Neppe..og si att dette er ett problem med s54 blir feil for den er garantert ikke verre en noen andre av bmw motorene. Og min erfaring er att bmw motorer er noe av det bedre orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Er ikke dette fikset på facelift ( 2003 ) mod.? Har også lest om dårlige motorer til e46 m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Dette er fikset på 2002 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Godt og vite ved fremtidig kjøp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå