Gå til innhold

Har du orginal E30 M-tech1 eller M-tech 2 ?? **SE HER**


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med det er org M-tech1,siden den er oppgitt med det i utstyrslisten. Den er også solgt ny i Norge.Den er produsert i mai 1986,men er registrert feb 1987 tror jeg det var.... :)

Høres nesten ut som om den kan ha vært utstillingsbil hos en forhandler; biler bestilt av kunde med så spesiell utstyrspakke har som regel mye kortere tid mellom produksjon og registrering.

Gratulerer med uvanlig bil. :)

Denne er langt vanligere for norske 80-tall: Opprinnelig levert uten noe utstyr i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan bidra med denne som jeg så i sommer, er ikke dette en M-tech 1? Herlig strøken 1990 E30 325IX, kjøpt ny i Kristiansand ser det ut som :)

Som du sier selv, det der er vel iX - ikke M-tech. ;)

Kom ikke IXen med M-tech? Synes bare det så sånn ut på skjørter, lister og leppe på baklokket :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke IXen med M-tech? Synes bare det så sånn ut på skjørter, lister og leppe på baklokket :?

Jeg burde overlate til E30-blodfansen å svare på dette, siden de har bedre greie på ting. Men de er sikkert ute i garasjen og beundrer kjæledeggene sine...

Derfor: E30 iX har felger med annet innpress, derfor hjulbuebreddere og tilhørende plaststyling.

Men M-tech betegnes det formelt ikke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med denne som jeg så i sommer, er ikke dette en M-tech 1? Herlig strøken 1990 E30 325IX, kjøpt ny i Kristiansand ser det ut som :)

[ Bilde ]

Reg.nr finnes hverken på www.vegvesen.no eller www.mekonomen.no Prøvde på GS, men der kom det kun opp E30.

IX er nok ikke noe M-tech bil. I alle fall ikke på facelift (så vidt jeg vet). De kan være levert med sportsinteriør, men det er nok det hele. Har sett preface M-tech1 IX, men usikker på om dette er levert fra fabrikk eller ettermontert front og hekkskjørt. På preface så har man jo de karakteristiske 3 stripene på sideskjørt hos IX, men ikke foran eller bak. Disse finnes ikke på facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til og med EU godkjent i sommer og greier... :wink:

Yup, 1990-modell med automatgir.

Automatbiler er overrepresentert blant overlevende.

Typisk norsk utstyrsliste:

Code Description (interface)

S240A LEDERLENKRAD

S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN

S925A VERSANDSCHUTZPAKET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...