Gå til innhold

Har du orginal E30 M-tech1 eller M-tech 2 ?? **SE HER**

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen plass man kan finne ut hvor mange eksemplarer av E30 M-tech1 / 2 som ble solgt orginale i Norge?

Driver og ser litt, spesielt etter E30 med M-tech1. Kryssjekker med chassi.nr og på http://www.bmwvin.com for å se utstyrsliste. Har ikke funnet noen som står med M-tech1 i utstyrslista.

Noen som kan hjelpe meg? Er litt intr i å finne ut hvor mange orginale biler som finnes i Norge, noe som kanskje er som å lete etter nåla i høystakken.

EDIT: Kan de som har en orginal E30 M-tech sende meg en PM med skilt.nr, slik at jeg kan lage en liste over biler?

Om du er usikker, så skriv inn reg.nr på http://www.vegvesen.no under "EU-kontroll"

Ta de 7 siste tall/bokstaver i chassi.nr

Gå inn på http://www.bmwvin.com

Skriv inn de 7 sifre/tall fra chassi.nr og skriv koden under før du trykker enter

Skilt.nr vil ikke bli publisert her (med mindre eier vil det), men årsmodell og motortype samt om det er M-tech 1 eller M-tech 2 vil jeg gjerne føre i en liste her..:) Også om bilen er norsk eller import, om det er greit for eier.:)

Liste over biler i Norge

1. BMW E30 325i 1985 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: LH 54445

2. BMW E30 325i 1986 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: AJ 27574

3. BMW E30 325i 1990 M-tech2. Importert. Regnr: BR 55284

4. BMW E30 325i 1986 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: XX XXXXX

5. BMW E30 325i 1989 M-tech2. Importert. Regnr: BR 99654

6. BMW E30 325i 1987 M-tech1. Norsk bil. Regnr: TV 49716

7. BMW E30 318is 1990. M-tech2. Importert.

8. BMW E30 325i 1986. M-tech1. Ny i Norge. Reg.nr: AX 49713

9. BMW E30 316/325e 1985. M-tech1. Reg.nr: SP 72605 (316 bakpart som skjøtet med org M-tech1 bil.)

10. BMW E30 325i 1989. M-tech2. Import Reg.nr: JD 62817

11. BMW E30 325i 1989. M-tech2. Import Reg.nr: HT 10807

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Blir vel vanskelig da sikkert det er veldig få solgt i norge, men sikkert noen som er blitt importert

Faktisk ikke. E30 325I og IX solgte i bøtter og spann i Norge og særlig mot slutten av 80 tallet, jappetiden vettu :wink: Samme med E32 og E28 M535i, overraskende mange av disse har BN skilter og regnummer som tilsier at de er solgt nye i Norge :)

Skrevet

Tjo, de solgte nok godt, men det spørs hvor mange kjøpere som kom ut med gliset fra øre til øre med en M-tech1 / 2 på papiret :) Mange BN-regga ja.. Samtidig som DE også er litt "vanlig" har jeg inntrykk av, men mulig jeg tar feil der.

Hadde uansett vært morsomt å fått tak i info om hvor mange som ble solgt med som orginal M-tech bil.

Mulig jeg må prøve og få kontakt med BMW Norge på et vis, for å høre om de kan ha tall/oversikt over noe slikt :)

Skrevet
Samme med E32 og E28 M535i, overraskende mange av disse har BN skilter og regnummer som tilsier at de er solgt nye i Norge :)

Finner du en norsksolgt E28 med M-plast i dag, er sjansen stor - svært stor - for at den ble født som 518i og har gjennomgått en viss modifikasjon senere.

528i var en langt vanligere bil enn 535i/M535i, men ganske få har overlevd.

Men at BN-skilt var populært allerede dengang, ser det ut til å være liten tvil om. :)

Skrevet
Hadde uansett vært morsomt å fått tak i info om hvor mange som ble solgt med som orginal M-tech bil.

Mulig jeg må prøve og få kontakt med BMW Norge på et vis, for å høre om de kan ha tall/oversikt over noe slikt :)

Jeg har ikke lyst til å være negativ, men har litt vansker med å se for meg at BMW Norge er interessert i å dele dette med deg. En helt annen ting er om de i det hele tatt sitter på en slik oversikt. BMW Norge har vel gjennomgått noen omstruktureringer siden sent 80-tall, men kanskje det ligger en støvete pappeske hvor det du er ute etter ligger lagret på en sånn en:

8r0ovbz6jfo06t7c2gje.jpg

Selv tror jeg relativt sett ganske få E30 ble solgt med M-tech fra fabrikk i Norge. Datidens prising av ekstrautstyr kan ta sin del av skylden. Siden dette var populære bruktbiler, begrenses også antallet som har overlevd. :(

Skrevet

Nei, negativ er kanskje ikke ordet, men realistisk, det er nok mere sant av det du skriver. Men jeg har uansett litt lyst til å sende den en mail, eller ta en telefon for å spørre. Har postet en tråd på BMWCCN sitt forum også, og der er det (kanskje) en litt eldre garde som kan sitte på info eller ha muligheter til å gå noen bakveier for å finne ut om det er mulig.

Tror nok også det er solgt få eksemplarer med M-tech fra fabrikk, da spesielt M-tech1.

Det startet med at en kompis lurer på å kjøpe en E30 325. Den er nå ødelagt med Rieger-styling og div ymse stygge deler, men selger hevder det er en orginal M-Tech1 i utgangspunktet. Skrev inn reg.nr på www.vegvesen.no, fant chassi.nr og tok de syv siste sifre der og skrev inn på www.bmwvin.com. Der kom det opp at bilen er solgt ny i Norge, samt to tre andre ting som soltak og thermisk rute eller noe slikt.

Så prøvde jeg reg.nr til en M-tech2, tastet inn på samme måte, og da kom det opp følgende som var relatert til M-tech:

S333 M TECHNIC SPORTPAKET

S704A M SPORTFAHRWERK

S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II

Skrevet

Min er solgt ny i Norge.Den har kode s333 M TECHNIC SPORTPAKET og S704A M SPORTFAHRWERK pluss sportseter og div annet utstyr... :D

Skrevet
Tenker på M-tech med interiør, eksteriør og understell :)

Og din er M-Tech 1 ? :)

Regner med det er org M-tech1,siden den er oppgitt med det i utstyrslisten. Den er også solgt ny i Norge.Den er produsert i mai 1986,men er registrert feb 1987 tror jeg det var.... :)

Skrevet

Ja, det spørs da, hvor mange som hiver seg på med info..!

Om noen vet de har en org M-tech E30, send meg gjerne en PM med reg.nr slik at jeg kan ordne meg en liste!

Det er selvfølgelig ikke tvang, men hadde vært morsomt å funnet det ut :)

Skrevet

Jeg kan bidra med denne som jeg så i sommer, er ikke dette en M-tech 1? Herlig strøken 1990 E30 325IX, kjøpt ny i Kristiansand ser det ut som :)

fpf7tl8fqr8ktrucvye6.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...