Gå til innhold

Hvor få tak i pipe/verktøy til å demontere hjullager

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Skal demontere hjullager i bakstillingen på min E36. Der sitter det en 30 mm 12 kant mutter. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en pipe som passer til denne, og hva heter den? Er det utvendig torx? Får man den på Biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker en helt vanlig pipe. Bare på se at det er en som ser ut som den hazet pipa og ikke mutter form innvendig. Biltema, thorsov++ har det til under 100,-

Er ofte i 3/4" så kjøp med en overgang til 1/2" hvis du ikke har latmanns arm/skrale i 3/4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal demontere hjullager i bakstillingen på min E36. Der sitter det en 30 mm 12 kant mutter. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en pipe som passer til denne, og hva heter den? Er det utvendig torx? Får man den på Biltema?

Jeg kjøpte på biltema, funkerte fjell for og demontere hjullageret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en helt vanlig ørten-kantet pipe jeg fant i verktøykassa, men den vil vel gjerne sitte godt pga låsehakk i mutteren, så jeg juksa og benyttet meg litt av pneumatikk :P Om jeg husker riktig så er ikke den strammet med all verdens moment så det skal vel gå greit med håndmakt om man bøyer ut det som er bøyd inn i låsehakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe spessielt her, har selv som nevnt bare brukt en helt vanlig 1/2" pipe fra mitt biltema skrallesett. Denne er somregel ikke noe problem, selve drivakslingen kan derimot bokstavelig talt sitte ut av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...