Gå til innhold

Senke E39 touring

Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Finnes jo ikke noen mer orginal måte og gjøre det på en med diagnose, da blir alt rett og ikke manipulert som med stag.

Men det funker jo det også, og kanskje billigere en å justere om man ikke kan gjøre det selv.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes jo ikke noen mer orginal måte og gjøre det på en med diagnose, da blir alt rett og ikke manipulert som med stag.

Men det funker jo det også, og kanskje billigere en å justere om man ikke kan gjøre det selv.

Kjenner ingen i området som kan ta på seg dette, men om noen har mulighet så si gjerne ifra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var jo om det gikk an å senke en E39 touring med nivå, får så å få det godkjent.

Og da hjelper det ikke om man bare bare slipper den ned med diagnose, for det får man ikke godkjent. Det blir også like korrekt med stag, bare du justerer de til samme lengde. Det er jo stag som sitter der orginalt og.

Om du titter på tråden til ArneR, så har han brukt denne løsningen både på sin E61 535d, og sin F11 535d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor dere skal inn med stag, eller programmering?

Når du setter på senk foran følger bakparten med automatisk, når du har nivåkontroll.

Nivåkontrollen er styrt av sensorer foran og bak, så når den blir lavere foran senkes den tilsvarende bak automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter på senk foran følger bakparten med automatisk, når du har nivåkontroll.

Nivåkontrollen er styrt av sensorer foran og bak, så når den blir lavere foran senkes den tilsvarende bak automatisk.

Dette var nytt for meg. Har kun hørt om omprogrammering eller stag. Rart det er så mye prat om programmering eller stag om det ikke er nødvendig? Du sier altså at nivåreguleringen fungerer ved at den måler hellningen på bilen (hvordan blir dette da i bakker) og ikke høyden på bakaksling? Har tenkt å senke min E61 til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en unik bil da mon tro? Du dreit på draget med det svaret ditt der gutt! :D

Edit; du skjønner vel hva intensjonen med nivåregulering er? Den får baken til å holde samme høyde, avhengig av hvor mye du laster den med. Har du sensor på foraksel? Hvor da tør jeg spørre, og gjerne delenummer. Når du senker bilen din forran, justerer lyset seg ettersom hvor mye du skrur det ned? Nei, tenkte jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må man vite hva man snakker om før man uttaler seg.

Der er 2 sensorer bak til nivåreguleringa, den ene sensoren har en ekstra sensor innebygd for høydejustering av xenonlys, og så sitter der en sensor forran, som KUN er til høydejustering av xenonlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senket bilen min som er en 1998 mod 523 touring hos gs i fjor sommer.Kjøpte meg senke fjærer fram og senket den med data bak.Husker ikke helt hvor mye det kostet men det var en helt overkommelig sum.Bilen min har xenon orginalt,resultatet ble meget bra da jeg selv sammen med mekanikker kunne bestemme hvor lav jeg ville ha den. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkortning for Alpejohn. ;) men jeg husker heller ikke hva du hette.

Men M-tech understellet ditt ble bra vel? :)

Men tilbake til topic. Det er snakk om hva man får godkjent av høyde hos svv. Får ikke papirer på justering via diagnose. Var det svaret jeg fikk hos tidligere Bmw lillehammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei der blir jeg svar skyldig,spurte gs om det var grei skurring å få det godkjent men fikk aldri noe godt svar.Har ikke vært på biltilsynet ennå så jeg har ikke fått godkjent senkingen.Jeg regner med at de vil henge seg opp i at det ikke finns papirer på luftsenking men det er mulig de vil godta papirer fra gs på dataprogrammeringen. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en unik bil da mon tro? Du dreit på draget med det svaret ditt der gutt! :D

Edit; du skjønner vel hva intensjonen med nivåregulering er? Den får baken til å holde samme høyde, avhengig av hvor mye du laster den med. Har du sensor på foraksel? Hvor da tør jeg spørre, og gjerne delenummer. Når du senker bilen din forran, justerer lyset seg ettersom hvor mye du skrur det ned? Nei, tenkte jeg det ikke.

Leste bare på en side fra usa der oppsettet visstnok skulle bli styrt av xenon sensorene.

Og forresten, JA jeg har sensor på foraksel, og når jeg justerer fronten min ned, justerer lyset seg automatisk opp.

Dette kalle automatisk høydejustering og er påbudt på xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare på en side fra usa der oppsettet visstnok skulle bli styrt av xenon sensorene.

Og forresten, JA jeg har sensor på foraksel, og når jeg justerer fronten min ned, justerer lyset seg automatisk opp.

Dette kalle automatisk høydejustering og er påbudt på xenon.

Uansett, den sensoren har ingenting med nivåreguleringen å gjøre.

Det lønner seg å vite hva man snakker om, og ikke bare lese på nettet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...