Kvasi Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 At lagrene må byttes hele tiden er fritt oversatt til norsk av meg, fra en samtale jeg hadde med en særs IX-kyndig kar hos Ground Control. http://www.ground-control-store.com/products/index.php Min var ikke senket mer enn 40mm så hva det innebærer i praksis vet jeg ikke. Jeg syns du bør ha på den originale plasten btw.
Gravstein Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Min ix var senka med 40mm H&R og hadde vell 240 000km på klokka. Var strøken i drivverket Har mye med hvem som har hatt bilen og hvordan den har blitt kjørt. IX er sterkere en hva folk tror
thorkel Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 En rask oppdatering fra gårsdagens arbeid. Benyttet muligheten til å rydde og sortere når det først var strålende vær og t-skjorte temperatur. Oversiktsbilde... Noen som vet hva slags lykter dette er? Og så over til det jeg har gjort tidligere, som har manglet bilder. Glassblåst og lakkert. Grovvasket. Rødfarge samt glassblåsing av toppdeksel og div. andre deler til motoren står for tur. I tillegg har jeg bestilt mansjetter til alle drivakslinger, og de er på vei fra Tyskland. De har vist gått ut av produksjon og det er kun få igjen på lager hos BMW. Litt flaks må en ha! Fun-fact: E30 iX ble produsert i 34,862 eksemplarer - E30 Rwd ble produsert i 2,309,479 eksemplarer. Heller mer og mer mot å holde bilen utseendemessig orginal, med senk og BBS LM felger. Nå er det bare å komme seg på flyet til Bergen, og det er eksamenstid i morgen!
thorkel Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 Brått gått noen uker siden forrige oppdatering. Det har ikke skjedd så mye siden sist, annet enn å få bilen opp på støttebukker og innkjøp av flere deler til motoren. Når bilen var oppe på støttebukker fikk jeg mulighet til å inspisere under bilen, og fant ut hvor det er rust. Kommer ikke til å fjerne mer understellsmasse enn nødvendig for å få tatt det som er av rust. Så her er det frem med varmepistol, skrape og sandblåser. Neste lønning blir det innkjøp av de siste delene jeg trenger til motoren. Ny vannpumpe, pakninger og simmeringer. Ser frem til påskeferie, og mer tid til å jobbe på bilen!
tommyheimberg Skrevet Mars 20, 2013 Skrevet Mars 20, 2013 De lyktene er orginale facelift lykter:-), følger med her:-), øs på med bilder!!
thorkel Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Skrevet Juni 7, 2013 Det er fortsatt liv i prosjektet! Er vel på tide med en liten oppdatering... Siden sist har det skjedd mye på motor-fronten og den er klar for sitt gamle hjem. Før den tid gjenstår det bare å pusse ferdig motorrommet, så det kan lakkeres. Her har jeg nå blitt ferdig med å fjerne div. unødvendige braketter og har fått på syre-grunning. Skal også gå over og renske ledningsnettet for diverse gode løsninger som har kommet til i løpet av bilens levetid. Les stereo, og alarm med sentrallås. Utover det har jeg fått tak i nye bremser fra IE, forøvrig en behagelig opplevelse. Åtte dager etter bekreftet bestilling, ble delene hentet på mitt lokale postkontor. Bilder kommer i kveld!
tommyheimberg Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 Skjer d noe her? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
thorkel Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Skrevet Juli 21, 2013 Huff, flaut. Men her er tre bilder av motorrommet. Begynner å nærme seg lakkering!
thorkel Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Godt nytt år alle sammen! Siden i sommer har det ikke skjedd så mye med prosjektet, siden jeg kjøpte meg en 2002 som har fått mesteparten av oppmerksomheten. Den er nå parkert for vinteren og jobben med å finne de nødvendige delene for å få iXen på hjul startet for noen måneder siden. Det som derimot har skjedd er å montere bremserør, her har jeg fått god hjelp, så han som har hjulpet meg må få æren for at dette gikk i orden. Nye bremser bak, håndbrekkwire og bremsesko til håndbrekket er også på plass. Det neste på planen nå er å få på plass maskinisten og drivverket, dette står klart til montering. Deler jeg er på utkikk etter er: - Kupevifte (må sjekke om det er den store eller lille versjonen) - Bensinpumpe (den som ikke er i tanken) - Kuleledd til styringen (det gamle er skadet etter forrige eiers demontering) Sikkert noen småting som jeg har glemt i farta, men dette er de tingene jeg trenger for å jobbe videre, velger å montere kupevifta før motoren av enkelhetsgrunner. Det er også noen reservedeler til overs: - LMM x 2 - Coiler - Motorstyringer (må sjekke delenummer) Bilder kommer!
thorkel Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Skrevet Januar 10, 2014 ting tar tid er vell noe man pleier å si Lett! Du har vel ikke, tilfeldigvis, noen av delene jeg trenger?
janerik171187 Skrevet Januar 10, 2014 Skrevet Januar 10, 2014 har en bensinpumpe snart, skal bytte den på turbo'n til en som flower mer, tenker du kuleleddet som er mot tannstanga? isåfall har jeg 99% sikkert. om endeledd så er jeg ikke sikker. kupevifte er jeg usikker, finn ut typen du trenger, så kan jeg se, tror jeg har et par vifter.
thorkel Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Skrevet Januar 10, 2014 har en bensinpumpe snart, skal bytte den på turbo'n til en som flower mer, tenker du kuleleddet som er mot tannstanga? isåfall har jeg 99% sikkert. om endeledd så er jeg ikke sikker. kupevifte er jeg usikker, finn ut typen du trenger, så kan jeg se, tror jeg har et par vifter. Strålende. Er kuleleddet jeg tenker på. Bensinpumpa jeg trenger er den som ikke sitter i tanken, men på førersiden under baksete. Skal ta meg en tur i garasjen og måle litt, så gir jeg deg et pling på telefonen i løpet av helgen.
janerik171187 Skrevet Januar 10, 2014 Skrevet Januar 10, 2014 Strålende. Er kuleleddet jeg tenker på. Bensinpumpa jeg trenger er den som ikke sitter i tanken, men på førersiden under baksete. Skal ta meg en tur i garasjen og måle litt, så gir jeg deg et pling på telefonen i løpet av helgen. er utvendige pumpa jeg har (preface pumpe) tenker kuleledd som i selve styrekulene da? endeledda indre/ytre, de som går fra tannstanga og ut til hjulene,
thorkel Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Skrevet Februar 2, 2014 En liten oppdatering er på sin plass! Har hentet meg noen deler hos Jan Erik, som tok seg tid til å lete gjennom delelageret han har. Så kom hjem med mer ting, smådeler som vil gjøre livet enklere ved montering, enn det jeg hadde avtalt å hente. Kupeviften ble testet på stedet og fikk seg en rask rens før den ble montert på bilen. Før jeg startet på bensinsystemet, og festebraketten til bensinpumpa, som trenger en liten oppfriskning etter at vær og vind har satt sitt preg på den over årenes løp. Skal fortsette på braketten i dag. Så da får jeg ta meg en runde med kamera og ta bilder av de tingene som er gjort siden sist det var en oppdatering med bilder. Stay tuned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå