Z1 Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Hvor ble det av BMW i taxi ?? For ikke lengesiden så var det mange E 60 som taxi i oslo , men nå er dem borte ....... Tåler dem ikke dette ?? Er Benz virkeli bedre ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Er vell bare 2 år garanti på bmw som taxi, og derfor blir de byttet etter to år. Kanskje mercedes er teknisk bedre, eller kanskje de har en bedre avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Selvsagt er ikke Mercedes bedre, men BMW sitt service tilbud ovenfor drosje eierene er ræva i forhold til MB, Toyota og Volvo. Dette er årsaken til at det ikke går så mye BMW som taxi i Norge, importøren har nok med privatmarkedet alene og ser tydelig ikke noe vits i å satse på drosjemarkedet. Men det finnes byer hvor lokal forhandleren alene gir bra tilbud på BMW som drosje, bla i Kristiansand hvor det går riktig så mye BMW taxier. Men BMW vil nok aldri bli noen stor taxileverandør uansett, til det så er bilene alt for upraktiske i forhold til de mer romsligere Mercedesene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Litt ot men tok en F11 taxi til jobb her om dagen(var litt seint ute) og herregud så mye bedre denne var å sitte i enn disse w212 og prius. Har kjørt mye F10/11, men aldri sittet baki, ny opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Var mye volvo en tid også men borte er dem å ....... Benz har 300 km garanti på taxi . Men hvor ble disse god bilene av . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Spurte min far som er taxieier om dette, og det er fordi BMW har for dårlig garantiording til taxi. MB sin ording er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Er da litt bmw taxi i grenland. Men er nesten mest mb.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Spurte min far som er taxieier om dette, og det er fordi BMW har for dårlig garantiording til taxi. MB sin ording er bedre Spurte naboen min som er taxi eier med tre biler om dette, årsaken er de veldig gode garantiene Mercedes gir. Han har handlet såpass mye biler også så han får ekstra gode priser på bilene og utstyr også, så godt at det er idioti økonomisk sett for han å gå til ett annet merke. Mercedes slutta han å like for over 20 år siden og privat så sverger han til Audi, likevel så har han tre W212 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Du får også taxi-biler fra fabrikken hos Mercedes. Stivere fjæring bak, skinn og annet basis-utstyr som standard, og dette til en gunstig pris. Her i Bergen har også BOS egen taxi-avdeling, der drosjene får rask service og deleskift. Dette er enormt viktig hvis man regner en omsetning på ca 7-8.000 i døgnet. Er ikke kult å miste over 50.000,- i omsetning fordi bilen må stå en uke og vente på verkstedstime. Hvorfor BMW ikke satser på drosjemarkedet er for meg helt uforståelig. Er vannvittig mye penger å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Image Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Image Er vel kanskje noe i det, men virker ikke som BMW sitt "image" er like sterkt i dag til at det burde stå i veien for å tjene store penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Spurte om hvorfor det ikke var bmw taxi i hamburgh sist jeg var der , og han som kjørte bare lo og sa at VW hadde bedre ordning enn bmw. og at dem ikke tålte noe serli over 200 000 tkm . A 111 i oslo hadde en 530 xi ,der ble det bytta motor og gear på ca 200 t km , men kjører nå en japansk bil . Han er medlem her inne men husker ikke bruker navnet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 BMW er derimot strekt inne i å levere utrykkningsbiler til både ambulanse, politi og brannvesen. Særlig i Tyskland, Sveits og England er BMW veldig populære som politibiler og det har sine krav som er strenge de også, Mercedes er ikke mye brukt som Politibiler. Kun i Norge hvor ML og GL har blitt populære Kommando og innsatsleder biler sammen med de større USA SUVene (MB Vito er mye brukt av Politiet men dette er Mercedes nyttekjøretøy og så vidt jeg vet er det personbilene vi snakker om her). Sverige skal også ta i bruk BMW som politibil som en erstatter for Saab som de ikke lengere får tak i, i Norge så er E9x og F1x blitt populære som sivile politibiler. Har til og med sett BMW har blitt brukt som Highway Patrol i USA, var en E60 550i I flere land i Afrika så er gamle E34 mye brukt som Politibiler, det sier litt om slitestyrken på disse bilene... I Tyskland og andre europeiske land så brukes BMW mye som legebil og som mannskaps bil for brannvesen, da i hovedsak X modellene Mulig vi får se uniformerte BMWer her til lands også når myndighetene snart innser at VAG ikke er veien å gå i ett yrke hvor pålitelighet, kvalitet og funksjonalitet er meget viktig Forøvrig så er taxiparken i München sterkt preget av BMW, der vil jeg si at det er MB og BMW som er mest populære. Nå har helt sikkert BMW ordnet en grei spesial avtale i hjembyen sin men likevel, bare det satses på merket så er dem fullgode som Taxi. Det at en BMW sjelden går over 200 000 km mens en VW lett gjør det, kjøper jeg ikke. Det må ha vært en drosjesjåfør med ekstremt lite peiling.... Spørsmålet er for min del, vil jeg at merket mitt skal bli kjent men en lampe på taket? Ett klart og rungende nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Tror heller IKKE VAG er noe bedre . A111 har nok noe mere peiling enn hva du tror , Som politi biler så har møller fått mye mere og gjøre. Går benz i alle varianter som politibiler her i byen. Vet at BMW har et stort marked i statsministerens kjøretøyer. Vet også at det på di bilene og dem som går på slottet så bytter dem motor/gear/diff på 200 tkm . dette pga dem ikke vil ha noe havari med disse bilene . Har selv jobbet med dette så det er ikke noe jeg tror. Han A111 hadde ikke andre sjåfører på sin bil , han byttet en Benz 300 (210) i en ny 530xd (E61) Og mente at bmwen var mye bedre og kjøre ,men det holdt ikke og at servicen ikke var like god som på Benz. BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW Årsaken er de helt på trynet urimelige kravene til Politiet. Hvis jeg ikke husker feil så skulle bilene ha diesel motor, firehjulsdrift, klare 0-100 på minst 9 sekunder med 250 kg last om bord og de skulle ikke koste mer enn 750 000,- stykket ferdig utstyrt Volvo tilbød egen politiversjon av XC70 som hadde passet ypperlig, men for dyr. BMW tilbød sin politiversjon av den gang E61 530XD, men for dyr, Ford tilbøy sin Mondeo med 2,5 Turbo femmer som var innenfor prisen men uten firehjulsdrift og med bensin. Så det ble VW Passat til slutt, den var litt dyrere, hadde diesel og firehjulsdrift men 2,0 TDien på 170 hester klarte ikke de "fysiske" krava. Politifolkene har klaget over dårlig kvalitet og problemer særlig med DSG kassene, bilene sliter også veldig i de fylkene som opplever sterk kulde. Politifolkene klager over start vansker og at de ikke har kraftig nok varmeapperat da disse bilene er utstyrt med mindre varmeapperat for å få plass til all den ekstra elektroniske utrustningen en politibil krever. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå