Gå til innhold

Har du orginal E30 M-tech1 eller M-tech 2 ?? **SE HER**


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen plass man kan finne ut hvor mange eksemplarer av E30 M-tech1 / 2 som ble solgt orginale i Norge?

Driver og ser litt, spesielt etter E30 med M-tech1. Kryssjekker med chassi.nr og på http://www.bmwvin.com for å se utstyrsliste. Har ikke funnet noen som står med M-tech1 i utstyrslista.

Noen som kan hjelpe meg? Er litt intr i å finne ut hvor mange orginale biler som finnes i Norge, noe som kanskje er som å lete etter nåla i høystakken.

EDIT: Kan de som har en orginal E30 M-tech sende meg en PM med skilt.nr, slik at jeg kan lage en liste over biler?

Om du er usikker, så skriv inn reg.nr på http://www.vegvesen.no under "EU-kontroll"

Ta de 7 siste tall/bokstaver i chassi.nr

Gå inn på http://www.bmwvin.com

Skriv inn de 7 sifre/tall fra chassi.nr og skriv koden under før du trykker enter

Skilt.nr vil ikke bli publisert her (med mindre eier vil det), men årsmodell og motortype samt om det er M-tech 1 eller M-tech 2 vil jeg gjerne føre i en liste her..:) Også om bilen er norsk eller import, om det er greit for eier.:)

Liste over biler i Norge

1. BMW E30 325i 1985 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: LH 54445

2. BMW E30 325i 1986 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: AJ 27574

3. BMW E30 325i 1990 M-tech2. Importert. Regnr: BR 55284

4. BMW E30 325i 1986 M-tech1. Ny i Norge. Regnr: XX XXXXX

5. BMW E30 325i 1989 M-tech2. Importert. Regnr: BR 99654

6. BMW E30 325i 1987 M-tech1. Norsk bil. Regnr: TV 49716

7. BMW E30 318is 1990. M-tech2. Importert.

8. BMW E30 325i 1986. M-tech1. Ny i Norge. Reg.nr: AX 49713

9. BMW E30 316/325e 1985. M-tech1. Reg.nr: SP 72605 (316 bakpart som skjøtet med org M-tech1 bil.)

10. BMW E30 325i 1989. M-tech2. Import Reg.nr: JD 62817

11. BMW E30 325i 1989. M-tech2. Import Reg.nr: HT 10807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir vel vanskelig da sikkert det er veldig få solgt i norge, men sikkert noen som er blitt importert

Faktisk ikke. E30 325I og IX solgte i bøtter og spann i Norge og særlig mot slutten av 80 tallet, jappetiden vettu :wink: Samme med E32 og E28 M535i, overraskende mange av disse har BN skilter og regnummer som tilsier at de er solgt nye i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo, de solgte nok godt, men det spørs hvor mange kjøpere som kom ut med gliset fra øre til øre med en M-tech1 / 2 på papiret :) Mange BN-regga ja.. Samtidig som DE også er litt "vanlig" har jeg inntrykk av, men mulig jeg tar feil der.

Hadde uansett vært morsomt å fått tak i info om hvor mange som ble solgt med som orginal M-tech bil.

Mulig jeg må prøve og få kontakt med BMW Norge på et vis, for å høre om de kan ha tall/oversikt over noe slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med E32 og E28 M535i, overraskende mange av disse har BN skilter og regnummer som tilsier at de er solgt nye i Norge :)

Finner du en norsksolgt E28 med M-plast i dag, er sjansen stor - svært stor - for at den ble født som 518i og har gjennomgått en viss modifikasjon senere.

528i var en langt vanligere bil enn 535i/M535i, men ganske få har overlevd.

Men at BN-skilt var populært allerede dengang, ser det ut til å være liten tvil om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uansett vært morsomt å fått tak i info om hvor mange som ble solgt med som orginal M-tech bil.

Mulig jeg må prøve og få kontakt med BMW Norge på et vis, for å høre om de kan ha tall/oversikt over noe slikt :)

Jeg har ikke lyst til å være negativ, men har litt vansker med å se for meg at BMW Norge er interessert i å dele dette med deg. En helt annen ting er om de i det hele tatt sitter på en slik oversikt. BMW Norge har vel gjennomgått noen omstruktureringer siden sent 80-tall, men kanskje det ligger en støvete pappeske hvor det du er ute etter ligger lagret på en sånn en:

8r0ovbz6jfo06t7c2gje.jpg

Selv tror jeg relativt sett ganske få E30 ble solgt med M-tech fra fabrikk i Norge. Datidens prising av ekstrautstyr kan ta sin del av skylden. Siden dette var populære bruktbiler, begrenses også antallet som har overlevd. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, negativ er kanskje ikke ordet, men realistisk, det er nok mere sant av det du skriver. Men jeg har uansett litt lyst til å sende den en mail, eller ta en telefon for å spørre. Har postet en tråd på BMWCCN sitt forum også, og der er det (kanskje) en litt eldre garde som kan sitte på info eller ha muligheter til å gå noen bakveier for å finne ut om det er mulig.

Tror nok også det er solgt få eksemplarer med M-tech fra fabrikk, da spesielt M-tech1.

Det startet med at en kompis lurer på å kjøpe en E30 325. Den er nå ødelagt med Rieger-styling og div ymse stygge deler, men selger hevder det er en orginal M-Tech1 i utgangspunktet. Skrev inn reg.nr på www.vegvesen.no, fant chassi.nr og tok de syv siste sifre der og skrev inn på www.bmwvin.com. Der kom det opp at bilen er solgt ny i Norge, samt to tre andre ting som soltak og thermisk rute eller noe slikt.

Så prøvde jeg reg.nr til en M-tech2, tastet inn på samme måte, og da kom det opp følgende som var relatert til M-tech:

S333 M TECHNIC SPORTPAKET

S704A M SPORTFAHRWERK

S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på M-tech med interiør, eksteriør og understell :)

Og din er M-Tech 1 ? :)

Regner med det er org M-tech1,siden den er oppgitt med det i utstyrslisten. Den er også solgt ny i Norge.Den er produsert i mai 1986,men er registrert feb 1987 tror jeg det var.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spørs da, hvor mange som hiver seg på med info..!

Om noen vet de har en org M-tech E30, send meg gjerne en PM med reg.nr slik at jeg kan ordne meg en liste!

Det er selvfølgelig ikke tvang, men hadde vært morsomt å funnet det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...