Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Har en 320dat E91. Har akkurat fått beskjed om at det ikke er lett å oppgradere lydanlegget uten at det koster skjorten og boxeren (25-30 store lapper) Er dette virkelig fakta? Går det ikke an å få litt mer trøkk for en mer normal pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Hvem fikk du beskjed om dette av? Og hva innebar det tilbudet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Du har blitt lurt, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Du har blitt lurt, heldigvis Høres bra ut... Og hva er løsningen(e)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Jo det går an å få mer futt i lyden i bilen din. Ikke noe problem det. Men hva er budsjettet ditt, hva vil du oppnå? (Mer bass eller konsertfølelse, eller hva?) Og hva har du allerede blitt tilbudt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Jo det går an å få mer futt i lyden i bilen din. Ikke noe problem det. Men hva er budsjettet ditt, hva vil du oppnå? (Mer bass eller konsertfølelse, eller hva?)Og hva har du allerede blitt tilbudt? Ble tilbudt en aktiv sub i stepphjulbrønnen eller så ble det storombygging... Bare sub er ikke interessant. Hva jeg ønsker... Ja hva skal jeg si... Når det kommer en godlåt vil jeg kunne dra opp volumet og digge.. Slik det er nå så når jeg ikke diggenivået før det blir skurr i høyttalerne... Budsjett... Tja... Vil vel i allefall ikke bruke over 10 store gjerne mindre... Så at det eksisterer noen pakker på nettet der man bytter ut originale høyttalere og forsterker... Det var 3 pakker... Ca 4000,- uten forsterker, 6000,- + og i underkant av 10 000,- Ønsker en skikkelig oppgradering men diskret. Har ikke lyst eller plass til noen kasse bak i bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 hvilken høyttalerpakke har du originalt? Sees enkelt i utstyrslista. Om du ikke har den kan du sjekke om du har diskanter eller ei i dørene forran. Basispakka har ikke diskanter samt alle elementene er koplet rett til head unit'en. Om du har 676 HiFi pakka som er ett steg opp så har du diskanter i dørene foran (og bak, avhengig av årsmodell) pluss en ekstern forsterker i bagasjen. Sistnevnte er enkleste utgangspunkt for oppgradering, men ikke noe must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 hvilken høyttalerpakke har du originalt? Sees enkelt i utstyrslista. Om du ikke har den kan du sjekke om du har diskanter eller ei i dørene forran. Basis pakka har ikke diskanter samt alle elementene er koplet rett til head unit'en. Om du har 676 HiFi pakka som er ett steg opp så har du diskanter i dørene foran (og bak, avhengig av årsmodell) pluss en ekstern forsterker i bagasjen.Sistnevnte er enkleste utgangspunkt for oppgradering, men ikke noe must. Ja det var det jeg fikk opplyst...at det var verre med mitt anlegg...Har ikke den hifi pakken og da ikke diskantene. Og som du sier så var problemet at alle elementene er koblet til Head unit'en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Noe av det enkleste og billigste du kan gjøre er dette: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=505654 Kommer på rundt 3-4000, alt er plug & play og levert av BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Blir litt mer jobb med kabling når man har basispakka da du må hente signal fra head unit'en og trekke bak til bagasjen der det er mest praktisk å putte forsterkeren. Det finnes ferdiglagde kabelkit, følger med om du går for et oppgraderingskit av noe slag. Jeg har ikke så mye erfaring med hva som er bra/dårlig av alle disse kittene. Får vel OEM BMW Alpine kit men jeg vil tro at dette er dyrt i forhold til andre kit (nettopp pga at det er OEM). Edit: Ser awt kom meg i forkjøpet. Og jeg tok feil i min antagelse mtp på pris. Som med mye annet er det som oftest en viss link mellom pris og kvalitet, så jeg tror nok ikke du drar skinnet av pølsa med dette Alpine kittet. Men det blir helt sikkert endel bedre enn det du har nå så det kan godt tenkes dette er alt som trengs for at du blir happy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Var ikke så dumt det alpine greiene... Kan absolutt bli aktuelt... Men det blir litt mikkmakk med å legge opp skjønner jeg. Disse diskantene blir plug and play selv om man ikke har diskantene fra før? Ellers så er jeg også interessert i andre alternativer. F.eks. kit der man oppgraderer suben også. Er det forresten noen som vet om noen som kan ta seg av monteringen i Bergensområdet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Alpine-kitet skal faktisk være ganske så bra med tanke på prisen, og jeg har lest flere steder at man skal slite med å finne noe som gir like mye for pengene. Kommer selv til å gå for dette kitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Mtp på elementene under setene så kan du jo fint bytte ut de til f.eks. Earthquake SWS, i tillegg til å putte inn Alpine pakka. Du har 6.5" under setene nå så gjør seg sikkert bra å bytte de ut med noen 8". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harlex Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Mtp på elementene under setene så kan du jo fint bytte ut de til f.eks. Earthquake SWS, i tillegg til å putte inn Alpine pakka.Du har 6.5" under setene nå så gjør seg sikkert bra å bytte de ut med noen 8". Dette høres meget bra ut.... Dette kan bli en løsning. Den nye forsterkeren fra alpinpakken driver jo sub-ene også så da er det vel håp om litt trøkk på bassen også.... Men er 8" sub plug and play under setene eller krever det tilpasninger? Så var det montering igjen... Jeg kan ta det selv men har mer lyst å få det gjort....må vel av med begge forsetene, baksetet og diverse detaljer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Jeg trodde 6.5" satt i samme "kasse" som 8", men med en slags brakett. Etter endel googling ser det ikke ut til at det er slik. Så da er det ikke plug & play å bytte ut med 8" dessverre. Edit: Joda, 6.5" er originalt installert i identisk kasse som 8", med en adapterplate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå