Star33 Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Hei Søkte litt i forumet om hvordan man kan få blanke baklys igjen.. Har noen facelift baklys (cellis). Som er ganske så matte og tenkte og få dei blanke igjen. Så da var spm er det noen som har gjort dette med gode resultater og kva brukte dere. Brukte dere rubbing eller våtslipepapir type 1200 til 1500 og kva fikk du dem til og bli blanke igjen... Tipps mottas med veldig stort takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Jeg gjor dette med frontlyktene på e39'en min. Startet på 1500 kornet våtslipepapir og så 2000 for å avslutte med 3000 og myye polering med en slik autosol kromglans polish. Ble ganske greit, men det finnes spesielle kit til dette på f.eks ebay som koster sikkert det samme og er muligens mindre jobb. En del maskering ble det også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Jeg brukte megwaier (sorry skrive måten men når dem skal ha et sånt navn kan dem ikkw forvente noe annet ) headlight restoration kit. Følger med ei kuse til borremaskina og slipemiddel. Har prøvd det på flere baklykter og det funker knall Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Hmm. Kor får du tak maquier da hahah like bra skrivemåte på meg og. På mekonomen eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Trenger ikkje maskering fordi lykta er ute. Driver og oppgraderer til facelift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Maguire får du på bilxtra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Meguiars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Jeg la på en blank film etter en god rens av plasten. Litt knotete å legge på fiilmen med tanke på varmepistol og strekning av filmen i kurvene på lykta, men om du får noen som driver med foliering til å gjøre det så vil de være blanke lenge. Om der er lov vet jeg ikke, men min bil gikk gjennom periodisk kontroll hos NAF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekke Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 <- Filmkan kjøpes her http://www.bsbildeler.no/?pno=224148 eller her http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... er/1683223 Har kikka litt ang fiksing av plast lykter i det siste, virker som dette kittet er et veldig greit alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 Stakk ein tur på mekonomen på Åsane eg og fikk kjøpt meg Turtle wax headlights restore kit,, Tok meg ein time med litt pussing og gnukking... Og veit du kva,, DEI ER SOM NYE NÅ.. Prisen på settet var ikkje avskrekkende heller 197 kroner.. Men følg bruksanvisningen til punkt og prikke. Hos meg så funka det veldigt bra... Så no er det bare ut og montere dei nye cellis baklyktene (gleder meg som ein unge ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Tips om lykterestaurering kan leses av gutta som kan det på www.dcn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå