magnevorland Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 hei, jeg jobber da som lærling på sjøen ca 15000 utbetalt i mnden har 1.7 år igjenn. har et lånebehov på 140 000 om har 40 000 i egenkapital men foreldrene mine vil ikke kausjonere. er det noen måte man kan ungå kausjonist som feks pant i bil? Trenger ny bil pga en kjedekollisjon så får ca 50 000 igjenn på forsikringa ettersom det ikke var min feil. Kan jo se selv hvordan e46en ser ut nå! Takk på forhånd. -Magne Vorland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 Lån med pant i bil er som regel ikke noe problem. Men det er visse begrensninger. Bilen kan ikke være eldre en 10 når den er nedbetalt. Kjøper du en -08 bil til 300.000,- kan måneds avdragene bil såpass høye at banken sier nei, men hvis du da heller ser på en -08 bil til 150.000,- da vil måneds avdragene bli vesentlig lavere og det vil være mere forsvarlig å låne ut penger i forhold til inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 er det noen måte man kan ungå kausjonist som feks pant i bil? Som fish sier, lån med pant i bil er ganske kurant så lenge bilen ikke er for gammel. Renten er vesentlig høyere enn ved pant i bolig, men likevel mye lavere enn rene forbrukslån. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 For meg så høres det mer ut som du burde finne deg en rimeligere bil og ikke ta opp så mye lån. Vente 1.7 år for SÅ å kjøpe deg en dyrere bil når du har fått deg fast jobb og ferdig med læretiden. Jobber du på sjøen bruker du jo ikke bil hver dag uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnevorland Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2013 bilen er desverre en 2004 modell. da blir vell dette litt gammelt? takk for svar foresten! har og kikt på denne bilen : http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1542336 Litt lang km stand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnevorland Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2013 For meg så høres det mer ut som du burde finne deg en rimeligere bil og ikke ta opp så mye lån. Vente 1.7 år for SÅ å kjøpe deg en dyrere bil når du har fått deg fast jobb og ferdig med læretiden. Jobber du på sjøen bruker du jo ikke bil hver dag uansett Fant en til 93 link i posten her ser du men litt lang km kansje? JA men når jeg bor hjemme bor jeg så øde at d går liksom bare 3 busser i døgnet. Takk for svar uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 bilen er desverre en 2004 modell. da blir vell dette litt gammelt? Jeg tror enkelte tillater lån med pant i bil så lenge bilen er nedbetalt innen den er 13-14 år gammel. Spør hos din lokale bank - det kan være en grei måte å opparbeide et kundeforhold for best mulige vilkår for et evnt. senere huslån. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 De låner ut til eldre biler også.. Lånte akkurat selv til en 01 mod. over 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 For meg så høres det mer ut som du burde finne deg en rimeligere bil og ikke ta opp så mye lån. Vente 1.7 år for SÅ å kjøpe deg en dyrere bil når du har fått deg fast jobb og ferdig med læretiden. Jobber du på sjøen bruker du jo ikke bil hver dag uansett Fant en til 93 link i posten her ser du men litt lang km kansje? JA men når jeg bor hjemme bor jeg så øde at d går liksom bare 3 busser i døgnet. Takk for svar uansett Trenger ikke være så negativt med lang kilometerstand hvis den har fått det den trenger av stell. Er jo masse pendling/langkjøring og det er jo det beste. Stilig bil da. Du kommer deg vel til og fra sivilisasjonen med en rimeligere bil og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 hei, jeg jobber da som lærling på sjøen ca 15000 utbetalt i mnden har 1.7 år igjenn. har et lånebehov på 140 000 om har 40 000 i egenkapital men foreldrene mine vil ikke kausjonere. er det noen måte man kan ungå kausjonist som feks pant i bil? Trenger ny bil pga en kjedekollisjon så får ca 50 000 igjenn på forsikringa ettersom det ikke var min feil. Kan jo se selv hvordan e46en ser ut nå! Takk på forhånd. -Magne Vorland [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Lån på 140 med 40 selv får du med engang så lenge du har jobbet minst 3 måneder i denne jobben. Santander eller AS finans feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreee Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Hør på stigj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Skjønner ikke helt greia med å ha en bil til 160k, da du mesteparten av tiden er ute på sjøen. Det og betale dyre avdrag på en bil du ikke får brukt er vel heller ikke veldig økonomisk i din arbeidssituasjon? Handle heller en bil for de 50k du får på forsikringa, så kan du heller begynne å spare opptil noe enda nyere denn gang du er ferdig utdannet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Du får lån inntil 100tusen på bil som er 2003 og eldre, er den nyere kan denne belånes med ett høyere beløp, dog i samsvar med bank og inntekt. Bilen skal også være ferdig nedbetalt når den er 13år gammel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 dnb har lån hvis bilen er ferdig nedbetalt når bilen er max 15år. Hva slags bank har du? Tok selv lån på 150 000 når jeg var 19, hadde jobbet i 1 måned og hadde ikke kasjonist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnevorland Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Det ble ny bil 320d e46 sedan facelift! Mtech! Liker å ha fin bil! Ja jeg er vekke halve året men dog større glede å komme hjem til strøken bil! Å den økonomiske situasjonen er ganske fin med 13 000 utbetalt nå å stiger i mars til 17 000 i september til 21 000 å mars igjenn til 26 000 alt utbetalt! Ble denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå