Gå til innhold

Ang bytte baklykter fra preface til facelift på E39 touring


Star33
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,,

Har nettopp montert Celis baklykter på min touring Dei indre var bra ingen feilkode, men på dei yttre var det blinking i lykt og feilkode, Søkte litt rundt omkring her inne, der det står du må reise av og koble av lyssjekken, eller kjøpe ny lysmodul,

Kvifor ikkje gjere det litt billigere og heller sette på noken motstander på ledningen i staden, var på mekonomen i åsane og fikk tak i to motstander for 100 kr.. må da vere betre det da enn og surre med lysmodul og pæresjekken som eg tenker kan koste litt viss du ikkje har det sjølv heime eller har ein god kamerat som har det,,,

Så har du litt peiling på det med straum so må no dette vere det enklaste trur eg,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kjennskap til hvordan resultatet blir med motstander, men jeg vet at om du drar til et verksted som kan BMW, og bruker verktøy av typen AutoLogic eller lignende, så er det en 5min jobb å fjerne pæresjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel og bra, men kan du kun fjerne pæresjekk bak eller er det heile bilen,,, med ein motstand er det slik at bilen trur at det er ei vanlig pære der pga den bruker samme strøm som ei 5 w pære,,, eineste bakdelen er vel at den blir varm so du må tenke på kor du monterer motstanden,,,,, men er det noen her i bergen som kan hjelpe meg med og fjerne pæresjekken då ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen andre som anbefaler dette ? Er det noe negativt med dette? Har hørt at du må ha ny lysmodul mtp led delen som er i facelift lyktene samt at i tillegg må de kodes hvis ikke tror bilen etter ca 100km at den er stjålet/tukla med km telleren...

Men hvis ingen andre har noe teknisk negativitet mtp disse motstandene så tror jeg at jeg vil prøve dette også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæresjekk er enten av eller på, så blir dessverre hele bilen.

Dette er feil, på min kan jeg skru av på hver eneste pære utvendig.

Tror det gjelder for alle modeller.

Om du ikke har eller kjenner noen som har utstyr for slikt så er det vel greiest og bruke motstand.

Men om du vil ha alt "orginalt" så deaktiverer du pæresjekken.

Jeg tror ikke man trenger og bytte LCM heller, da det er pæresjekken som gjør at det blinker og flimrer. På min 2003 mod, er pæresjekken deaktivert fra fabrikk på baklysa. Derav misstanke om at det er kun pæresjekk som utgjør forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man må bytte LCM, tror det er nok og deaktivere pæresjekk på baklysa.

Men jeg har aldri testet dette, så kan ikke garantere det 100%.

Er vel ikke noe spesielt negativt med motstand så vidt jeg vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal montere facelift lykter å lurer derfor på hva jeg må gjøre i tillegg for å unngå:

Flimmer

Pæresjekk

Kmstand juks melding

Jeg har prøvemontert å kun opplevd flimmer. Dette kan fjernes med motstander - greit

Pæresjekk har jeg ikke opplevd og heller ikke sistnevnte km juks men det er kanskje fordi at det skjer etter x antall km kjørt (opptil 100km har jeg hørt)

SÅ, det eneste jeg trenger svar på er mtp denne kmstand juks greiene som kan oppstå. Jeg har ingen my lcm og ønsker ikke kjøpe HVIS jeg ikke trenger da de koster fort en høvding og 2-3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...