kriss66 Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Skrevet Februar 18, 2013 Du har vel en ikke-facelift med 2 liter diesel?Isåfall så er det hele bakluka som ruster, samt rammen til glassruta. Den ruster vel mest i nerkant av falsen på bakluka hele veien, og egentlig hele glassramma. Jo. Dette er facelift utgaven. Foreløpig er det bare de 2 små stedene! Vil ta det før det kommer mer!
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Hei! Fikk nå av dekslet. Plutselig spratt bakruten opp, så jeg tør ikke å ta sjansen på å ta det ned igjen. Så jeg bytter nå bryteren! Men trenger hjelp! Håper dere kan gi meg svar for så jeg ikke står på jobb i morgen med åpen luke bak... Her er et bilde dere kan se hvor jeg er. Egentlig skal det bare være mulig å trekke den opp, men den har rustet opp? Så nå sitter den bom fast!
oleo Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Som jeg skrev på tidligere melding... enheten er festet med mer enn sentermutteren. Du får studere den litt nørmere så ser du nok løsningen
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Som jeg skrev på tidligere melding... enheten er festet med mer enn sentermutteren. Du får studere den litt nørmere så ser du nok løsningen sentermutteren har jeg tatt av, nå skal det egentlig bare kunne ta av trykkeren på ruten.
oleo Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Som jeg skrev på tidligere melding... enheten er festet med mer enn sentermutteren. Du får studere den litt nørmere så ser du nok løsningen sentermutteren har jeg tatt av, nå skal det egentlig bare kunne ta av trykkeren på ruten. Nope!... Jeg er ganske sikker på at du må løsne den delen som sitter på baksiden av ruta for seg... før du kan dele enheten i to.
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Som jeg skrev på tidligere melding... enheten er festet med mer enn sentermutteren. Du får studere den litt nørmere så ser du nok løsningen sentermutteren har jeg tatt av, nå skal det egentlig bare kunne ta av trykkeren på ruten. Nope!... Jeg er ganske sikker på at du må løsne den delen som sitter på baksiden av ruta for seg... før du kan dele enheten i to. Altså sentermutteren på innsiden av glasset? så vidt jeg ser er det ikke noe mutter der? Se bilde. Det er på innsiden av glasset.
oleo Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Mutteren er den du har fjernet på utsiden av ruten. Den holder ene og alene vindusviskeren på plass. For å demontere enheten må du skru dette fra hverandre fra innsiden av ruten... jeg husker ikke nå nøyaktig hva som holdt dette sammen, men jeg så løsningen når jeg studerte dette litt nærmere.
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Mutteren er den du har fjernet på utsiden av ruten. Den holder ene og alene vindusviskeren på plass. For å demontere enheten må du skru dette fra hverandre fra innsiden av ruten... jeg husker ikke nå nøyaktig hva som holdt dette sammen, men jeg så løsningen når jeg studerte dette litt nærmere. Jeg skudde av torx på innsiden av ruten så det var løst, men ikke tale! Stod bom fast. Hva tenker du er løsningen? Trenger all hjelp jeg kan få
oleo Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Som sagt så husker jeg ikke nøyaktig hva den hang i, men jeg tror at hvis du ser veldig godt etter med lys og lykte så skal du klare å se løsningen.
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Som sagt så husker jeg ikke nøyaktig hva den hang i, men jeg tror at hvis du ser veldig godt etter med lys og lykte så skal du klare å se løsningen. Tror faktisk den ikke sitter i noe nå. Bare at den har rustet fast! Det som gjør at denne sitter fast er den muttern, men når den er skudd av skal det da gå an å få av! Men ikkje tale! Sitter altfor gått! Ser du på denne linken så er det absolutt ingen ting den sitter i!!! Blir gal... Noen i Bergens området som fikser slikt? Gjerne noen på forumet? Blir helt noyen jeg sitter her... http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... dow_wiper/
kriss66 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Som sagt så husker jeg ikke nøyaktig hva den hang i, men jeg tror at hvis du ser veldig godt etter med lys og lykte så skal du klare å se løsningen. Tror faktisk den ikke sitter i noe nå. Bare at den har rustet fast! Det som gjør at denne sitter fast er den muttern, men når den er skudd av skal det da gå an å få av! Men ikkje tale! Sitter altfor gått! Ser du på denne linken så er det absolutt ingen ting den sitter i!!! Blir gal... Noen i Bergens området som fikser slikt? Gjerne noen på forumet? Blir helt noyen jeg sitter her... http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... dow_wiper/ Ingen? Det må da være endel med dette problemet!
oleo Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Ta en prat med nærmeste bilglass verksted... de kan garantert svare deg. Og så får du legge fasiten ut her
kriss66 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Ta en prat med nærmeste bilglass verksted... de kan garantert svare deg.Og så får du legge fasiten ut her Ja, må nesten det. Eller ta meg en tur på BMW, å høre hva de sier?
kriss66 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Var innom BMW forhandler i sted. De kunne ikke gi svaret direkte! Men kunne ta den inn å skifte den. Men må da være mulig å kunne skifte den selv? Sitter helt ekstremt på! Hjelp!
Otis Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Det er vel ikke verre enn at du bare skrur løst alt der. Ta av alt du kan da får du det til. Det er jo plastikk så det kan ikke ruste fast. Kan heller ikke huske at jeg hadde noen spesielle problemer med min bil når jeg demonterte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå